Restauratie Vert Bamboo 1976
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Rob heeft gelijk. Ga met het chassis met de groene koets er op en een motor er in naar de RDW. Die verzegelen alles en je kunt aan de slag. Deuren en spatborden zijn niet interessant voor de RDW.
Een slecht chassis hoeft niet altijd vervangen te worden. Je kunt ook de slechte plaatdelen vervangen. Wel de boven of onder plaat er af halen zodat je ook kunt beoordelen of de binnenste ribben nog goed zijn.
Een slecht chassis hoeft niet altijd vervangen te worden. Je kunt ook de slechte plaatdelen vervangen. Wel de boven of onder plaat er af halen zodat je ook kunt beoordelen of de binnenste ribben nog goed zijn.
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 14 aug, 2012 20:03
- Locatie: Brabant
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Nou kan je ook gelijk uit die droom helpen ben de laatste maanden geregeld bij de rdw geweest voor schouwing en veel met die keurmeester gesproken. (zwolle)Officieel mag dit dus ook niet, zelfs een motor wissel zou gemeld moeten worden, maar dit is niet te controleren omdat dit nooit is genoteerd. je mag alles veranderen maar je zou overal melding van moeten maken. Als je eend geschouwd word, word het motor nr wel genoteerd en denk maar niet ik wissel ff het koets plaatje om want overal worden foto's van gemaakt. Wat rob hier boven ook al melde die keurmeester kijkt echt naar de pop nagels of die er niet te nieuw uit zien. Hierdoor moest ik ook mijn plan wijzigen Als je bij schouwing meld dat er een nieuwe koets op komt hoeft dat geen probleem te zijn. Tip van de keurmeester was ook maak overal foto's van beter 100 te veel dan 1 te weinig.
Als ik dan ook nog wat over jullie koets waar jullie mee bezig mag zeggen, Jullie hebben veel verstevigingen aangebracht, toch zou ik heel voorzichtig zijn met het in elkaar zetten en hechten, ervaring heeft mij geleerd dat de maten behoorlijk anders kunnen worden ondanks al die verstevigingen. Ik zelf doe het meestal deel voor deel. links/rechts of voor/achter Maar dat ben ik, er zijn veel manieren om het te doen en met zo veel knutselaars op dit forum is alles al wel een x gedaan dus dat gaat het vast goed komen.
Succes
Greetz
Als ik dan ook nog wat over jullie koets waar jullie mee bezig mag zeggen, Jullie hebben veel verstevigingen aangebracht, toch zou ik heel voorzichtig zijn met het in elkaar zetten en hechten, ervaring heeft mij geleerd dat de maten behoorlijk anders kunnen worden ondanks al die verstevigingen. Ik zelf doe het meestal deel voor deel. links/rechts of voor/achter Maar dat ben ik, er zijn veel manieren om het te doen en met zo veel knutselaars op dit forum is alles al wel een x gedaan dus dat gaat het vast goed komen.
Succes
Greetz
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 14 aug, 2012 20:03
- Locatie: Brabant
Vandaag zijn we bezig geweest met het voorbereiden van de montage van het nieuwe plaatwerk. Alle kale plaatdelen of deels verwijderde delen zijn gestraald en voorzien van Zinkspray. Tevens zijn alle kitresten verwijderd. Dit was een hele klus...
Maar toch is dit net zo belangrijk als de montage van het nieuwe plaatwerk, want op deze manier weet je zeker dat er geen roest meer zit op plaatsen die je niet direct ziet.
Het zou zonde zijn dat er direct roest optreedt na je restauratie!
We hebben als laatste ook de voetenbak er los ingezet, dan hebben we toch het idee dat er nog "iets" opgebouwd is.
Maar toch is dit net zo belangrijk als de montage van het nieuwe plaatwerk, want op deze manier weet je zeker dat er geen roest meer zit op plaatsen die je niet direct ziet.
Het zou zonde zijn dat er direct roest optreedt na je restauratie!
We hebben als laatste ook de voetenbak er los ingezet, dan hebben we toch het idee dat er nog "iets" opgebouwd is.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Ligt het nieuwe chassis er nu al onder?
Of beter: het nieuwe chassis ligt er al onder!
Dat is wel een heel goed idee als je zo veel uit de bestaande koets geslepen hebt.
Ik ben erg benieuwd hoe je dit met de rdw gaat fixen!
Ge Rob
Of beter: het nieuwe chassis ligt er al onder!
Dat is wel een heel goed idee als je zo veel uit de bestaande koets geslepen hebt.
Ik ben erg benieuwd hoe je dit met de rdw gaat fixen!
Ge Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 19 aug, 2008 11:36
Doe alles exact volgens de regels, anders heb je inderdaad een hele dure plantenbak. Ik heb ervaring met een prachtig gebouwde pick-up, maar door de restaurateur omgekat en nu waardeloos.Pijnenburg schreef:Heren, jullie hebben allemaal gelijk. Voorlopig gaat het alleen om de koets, vandaar dat we vooraf de vervangende koets klaar maken. Die mag je volgens mij gewoon gewisseld worden. Maar volgende week neem ik contact op met de RDW, want ik wil geen illegale 2CV.
Edit TB: naam restaurateur verwijderd. Zie forumregels.
-
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 14 aug, 2012 20:03
- Locatie: Brabant
Heren, het chassis dat op de foto's te zien is, is geen chassis dat ik ga gebruiken. Dit chassis hebben we nog liggen.
Maar jongens na bijna 10 berichten over RDW, schouwen, etc.is het verhaal duidelijk. Zullen we daar dan ook maar over ophouden? Vind het een beetje jammer van het topic, dat was niet de insteek...
Maar jongens na bijna 10 berichten over RDW, schouwen, etc.is het verhaal duidelijk. Zullen we daar dan ook maar over ophouden? Vind het een beetje jammer van het topic, dat was niet de insteek...
-
- Beginner
- Berichten: 33
- Lid geworden op: vr 23 jan, 2015 16:04
- Locatie: Zwiggelte
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 448
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Bij mij is het nieuwe chassis gelabeld en de te restaureren koets ook, daarbij is het motor nr opgeschreven en zijn er fotos gemaakt. Dus ik zou de eend toch maar eerst laten schouwen voordat je er straks misschien achter komt dat het chassis ook aan vervanging toe is.
Sorry had je vorige bericht nog niet gelezen in ieder geval veel succes en ik zal het topic volgen
Sorry had je vorige bericht nog niet gelezen in ieder geval veel succes en ik zal het topic volgen
Laatst gewijzigd door Denny op za 24 jan, 2015 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Ok.Pijnenburg schreef:Heren, het chassis dat op de foto's te zien is, is geen chassis dat ik ga gebruiken. Dit chassis hebben we nog liggen.
Maar jongens na bijna 10 berichten over RDW, schouwen, etc.is het verhaal duidelijk. Zullen we daar dan ook maar over ophouden? Vind het een beetje jammer van het topic, dat was niet de insteek...
Mooi dat je de boel zandstraalde. Het ziet er prima uit. Goede basis voor een restauratie.
Je gaat wel als een speer!
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht