Gaslucht in de cabine

Plaats reactie
Rudovers
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 21 nov, 2014 15:12
Locatie: Antwerpen

Gaslucht in de cabine

Bericht door Rudovers » do 27 nov, 2014 04:37

Ik krijg gaslucht in de cabine, zeker als de verwarming op koud staat (schuif naar de blauwe aanduiding ) . Als de verwarming naar de rode kant staat geschoven is het veel minder. Luchttoevoer naar onder of boven zetten maakt niet veel uit. Waar en hoe moet ik dit verhelpen? Thanks
Graag uw reactie/hulp/ondersteuning naar rudolf@live.be
Met dank
RV

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 27 nov, 2014 07:47

Waarschijnlijk lekken de pakkingen tussen uitlaatpoorr en spruitstuk. Direct op de cilinder dus.

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » do 27 nov, 2014 07:50

Cilinderkop(pen) krom zodat er uitlaatgas in de kachel/ koellucht komt. Meten met een C.O. meter bij de uitgang van de kachelpot en je weet het zeker. Ik heb al vaker koppen gevlakt voor deze klacht

Gebruikersavatar
Oiseau blanc
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 30 dec, 2012 03:11
Locatie: Heusden

Bericht door Oiseau blanc » do 27 nov, 2014 08:47

Heb je misschien recent aan onderhoud gedaan waarbij het spruitstuk is verwijderd? Even de bouten van de klemmen op het spruitstuk nalopen, daarmee kan het probleem snel verholpen zijn..( spreek uit ervaring 8)
La Liberte en 2CV!

Titatommeke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
Locatie: Oostvoorne

Bericht door Titatommeke » do 27 nov, 2014 09:51

Het is dus erger wanneer er geen lucht de cabine ingeblazen wordt? Bij koude stand is de klep namelijk gesloten. Zou dus eerder de uitlaat verdenken. Zou je dan ook moeten ruiken wanneer de motor loopt bij open motorkap.

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » do 27 nov, 2014 10:42

Uitlaat aansluiting zit buiten je kachelpot niet zo'n grote kans dus tenzij je schutbord heel erg lek is. Dit moet je ook horen dan en voelen. Uitlaat pakking kan, dat zou je ook moeten kunnen zien door een roet spoor dat onder je koeltunnel blaast en moet je eigenlijk ook wel weer horen. Als de eend olie lekt of ernstig heeft gelekt kan de koeltunnel vol met vette olie prut zitten dat aan het verbranden is geeft soms ook een vreselijke geur. Als dat allemaal niet is blijft volgens mij helaas toch alleen de lekkende cilinderkoppen over. Beste klus of gewoon raampje open 8)
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 27 nov, 2014 12:35

Wat het ook is, alle aansluitingen van de uitlaat nalopen.
Het kan zelfs door onderdruk bij de tweede demper vandaan komen (door de bodem/kierende deur?).

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 10 feb, 2015 17:17

en als dat niet help moet je je cilinderkoppen natrekken!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Rudovers
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 21 nov, 2014 15:12
Locatie: Antwerpen

Bericht door Rudovers » di 10 feb, 2015 17:45

Bedankt iedereen, heb van voor naar achter de uitlaat vernieuwd, probleem opgelost.
Heb ondertussen ook een 123 elektronische ontsteking en een elektronische spanningsregelaar geplaatst... Alles loopt als een trein.
Ik woon 6 maand op Lanzarote waar mijn eendje nu ook woont en ik moet zeggen dat vóór de electronische onsteking er meer problemen waren met hellingen. De snelheid zakte soms weg van 90km/u tot 75km/u., bij volle gas dan nog. Nu zwakt de snelheid nauwelijk af. Ben zeer tevreden nu.
Misschien tot later op dit heerlijke forum.
Ruud
Graag uw reactie/hulp/ondersteuning naar rudolf@live.be
Met dank
RV

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » vr 13 feb, 2015 10:20

Rudovers schreef:Bedankt iedereen, heb van voor naar achter de uitlaat vernieuwd, probleem opgelost.
Heb ondertussen ook een 123 elektronische ontsteking en een elektronische spanningsregelaar geplaatst... Alles loopt als een trein.
Ik woon 6 maand op Lanzarote waar mijn eendje nu ook woont en ik moet zeggen dat vóór de electronische onsteking er meer problemen waren met hellingen. De snelheid zakte soms weg van 90km/u tot 75km/u., bij volle gas dan nog. Nu zwakt de snelheid nauwelijk af. Ben zeer tevreden nu.
Misschien tot later op dit heerlijke forum.
Ruud
Beste Ruud, op het gevaar af dat ik op je tenen trap: Je schakelt toch wel terug als de snelheid zo terugloopt bergop? Liever 65 à 70 in zijn III dan 75 vol gas in zijn IV. Ontzie je drijfstanglagers een beetje!

Rudovers
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 21 nov, 2014 15:12
Locatie: Antwerpen

Bericht door Rudovers » vr 13 feb, 2015 12:00

Bedankt voor de tip, ik,ben helemaal niet op mijn tenen getrapt door iemand die mij goede raad geeft. Ik ken te weinig voor dat autootje als beginneling om te weten wat er dan allemaal gebeurd als ik gas aanhoud. Ik was in de eerste plaats ontzettend blij dat ik nu niet meer moest terugschakelen na die elektronische ontsteking, maar zal toch maar beter je raad opvolgen en naar een tandje lager gaan...
Graag uw reactie/hulp/ondersteuning naar rudolf@live.be
Met dank
RV

Plaats reactie