Particuliere aankopen...

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gesloten
berend jan
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Particuliere aankopen...

Bericht door berend jan » di 31 mei, 2005 12:45

Bij garage's raden ze me af een eend particulier te kopen.

Aangezien in nogal eigenwijs ben ga ik dat denk ik toch doen, ik neem iemand mee die kijk heb op autotjes maar niet op eenden en ik heb aankoop info gelezen enzo en waar je op moet letten.

Is het dan nog onveilig om een eend te kopen en kan je als je hem denkt te kopen dan alsnog een onafhankelijk aankooponderzoek laten doen.. en is dat verstandig of is het weggegooid geld...

groetjes

BJ
Voor mensen die niets hoeven compenseren, 2CV Spécial..

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Eend kopen

Bericht door lordmaster1 » di 31 mei, 2005 13:22

Je moet gewoon iemand meenemen die er veel verstand van heeft en die weet wat de plekken zijn waarmee nog weleens geklooid kan worden. Dus het moet echt een Eendenkenner zijn. Diegene kijkt dan wel wat er slecht aan is en of de eend wel een origineel chassis heeft. Ik zou het gewoon doen en zeker eerst een proefrit maken...
Dax
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » di 31 mei, 2005 13:34

Hoi

Bij garages weet je vrij zeker dat je genoeg betaald (dus niet te weinig). Een garage wil kwijt wat ze hebben staan en wil eraan verdienen, en zal dus gouw een gebrek verdoezelen/ niks weten over de staat van de auto. Bij een partikulier heb je volgens mij meer kans op een eerlijk iemand en op een koopje. Maar je hebt natuurlijk ook kans om opgelicht te worden. Maar dat heb je bij een garage ook, zelfs al krijg je bovag garantie (wat je vaak niet krijgt op een eend) en zonder deze garantie kan je ook niet zomaar terug komen.

groet Frank

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » di 31 mei, 2005 13:36

P.s.

Wil je zeker zijn van je zaak vraag dan iemand van het forum mee of als onafhankelijk aankooponderzoek, beter kan het echt niet en de meensten doen het graag voor een krat bier oid.

groet frank

berend jan
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door berend jan » di 31 mei, 2005 13:38

goed plan... ik gaat eerst zelf wel kijken en dan later kannik alsnog 2e keer terugkomen met iemand die er wel echt verstand van heb :)
Voor mensen die niets hoeven compenseren, 2CV Spécial..

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » di 31 mei, 2005 13:49

Probeer eens contact te leggen met Diek uit Olst of Wije, die kant op. Staat geloof ik ook in de adreslijst van dit forum. Die weet zeker genoeg van eenden!
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Danos G
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Danos G » di 31 mei, 2005 14:45

Hoi Berend Jan,

Een particuliere aankoop kun je best doen. Belangrijk is inderdaad dat je niet laat verleiden door een mooi praatje en plaatje. Een eend kan er van de buitenkant mooi uit zien maar er technisch slecht aan toe zijn. Je doet er verstandig aan een goede kenner mee te nemen en je kunt beter 1000 euro meer uitgeven. Als je een goedkope / slechte eend koopt ben je dat bedrag binnen de kortste keren kwijt aan reparaties. En wees niet gehaast; er zijn echt wel leuke eenden te vinden voor een redelijke prijs.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » di 31 mei, 2005 17:47

Ik zou meteen een kenner meenemen. De reden is met nam psychologisch.

Stel je voor je ziet een glimmend Eendje staan. Je kijkt er naar (niet alleen naar het interieur, maar ook naar het chassis e.d.) en bent van mening dat er wel wat plekjes aan zitten, maar dat dat niets voorstelt. Je bent eigenlijk al overtuigd dat de Eend die je op het oog hebt goed is en je begint stiekum al plannen te maken voor een mooie rit met je nog niet gekochte Eend naar zuid Frankrijk. Maar dan komt de kenner ook even kijken en stampt de Eend waarvan jij dacht dat 'ie zo goed was finaal de grond in ...
Afblijven.

Gesloten