Ervaringen?: Olievulpijp van 2cv shop of van Burton2cvshop
Even een beetje uitleg over de onderdruk in je motor..
Ok. de slang van de olievulbuis is aangesloten op het luchtfilter. Het is dus niet alleen belangrijk om een goede "oliezuigbuis" te hebben maar ook dat je luchthuishouden aan je luchtfilterzijde goed in orde is anders kan je luchtfilter nooit onderdruk genereren.
Je luchtfilter moet dus iets lucht- weerstand bieden zodat wanneer de motor loopt er ook daadwerkelijk een onderdruk in je luchtfilter ontstaat... Deze onderdruk wordt dan "doorgegeven" aan de olievulbuis...
Conclusie, het hoeft dus niet alleen aan je olievulbuis te liggen als je geen of onvoldoende onderdruk in je carter hebt.......
Ok. de slang van de olievulbuis is aangesloten op het luchtfilter. Het is dus niet alleen belangrijk om een goede "oliezuigbuis" te hebben maar ook dat je luchthuishouden aan je luchtfilterzijde goed in orde is anders kan je luchtfilter nooit onderdruk genereren.
Je luchtfilter moet dus iets lucht- weerstand bieden zodat wanneer de motor loopt er ook daadwerkelijk een onderdruk in je luchtfilter ontstaat... Deze onderdruk wordt dan "doorgegeven" aan de olievulbuis...
Conclusie, het hoeft dus niet alleen aan je olievulbuis te liggen als je geen of onvoldoende onderdruk in je carter hebt.......
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Vandaag bij mijn Dyane ook de druk nagekeken. Nou, daar kan wel wat vervangen worden...
stationair is er íets onderdruk (ca 2 cm waterkolom) maar als ik de motor op toeren breng... ai, dik 14 cm overdruk!
Dus ben ik toe aan een nieuwe olievulpijp. De huidige is zo'n geel geanodiseerd exemplaar, dus of die origineel is, geen idee.
Iemand ervaring met die kleine nieuwe vulpijpjes? Omdat die anders werken leek het me wel wat, maar enige review zou handig zijn.
stationair is er íets onderdruk (ca 2 cm waterkolom) maar als ik de motor op toeren breng... ai, dik 14 cm overdruk!
Dus ben ik toe aan een nieuwe olievulpijp. De huidige is zo'n geel geanodiseerd exemplaar, dus of die origineel is, geen idee.
Iemand ervaring met die kleine nieuwe vulpijpjes? Omdat die anders werken leek het me wel wat, maar enige review zou handig zijn.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Dat kleine model heb ik er dus ook op zitten. Over dat vastzitten van de dop, dan draai je m gewoon te vast. Tussen duim en wijsvinger en amper kracht zetten is voldoende. De o-ring doet de rest. Klein beetje kracht bij openen is zat. Heb m echt nog niet met een tang hoeven openen.
@ Michiel van G: ik ben tevreden over de werking. Flinke onderdruk en droog luchtfilter.
@ Michiel van G: ik ben tevreden over de werking. Flinke onderdruk en droog luchtfilter.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Vandaag de olievulpijp gereviseerd met een setje van Burton . Was nog best een gedoe omdat ik geen slijptol oid heb. Nadat je de 2 helften met de vijl van elkaar hebt gekregen blijkt dat je nog meer van de rand bovenste gedeelte moet afvijlen omdat hij ander niet in de ring past. Ook past de ring niet zonder geweld over de voet en de ontluchtingspijpje van de olievulpijp. En nu maar hopen dat hij het doet. Daar kom ik over een paar weken pas achter.
Niets heeft zoveel haast, dat het onveilig kan
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
Olievulpijp
De revisiesetjes werken goed, er zijn imitatie pijpjes die ook goed werken, geel gepassiveerde met zwart deksel. De kleine, daar heb ik er 2 van liggen, gedemonteerd vanwege olielekkage, werken echt niet op hoger toeren gebied onder het rijden gemeten.
Voor de liefhebbers die er wel in geloven mail me en we komen er wel uit.
En we moeten niet de carteronderdruk verwarren met de onderdruk in het inlaat systeem.
De carteronderdruk ontstaat door de beweging van de zuigers naar buiten terwijl het membraan dicht slaat. Heb je een goede vulpijp en toch overdruk dan heb je een probleem met de zuigerveren.
Voor de liefhebbers die er wel in geloven mail me en we komen er wel uit.
En we moeten niet de carteronderdruk verwarren met de onderdruk in het inlaat systeem.
De carteronderdruk ontstaat door de beweging van de zuigers naar buiten terwijl het membraan dicht slaat. Heb je een goede vulpijp en toch overdruk dan heb je een probleem met de zuigerveren.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/