new chassis buigt door....
-
- Gebruiker
new chassis buigt door....
Heb een nieuw de Gr***f chassis enkele jaren geleden gemonteerd en since dit jaar zie ik aan de ruimte tussen de driehoekige plaat (tussen spatbord en het schutbord) dat die niet meer parallel loopt.
Bovenkant tussenruimte is tot nul veranderd en de spleet aan de onderkant bij het spatbord is reeds 6 mm.
Het nieuwe chassis is volledig behandeld geweest tegen roest van binnen en de buitenkant van meerdere laklagen voorzien voordat het gemonteerd is geweest, dus geen enkele roestvorming.
De auto wordt als tweede auto door mijn vrouw gebruikt, dus geen ruuw rijgedrag wat eventueel doorbuigen zou kunnen bevorderen.
Zijn er forumleden die dit probleem kennen en zo ja, is er iets aan te doen om verder doorbuigen te voorkomen.....?
Peter
Bovenkant tussenruimte is tot nul veranderd en de spleet aan de onderkant bij het spatbord is reeds 6 mm.
Het nieuwe chassis is volledig behandeld geweest tegen roest van binnen en de buitenkant van meerdere laklagen voorzien voordat het gemonteerd is geweest, dus geen enkele roestvorming.
De auto wordt als tweede auto door mijn vrouw gebruikt, dus geen ruuw rijgedrag wat eventueel doorbuigen zou kunnen bevorderen.
Zijn er forumleden die dit probleem kennen en zo ja, is er iets aan te doen om verder doorbuigen te voorkomen.....?
Peter
2CV6 Dolly 1986
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
-
- Heavy user
maar... Weet je zeker dat het chassis aan het knikken is? Ik hoor je nu over de spleet bij de driehoek maar dat zou ook daar andere oorzaken kunnen komen. Bijvoorbeeld de voetenbak die krokant is waardoor de koets over het chassis zakt.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Nou kun je zo zien toch? Wat er krom is? Chassis zou kunnen, lijkt me niet waarschijnlijk.
Ik heb ze van een paar jaar oud gezien die chassis, helemaal verrot. Maar knikken doen ze niet gauw met die antw knik platen!
Ze de drie hoekjes toevallig los geweest en slecht gemonteerd? Kan ook namelijk.
Ik heb ze van een paar jaar oud gezien die chassis, helemaal verrot. Maar knikken doen ze niet gauw met die antw knik platen!
Ze de drie hoekjes toevallig los geweest en slecht gemonteerd? Kan ook namelijk.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Gebruiker
Brammie, als het chassis knikt wordt de spleet (bij de driehoek tegen de carrosserie aan) boven kleiner en onder (bij het spatbord) groter.
Eronder kruipen hoeft niet, heb een brug en alles is reeds van onder, binnen en buiten uitermate gecontroleerd. Het nieuwe chassis is nergens zichtbaar geknikt.
Toch is de spleet bij de driehoek het laatste jaar veranderd, was daarvoor keurig parallel.
Peter
Eronder kruipen hoeft niet, heb een brug en alles is reeds van onder, binnen en buiten uitermate gecontroleerd. Het nieuwe chassis is nergens zichtbaar geknikt.
Toch is de spleet bij de driehoek het laatste jaar veranderd, was daarvoor keurig parallel.
Peter
2CV6 Dolly 1986
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
Heel gek. Spatbord is omhoog gekomen.
Of de koets naar beneden inderdaad.
Voetenbak ook nog perfect neem ik aan?
Chassis kan ook krom zijn, dus niet gelijk helemaal geknikt. Maar lijkt me niet waarschijnlijk.
Zoiezo gek met die drie hoekjes.
Mijn 1978 eend zitten ook iets gebogen. Chassis en koets nog orgineel perfect.
Inmiddels ben ik er redelijk zeker van dat ze dat in 1978 allemaal hebben.
Komt door de soldeer naad op de koets. Zo driehoekje past dus nooit perfect.
Maar als wel goed gezeten heeft....
Of de koets naar beneden inderdaad.
Voetenbak ook nog perfect neem ik aan?
Chassis kan ook krom zijn, dus niet gelijk helemaal geknikt. Maar lijkt me niet waarschijnlijk.
Zoiezo gek met die drie hoekjes.
Mijn 1978 eend zitten ook iets gebogen. Chassis en koets nog orgineel perfect.
Inmiddels ben ik er redelijk zeker van dat ze dat in 1978 allemaal hebben.
Komt door de soldeer naad op de koets. Zo driehoekje past dus nooit perfect.
Maar als wel goed gezeten heeft....
