De ongelofelijke troep die van de motor kwam was echt ongelofelijk, soms meer dan 1 cm modder gemengd met olie, echt overal! Nu is de motor nog nooit uit elkaar geweest en heeft ie waarschijnlijk 245.000 gelopen (mij bekend sinds +/- 150.000, 15 jaar geleden).
Nu ben ik stuk voor stuk delen in de vaatwasser aan het schoonmaken en het gaat best aardig (wees niet bang: geen motorblok tussen het bestek en ontbijtbordjes

Ik kom nu alleen een paar dingen tegen:
- Het plaatwerk is gedeeltelijk oppervlakkig geroest, gedeeltelijk nog mooi bruin (dacht dat het altijd zwart was

- De krukas heeft op de drijfstang geen speling, dus die wil ik gewoon hergebruiken.
- De cilinderkop komt niet van de cilinder af. Bij het losmaken van de kop, trok ik de cilinder in een keer mee en nu gescheiden komen ze niet van elkaar. Iemand tips om deze te scheiden?
- De zuigers en cilinders ga ik opnieuw kopen, die zijn echt aan vervanging toe!
- De klepzittingen en kleppen wil ik zelf gaan slijpen met een setje. Dit lijkt mij goed te doen. Wat is jullie ervaring daar mee?
- Ik ga alle pakkingen en keerringen sowieso vervangen, daar wil ik geen gezeik mee.
Binnenkort komen de foto's, mijn telefoon heb ik ergens achter gelaten...

Groet,
Rens