2 cv 24h race Anglesey UK 2014

Foto's en nabesprekingen van meetings.
Plaats reactie
dirtduck
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 1 aug, 2012 23:04
Locatie: Belgie

2 cv 24h race Anglesey UK 2014

Bericht door dirtduck » wo 24 sep, 2014 20:18

Brits Citroen 2CV 24h Race Anglesey

De 24ste editie van de Engelse 24h 2CV race verhuisde van het oosten van Engeland in Norfolk Snetterton een zijn nieuwe thuisbasis, het prachtige circuit van Anglesey in het westen in Noord Wales.
Voor de eerste keer werd het samen met de nationale Engelese 2CV meeting georganiseerd.
De 10de en laatste race van het seizoen van de 2014 2CVParts.com kampioenchap zou beslissen over de individuele kampioen van 2014. Pete Sparow en Peter Brundel hadden elk evenveel punten en aangezien ze dezelfde wagen deelden zouden de extra punten die aan de polepositie verbonden waren doorslaggevend zijn voor de titel.

Er stonden 30 wagens aan de start, waaronder 3 Mini’s en 7 Euro 2cv’s uit de Belgische kompetitie. Allemaal moesten ze de uitdaging aangaan met de wind die welig tierde op het aan de kust gelegen circuit, de kans op regen, die vooral op vrijdag zeer reëel was, en de bandenvretende maar o zo uitdagende bochten van het parcours.

De twee kwalificatie sessies werden de avond voor de race gehouden in vrij gladde condities.
Op het juiste moment op de baan zijn zou cruciaal blijken, en dat is precies wat Sparow deed en zo schonk hij de pole aan team Sea Lion en daarmee won hij ook het individueel 2014 2CVParts.com kampioenschap.
Snelst van alle deelnemers was het Euro Beaufort 1 team die in Engeland debuteerde, net gevolgd door de mini van Slarky Malarky.

Na een uur race was de rangschikking al dramatisch veranderd. Team Happy Days leide net voor team Sea Lion in de Engelse Classe. GT Racing team had al een ronde voorsprong op hun dichtste concurrenten in de Euro Classe, en Beaufort was al op 5 ronden gezet. Slarky Malarky was het enige team dat nog in dezelfde positie reed als toen ze starten en leidde in de Mini Classe.
Helemaal onderaan het klassement stond MIM Racing die problemen met de motor hadden maar ze waren begonnen aan een geweldige inhaalrace.

Na een derde van de wedstrijd hadden we nog steeds de zelfde 3 leiders maar Beaufort 1 was terug op de 2de plaats in de Euro Classe, en in de 2CV Classe was er een driegevecht tussen team Happy Days, team Sea Lion en team Porky Boys.
Verschillende teams hadden temaken met technische problemen, waaronder afgebroken uitlaten, opgeblazen motoren en losgekomen dashboards! Maar de teams die betrouwbaar bleken profiteerde hiervan om in de stand naar boven te klimmen.


Half wedstrijd en GT Racing Team BNLL had al een grote voorsprong in de euro classe net zoals team Slarky Malarky in de Mini Classe, maar met nog 12 uur wedstrijd kon elk groot probleem hier nog verandering in brengen.
In de 2CV classe was de spanning te snijden toen Team Happy Days naar de pits werd geroepen omdat hun achterlichten niet werkten, maar ondanks de vele pitborden bleef de wagen rondrijden.
Na verschillende ronden kreeg de wagen hiervoor de zwarte vlag maar ook nu bleef hij doorrijden.
Toen de wagen uiteindelijk binnenkwam voor zijn pitstop werdt de piloot (Baker) door de cours directie hierover verhoord. Met het gegeven dat het pikdonker was als verzachtende omstandigheid werdt er besloten om een 30 seconden straftijd toe te kennen aan het team en de wagen niet uit wedstrijd te halen.
Dit gaf de gelegenheid aan Team Sea Lion om de wedstrijd terug in handen te nemen.

Met nog 6 uur te gaan en de zon die opkwam waren het nog altijd de zelde wagens die de Euro en Mini Classes stevig in handen hadden en een grote voorsprong aan het opbouwen waren.
Team Sea Lion was ook nog altijd eerste, maar kwam onder sterke druk van de Porky Boys, die nu slechts 18 seconden achter lagen, met elk 628 ronden achter hun naam. Nu was gebleken dat er minstens 1 uitvaller was nl. Euro CGS Racing Team die sinds het 6de uur niet maar gereden hadden wegens een gebroken differencieel – iets dat zelden gezien is in de Britse 2CV 24hrs

Toen het einde naderde was de spanning te snijden omdat de Porky Boys (Steve Jacques, Francis Rottenburg, Richard Lambert, Matthew Lambert) het gat met Team Sea Lion (Pete Sparrow, Peter Rundle, Paul Rowland, Jon Davis) aan het dichten waren. Maar toen brak de koelvin van hun motor en moesten ze pitten om dit te verhelpen. Dit gaf team Sea Lion de ademruimte die ze nodig hadden en konden ze winnen met een ronde voorsprong, met de winnaars van 2013 Team Stinky (Thompson/C Yates/N Savage/C Hallgren) op de derde plaats. Nadat team Happy Days(Paul Robertson, Anthony Wilds, Darren Baker, Wayne Cowling, Ainslie Bousfield) te maken kreeg met verder oponthoud in de laatste uren vielen deze terug naar een 5de plaats net achter Team Ecas( Oswin/M Arrowsmith/A Topley/L Dallet) . De 6de plaats ging naar MMI Racing g ( Watson/N Crispin/T Heron) die zeer goed teruggevochten hadden.