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
alles zet en beweegt aan de voorzijde, zijn allemaal losse plaatdelen, en dat driehoekje zit met kleine klemmetjes vast op de koets, spatboord kan iets verschoven zijn op de koplampsteun welke ook weer op zich vast staat en speling heeft!
als je chassis niet beschadigt is, dan lijkt het me sterk dat het geknikt is.
Mijne, ook zelfde maker, was na 7 jaar heeeeeel erg heftig leven geknikt. we hebben er toen platen ingelast maar uiteindelijk toch verloren in 2011.... maar dat was echt wel na heavy duty werk hoor! erg laag rijden en veel KM's zomer en winter!
als je chassis niet beschadigt is, dan lijkt het me sterk dat het geknikt is.
Mijne, ook zelfde maker, was na 7 jaar heeeeeel erg heftig leven geknikt. we hebben er toen platen ingelast maar uiteindelijk toch verloren in 2011.... maar dat was echt wel na heavy duty werk hoor! erg laag rijden en veel KM's zomer en winter!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
Nou snap de zorg van de topic starter.
Normaal gesproken. Als je eend in elkaar zit, blijft het zoals het is.
Met vier man erin. Naar zuid spanje met bagage. Maakt allemaal niet uit.
Die verandering van die drie hoekjes op deze manier was normaal gesproken geknikt chassis vlak achter de voor as. Of de koets zakte over het chassis.
Normaal gesproken. Als je eend in elkaar zit, blijft het zoals het is.
Met vier man erin. Naar zuid spanje met bagage. Maakt allemaal niet uit.
Die verandering van die drie hoekjes op deze manier was normaal gesproken geknikt chassis vlak achter de voor as. Of de koets zakte over het chassis.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
geknikt chassis verbuigt de driehoekjes, de lak kan eraf springen, alleen een beetje ruimte? en geen schade aan chassis?
Snap de zorg en super dat ie info inwint voor veiligheid en behoud geitje / eendje, maar ik denk echt dat het meevalt hoor....
Ik heb er een aantal meegemaakt, geknikt en doorgerot, en dat merk je echt wel...
Snap de zorg en super dat ie info inwint voor veiligheid en behoud geitje / eendje, maar ik denk echt dat het meevalt hoor....
Ik heb er een aantal meegemaakt, geknikt en doorgerot, en dat merk je echt wel...
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Als je chassis doorbuigt/knikt zal je dit zeker merken met het sturen er komt dan veel spanning op de stuurstang. Gaat zeker zwaarder sturen. Dit moet je merken en soms kan je het gewoon zien dat de stuurstang krom loopt.
Een nieuw chassis in enkele jaren lijkt me sterk verhaal, maar er is veel bagger gemaakt laatste jaren dus 'k zeg niet dat het onmogelijk is. Idee waar je nieuwe chassis vandaan komt of heeft gemaakt?
Eend op krikken en 2 as steunen net achter de vooras zetten. Met een slap/rot chassis zal de hele handel weer richting originele stand terug willen.
Een nieuw chassis in enkele jaren lijkt me sterk verhaal, maar er is veel bagger gemaakt laatste jaren dus 'k zeg niet dat het onmogelijk is. Idee waar je nieuwe chassis vandaan komt of heeft gemaakt?
Eend op krikken en 2 as steunen net achter de vooras zetten. Met een slap/rot chassis zal de hele handel weer richting originele stand terug willen.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Gebruiker
DucKKnutsel, als je mijn eerste bericht goed gelezen hebt zie je de supplier van mijn nieuwe chassis staan (de Gr**f).
Heb de eend reeds op mijn brug gehad, waar het precies onder de voor- en achteras ondersteund wordt, maar dat veranderd niets.
Heb de eend reeds op mijn brug gehad, waar het precies onder de voor- en achteras ondersteund wordt, maar dat veranderd niets.
2CV6 Dolly 1986
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
Mercedes 230E 1989
Porsche 924 1983
MG-Midget 1974
Rover Mini Sprite 1992
Mazda MX-5 1.8i
Toyota Landcruiser Prado
-
- Beginner
De stuurstang zit ook nog normaal in het midden waar deze door de koets gaat ? Stang bovenaan het gat, zakkende koets. Stang onderin het gat knikkend chassis. Alles nog normaal, geen idee
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
-
- Veelvuldig poster
Wat ook kan is dat voorste deel van chassis naar beneden aan het zakken is. Heb een keer chassis gezien die voor de vooras gescheurd was. De achterste bouten van de bak los en de motor zakte naar voren toe.
Je zou dit kunnen zien in de achterste ophanging van de bak.
Je zou dit kunnen zien in de achterste ophanging van de bak.
Citroén rolls better than a Rolls!