Warme motor loopt slecht stationair?
Warme motor loopt slecht stationair?
Mijn 2cv6 uit 1988 loopt eigenlijk prima stationair. Behalve als de motor warm is. En dan bedoel ik echt warm. Dan wil de motor eigenlijk af slaan.
Afgelopen vrijdag ook. Het was niet warm buiten en ik had ongeveer 60 kilometer gereden. Merendeel 80 kmh weg. Bij terugkeer in het centrum voor de stoplichten deed zich dit meerdere keren voor.
Het lijkt alsof de brandstof in de carburateur door de warmte luchtbellen vormt. Iemand hier tips om dit te verminderen?
Afgelopen vrijdag ook. Het was niet warm buiten en ik had ongeveer 60 kilometer gereden. Merendeel 80 kmh weg. Bij terugkeer in het centrum voor de stoplichten deed zich dit meerdere keren voor.
Het lijkt alsof de brandstof in de carburateur door de warmte luchtbellen vormt. Iemand hier tips om dit te verminderen?
Inderdaad bobine als eerste.
Ik had het ook met de mehari. Bij mij stonden kleppen helemaal verkeerd.
Lucht bellen in carburateur komt eigenlijk niet voor.
Ook bij 40 graden moet ie gewoon prima lopen stationair.
En je CO kan je laten checken bij de garage. Iets van 1,5.
Bij de apk zetten ze het op 0,5 als je pech hebt. Loopt ie ook beroerd warm.
Ik had het ook met de mehari. Bij mij stonden kleppen helemaal verkeerd.
Lucht bellen in carburateur komt eigenlijk niet voor.
Ook bij 40 graden moet ie gewoon prima lopen stationair.
En je CO kan je laten checken bij de garage. Iets van 1,5.
Bij de apk zetten ze het op 0,5 als je pech hebt. Loopt ie ook beroerd warm.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Als de brandstofpomp te weinig druk levert kunnen er gasbellen ontstaan bij warme motor. Dit noemt men een vapour lock. Ik heb dit een keer mee gemaakt met een eend. Een fles met koud water over de pomp en het probleem was (voor even) opgelost. Na montage van een nieuwe pomp was het definitief opgelost.
Schultenbräu das ist mein Bier !
vapour lock, bij eend nog nooit gezien.
Maar dat de benzinepomp lucht mee pompt, dat kan inderdaad.
Bij ouder pompen, lang stilstaan komt dat voor.
Maar daar merk je stationair nooit wat van.
Alleen plank gas, gaat ie naar 10 minten inhouden.
Al pompt ie half lucht, dat is voor stationair geen probleem.
Even tweehands bobine proberen inderdaad.
Maar dat de benzinepomp lucht mee pompt, dat kan inderdaad.
Bij ouder pompen, lang stilstaan komt dat voor.
Maar daar merk je stationair nooit wat van.
Alleen plank gas, gaat ie naar 10 minten inhouden.
Al pompt ie half lucht, dat is voor stationair geen probleem.
Even tweehands bobine proberen inderdaad.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Gebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: do 8 mei, 2003 22:35
- Locatie: Alkmaar
Is de olielekkage bij je contactpuntjes inderdaad opgelost met de nieuwe vulpijp? Mocht die er nog steeds zijn dan zou dit misschien het probleem kunnen zijn, olie is immers niet erg bevoordelijk voor de elektrische geleiding bij de contactpuntjes. Overigens stem ik ook voor bobine als de meest waarschijnlijke oorzaak.
Olielekkage is opgelost! Waar het voorheen 'druppelde' na een langere rit ligt er nu niets meer. Vulpijp doet wonderenFrank Terpstra schreef:Is de olielekkage bij je contactpuntjes inderdaad opgelost met de nieuwe vulpijp? Mocht die er nog steeds zijn dan zou dit misschien het probleem kunnen zijn, olie is immers niet erg bevoordelijk voor de elektrische geleiding bij de contactpuntjes. Overigens stem ik ook voor bobine als de meest waarschijnlijke oorzaak.
Waarom niet eerst en vooral de klepspeling gecontroleerd? Als de kleppen te krap staan, gaat de motor slecht lopen als-ie warm wordt. En dan kunnen ze nog verbranden ook. Dus bij dit soort klachten altijd eerst naar de kleppen kijken.
Ik lees niets over slecht starten bij warme motor, dus de bobine lijkt mij niet de eerste verdachte.
Ik lees niets over slecht starten bij warme motor, dus de bobine lijkt mij niet de eerste verdachte.
- Metdefranseslag
- Regelmatige poster
- Berichten: 152
- Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
- Locatie: coevorden
- Contacteer:
Kleppen staan inderdaad nog op het lijstje. Die zal ik dan maar eens wat eerder gaan behandelen. Ben daar nog beetje huiverig voor. Lijkt me heel moeilijk.achtpeter schreef:Waarom niet eerst en vooral de klepspeling gecontroleerd? Als de kleppen te krap staan, gaat de motor slecht lopen als-ie warm wordt. En dan kunnen ze nog verbranden ook. Dus bij dit soort klachten altijd eerst naar de kleppen kijken.
Ik lees niets over slecht starten bij warme motor, dus de bobine lijkt mij niet de eerste verdachte.