banden spanning

Alles over de wielophanging
Gesloten
Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

banden spanning

Bericht door Ramon » vr 4 jul, 2003 14:01

ff over de banden spanning
als ik mijn banden aangegeven 1.7 bar doe vind ik dat erg zacht ik heb het idee dat ze dan erg zacht staan hoe zit het precies.

groetjes Ramon

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bjorn » vr 4 jul, 2003 15:35

Als je standaard banden hebt gemonteerd horen de voorbanden op 1.4Bar, en de achterbanden op 1.8Bar

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 7 jul, 2003 00:10

Als je je banden toch Te hard oppompt, dan krijg je toch eerder slijtage aan je Band, Bolle (te hard opgepompte) slijten harder aan de binnenkant en hebben minder weerstand, dus ook meer glijgevaar. Dat zal dus ook de reden zijn dat sommige met piepende banden een rotonde kan nemen. Mij is het nog nooit gelukt, hoe hard ik ook gooi en smijt.
Bandjes staan mooi op 1,4. Ik neem aan dat dit vroeger ook uitgezocht is, en dat 1,4bar niet zomaar uit de lucht is komen vallen??? :wink:

Ik moet wel zeggen dat een eend met iets meer lucht in de bandjes lekkerder (lees lichter) stuurt. Maar of het goed is voor de gelijkmatige slijtage van de banden betwijfel ik.....
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » ma 7 jul, 2003 00:27

Hoi,

Met te harde banden kan je eend in bepaalde situaties (bulten, kuilen, bepaalde stuurbewegingen) onbestuurbaar worden omdat hij gaat lopen springen....

Het KAN dus ook best gevaarlijk zijn....

Marcel

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bandenspanning

Bericht door Gerard2cv » di 8 jul, 2003 08:47

Waarom moeten jullie het beter weten dan de ingenieurs bij Cirtoën.De bandenspanning
hoort gewoon 1.4 en 1.8 te zijn Dan is de oppervlakte die met de weg contact maakt
precies goed.Ik lees aan de ene kant dat ze bredere banden willen monteren en aan
de andere kant dat ze de spanning gaan verhogen.Koop dan een Ferari,heb je nog meer
bekijks en bredere banden en een hogere spanning.Logisch dat je met een hoger spanning lichter stuurt.Je kan ook fietsbanden op 5 bar zetten.Stuurt erg licht.Hoe hoger
de spanning,Hoe minder contact met de weg.

Gesloten