sportstuur
sportstuur
Ik plaatste op het topic "BX stoel" deze foto:
Daarop kwamen reacties over het nut en de noodzaak van een sportstuur. En vragen over de hoeveelheid kracht ene mensch moet uitoefenen om deze stuurwielen in een roterende beweging te krijgen.
Ik kom niet verder dan dat het reuze meevalt en dat het lekker relaxt rijd, zeker met de BX combi...
Dus, in dit nieuwe topic, wat zijn de ervaringen van jullie?
Daarop kwamen reacties over het nut en de noodzaak van een sportstuur. En vragen over de hoeveelheid kracht ene mensch moet uitoefenen om deze stuurwielen in een roterende beweging te krijgen.
Ik kom niet verder dan dat het reuze meevalt en dat het lekker relaxt rijd, zeker met de BX combi...
Dus, in dit nieuwe topic, wat zijn de ervaringen van jullie?
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
-
- Heavy user
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
wat voor een banden heb je er voren opliggen?
Anders mag je dat sportstuur eens met mijn voorbanden erop gebruiken, dat is pas kracht zetten...
Met gewoon stuur gaat het bij rustig rijden ook aardig zwaar om de 195-er's voor van richting te laten veranderen!
Anders mag je dat sportstuur eens met mijn voorbanden erop gebruiken, dat is pas kracht zetten...
Met gewoon stuur gaat het bij rustig rijden ook aardig zwaar om de 195-er's voor van richting te laten veranderen!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
Sportstuur
Hallo,
Ik heb ook een sportstuur in mijn eend, ik vind het geweldig rijden. Maar ik moet eerlijk zeggen weet niet hoe het rijdt met een gewoon stur want die heeft er bij mij alleen ingezeten tijdens de restauratie en gelijk vervangen door een sportstuur di ik toch nog had liggen. Mijn banden maat is gewone maat 125 en dan het merk firestone.
(Stoelen komen overigens uit een Renault Alpine voor de liefhebbers)
groetjes
www.inmijneendje.nl
Ik heb ook een sportstuur in mijn eend, ik vind het geweldig rijden. Maar ik moet eerlijk zeggen weet niet hoe het rijdt met een gewoon stur want die heeft er bij mij alleen ingezeten tijdens de restauratie en gelijk vervangen door een sportstuur di ik toch nog had liggen. Mijn banden maat is gewone maat 125 en dan het merk firestone.
(Stoelen komen overigens uit een Renault Alpine voor de liefhebbers)
groetjes
www.inmijneendje.nl
-
- Gebruiker
Feit blijft, of je dit nu merkt of niet in je armspieren, dat hoe groter het stuur is hoe minder veel kracht je nodig hebt om het stuur in de rondte te slingeren.
En om het hefboom effect uit te leggen. het midden van het stuur is het draaipunt, en de spaken de hefbomen, wanneer ik een bout niet los kan krijgen, zet ik mn ratel erop, met een lange buis erom heen, dan hoef ik minder kracht uit te oefenen.
daarom heb je ook verschillende momentsleutels...
En om het hefboom effect uit te leggen. het midden van het stuur is het draaipunt, en de spaken de hefbomen, wanneer ik een bout niet los kan krijgen, zet ik mn ratel erop, met een lange buis erom heen, dan hoef ik minder kracht uit te oefenen.
daarom heb je ook verschillende momentsleutels...
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik rij voor ook op 145, iets lager gezet en sportstuur. Vooral het iets lager zetten (andere hoek van fusees) heeft er toe geleid dat mijn eendje nu stuurt als een "vrachtwagen zonder stuurbekrachtiging!!!! Het stuurtje maakt MI niet heel veel uit, zolang je maar rijdt.
Alleen inparkeren is wel es "sleuren" maar, ik heb het er voor over.
Greatnix Spookeend
Alleen inparkeren is wel es "sleuren" maar, ik heb het er voor over.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik kan nog niet zeggen hoe mijn sportstuur bevalt. Het is een houten stuur en op dit moment nog in de restauratie. Ik hoop wel dat ik nu meer plek heb voor mijn knieen om in en uit te stappen en dat ik wat minder in de plastic dashboardkap zit te grijpen. Maar ik heb hem gekocht boor de looks.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Gebruiker
-
- Gebruiker
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
Tja ut gaat toch wel om de looks!!!
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden!!!
Dus met andere woorden als je t mooi vind moet je de nadelen er op afwegen!!!!
Ik vind ut persoonlijk wel stoer en ut zou ook mooi bij mijn eend passen met mijn ASS sportstoelen!!ik ben alleen nog niks tegen gekomen, wat een sportstuur betreft!!
Maar post die plaatjes maar kan altijd wat inspiratie gebruiken!!!
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden!!!
Dus met andere woorden als je t mooi vind moet je de nadelen er op afwegen!!!!
Ik vind ut persoonlijk wel stoer en ut zou ook mooi bij mijn eend passen met mijn ASS sportstoelen!!ik ben alleen nog niks tegen gekomen, wat een sportstuur betreft!!
Maar post die plaatjes maar kan altijd wat inspiratie gebruiken!!!
2cv Vert Bambou '79