De euro classe werdt voor de derde keer op rij gewonnnen door GT Racing Team BNNL(de Bonhome/Brieven/Kodeck/Geller/Lugens), een geweldige prestatie. AG racing Box (Gerard Abrahams, Fabian Maes, Thierry Denis, Andre Blaise) waren 2de terwijl Beaufort 1 (Robert Van Gysegem, Philippe Wathelet, Fernand Beaufort, Jonathan Vynckier) zich van de 3de plaats verzekerde, ondanks de 90 seconde straftijd die ze gekregen hadden nadat ze de 3 uur limiet per rijder hadden overschreden. In de Mini Classe was het Slarky Malarky(Steve Miles, Peter Tervet, Ian Slark, Neil Slark) die wonnen nadat ze de hele wedstrijd aan de leiding hadden gereden voor team Misfits(Nick Lyford, James Lyford, Elliot Stannard, Neil Fearnley) en Team toyshed(Chris Slade, Steve Furzeland, Andy Slade, Danielle Furzeland).

Na 24 uur hard racen, en met 29 van de 30 wagens aan de finish, was het een zeer mooie maar uitermate spannende race. Met de steun van de nationale 2CVGB meeting had de gelegenheid sommige geweldige momenten voortgebracht. Het talrijk opgekomen publiek kon genieten van een geweldige race die live in de ether was via radio Sea Lion.
Verwacht meer van het zelfde in 2015 wanneer de Teams terug zullen keren voor een nieuw gevecht op het circuit Trac Mon op het eiland van Anglesey!
BELIEVE IN YOUR DREAMS TO MAKE THEM COME TRUE

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1884
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » wo 24 sep, 2014 20:21

Leuk verslag, nog fotos ergens?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

dirtduck
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 1 aug, 2012 23:04
Locatie: Belgie

Hier een link naar de foto's

Bericht door dirtduck » wo 24 sep, 2014 20:28

BELIEVE IN YOUR DREAMS TO MAKE THEM COME TRUE

dirtduck
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 1 aug, 2012 23:04
Locatie: Belgie

Bericht door dirtduck » wo 24 sep, 2014 20:31

BELIEVE IN YOUR DREAMS TO MAKE THEM COME TRUE

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » wo 24 sep, 2014 21:12

prachtige foto's, maar heb je ook nog foto's van de meeting?

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » do 25 sep, 2014 09:34

Schroef, die meeting is tochhelemaal niet belangerijk!!!! :lol:

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 25 sep, 2014 12:12

Geweldig verslag, petje af...

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » zo 28 sep, 2014 15:34

Voor wie ook geen genoeg kan krijgen :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier nog een paar plaatjes van de race: https://www.flickr.com/photos/8590643@N05/
en hier nog een paar meer: http://www.mijnalbum.nl/Album=FSAC3ARS

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1884
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » zo 28 sep, 2014 17:26

Hoe krijg je die fotos zo mooi scherp, die van dirtduck waren ook al zo mooi!
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » ma 29 sep, 2014 13:33

deusjevo schreef:Hoe krijg je die fotos zo mooi scherp, die van dirtduck waren ook al zo mooi!
Ik ben helemaal geen profie maar heb een paar "truckjes"
- Kamera met optische beeld stabilisatie, ik heb geen super dure; een Canon van 150 tot 200 euro inmiddels bijna 3 jaar oud.

- Kamera zo instellen dat de focus op het bewegende object in het midden focust.

- Focus eerst instellen op de afstand en het punt waar ik de auto ongeveer wil fotograferen, dan vooruit bewegen en zodra de auto dan in beeld rijd mee bewegen en daar waar ik de foto (ongeveer) wil maken (en waarvoor ik de kamera heb schrep gestelt) afdrukken. Was DE tip van besteleend Martijn, paar jaar geleden op Spa.

- Veel maken en uitsorteren, want er zit dan toch best veel bij wat niet zo mooi is. Heb op Anglesey in een uurtje rond de 250 fotos gemaakt waarvan er dan ongeveer 50 redelijk goed zijn (naar mijn smaak).

- Beetje geluk, en op Anglesey was het mooi zonnig maar ook weer niet heel fel licht.

Plaats reactie