2cv Charleston Noir/Jaune Helios '83
2cv Charleston Noir/Jaune Helios '83
Dag mensen,
Al heel wat jaartjes geleden lid geworden van het forum en ook toen al vol voornemens om een eend te restaureren. Ook al een aantal malen wat opgestart maar steeds door vanallesennogwatwatookaandachtverdiend niet afgemaakt of doorgezet.
Kort samengevat heb ik 7 jaar geleden een (donor)eend kunnen kopen van een vriend voor het astronomische bedrag van €100,-. Deze netjes in de schuur gezet en af en toe wat gedemonteerd. Ik had buiten mn eigen charleston staan en deze was elk jaar minder te redden, dus de keus gemaakt om van 2 1 te maken. En nu na 7 jaar afgelopen zomer '14 begonnen met doorzetten.
Een deadline gesteld van pinksterweekend '15, dit omdat we jaarlijks met een familie aan citrofielen dan een weekend kamperen. En zodoende heb ik nog een kleine 2 maand voorbereiding op de wereldmeeting in Polen.
Gelukkig al een boel sleutelervaring met mn eigen eend gehad en 3 broers die lassen voor hun werk. Samen kan dit een boel werk en geld schelen denk ik zo.
Genoeg gezeur, snel even wat plaatjes;
De charleston zoals ik er deze zomer aan begon;
na enig sleutelwerk;
Een motortje wat de teller uitliep op de snelweg!
De ophanging heeft al wat liefde gehad en is inmiddels weer gespoten en opgebouwd;
De donorkoets heeft bijna een volledig nieuwe bodem gekregen;
En ik ben een eind onderweg met de opbouw van het nieuwe gegalvaniseerde onderstel;
Nu druk bezig met bestellen van kleine onderdeeltjes, plaatwerk netjes krijgen,
en daarna een goede spuiter vinden die snel tijd heeft!
ik heb nog wel wat vraagjes en losse eindjes waar ik slecht verder kom, maar die stel ik een andere keer wel.
graag jullie reacties!
Al heel wat jaartjes geleden lid geworden van het forum en ook toen al vol voornemens om een eend te restaureren. Ook al een aantal malen wat opgestart maar steeds door vanallesennogwatwatookaandachtverdiend niet afgemaakt of doorgezet.
Kort samengevat heb ik 7 jaar geleden een (donor)eend kunnen kopen van een vriend voor het astronomische bedrag van €100,-. Deze netjes in de schuur gezet en af en toe wat gedemonteerd. Ik had buiten mn eigen charleston staan en deze was elk jaar minder te redden, dus de keus gemaakt om van 2 1 te maken. En nu na 7 jaar afgelopen zomer '14 begonnen met doorzetten.
Een deadline gesteld van pinksterweekend '15, dit omdat we jaarlijks met een familie aan citrofielen dan een weekend kamperen. En zodoende heb ik nog een kleine 2 maand voorbereiding op de wereldmeeting in Polen.
Gelukkig al een boel sleutelervaring met mn eigen eend gehad en 3 broers die lassen voor hun werk. Samen kan dit een boel werk en geld schelen denk ik zo.
Genoeg gezeur, snel even wat plaatjes;
De charleston zoals ik er deze zomer aan begon;
na enig sleutelwerk;
Een motortje wat de teller uitliep op de snelweg!
De ophanging heeft al wat liefde gehad en is inmiddels weer gespoten en opgebouwd;
De donorkoets heeft bijna een volledig nieuwe bodem gekregen;
En ik ben een eind onderweg met de opbouw van het nieuwe gegalvaniseerde onderstel;
Nu druk bezig met bestellen van kleine onderdeeltjes, plaatwerk netjes krijgen,
en daarna een goede spuiter vinden die snel tijd heeft!
ik heb nog wel wat vraagjes en losse eindjes waar ik slecht verder kom, maar die stel ik een andere keer wel.
graag jullie reacties!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1909
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
dit is altijd het grote zeur-onderwerp bij restauraties, maar ik ben wel benieuwd hoe je dat met het chassisnummer doet. Een andere koets én een nieuw chassis; hoe doe je dat met papieren en dergelijke?
Als je er niet op wilt reageren dan gewoon niet doen!
Gr Rob
Als je er niet op wilt reageren dan gewoon niet doen!
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op di 24 feb, 2015 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Spuiten gaan we zien. ik heb een budget van 2000 euro en als het voor die prijs niet lukt dan gaan we zelf aan de slag. Heb nu 3 adressen waar ik binnen nu en 2 weken langs ga voor een offerte.
En qua chassis en koets; chassis is RDW goedgekeurd vanuit bedrijf waar ik hem gekocht heb, en heb het oude chassis nog liggen als 'bewijs'. Wat ik van de APK keurmeester te horen heb gekregen, is keuren bij de RDW wanneer de eend klaar is voldoende om door hun het nummer opnieuw in te laten slaan.
Het lijkt me niet dat ze heeeel moeilijk gaan doen als ze het werk zien wat ik er aan het eind in heb gestopt. De koets is voor zover ik weet niet nummer afhankelijk, voordat ik met de restauratie begon heb ik 5 jaar in de eend gereden, en daarvoor mn broer ook 3 jaar, en toendertijd is er ook al een andere koets op gezet. Heb tijdens APK ook nooit gezien dat de koets bekeken werd voor een nummer...
En qua chassis en koets; chassis is RDW goedgekeurd vanuit bedrijf waar ik hem gekocht heb, en heb het oude chassis nog liggen als 'bewijs'. Wat ik van de APK keurmeester te horen heb gekregen, is keuren bij de RDW wanneer de eend klaar is voldoende om door hun het nummer opnieuw in te laten slaan.
Het lijkt me niet dat ze heeeel moeilijk gaan doen als ze het werk zien wat ik er aan het eind in heb gestopt. De koets is voor zover ik weet niet nummer afhankelijk, voordat ik met de restauratie begon heb ik 5 jaar in de eend gereden, en daarvoor mn broer ook 3 jaar, en toendertijd is er ook al een andere koets op gezet. Heb tijdens APK ook nooit gezien dat de koets bekeken werd voor een nummer...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1909
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ik ben een beetje bang dat de APK keurmeester niet hetzelfde vertelt als de keurmeesters van de RDW.
ik weet dat je er niet om vraagt, maar het is toch een hele aardige tip om eerst eens bij de RDW te informeren voor je verder gaat. Je loopt het risico dat je straks klaar bent met restaureren en dat je er niet mee de weg op mag.
Dit is wat de keurmeester van de RDW in zwolle zegt:
je mag van een auto van de drie delen - koets-chassis-motor- er één vervangen. Je moet de auto voor demontage brengen, dan doen ze een VIN: Voertuig-identificatie. Ze kijken dus of alle drie de onderdelen wel van de auto komen die bij de papieren hoort. Daarbij kijken ze haast met een vergrootglas of de popnagels van het nummerplaatje van je koets nog wel de originele zijn. De koets is dus wel een 'beschreven' onderdeel van de auto.
Als de VIN in orde is, doen ze labels aan je oude chassis, aan de koets en ze fotograferen de motor aan alle kanten.
nu kan je restaureren
als je klaar bent: met de auto en het oude stuk chassis naar de RDW, die controleren eea en halen de labels er af. En dán slaan ze het nieuwe chassinummer in.
Als ik die procedure vergelijk met jouw werkwijze dan ben ik heel benieuwd of het gaat lukken. Nogmaals: ik zeg dit niet om de betweter uit te hangen, maar het kan je een enorme teleurstelling opleveren.
Je kan bellen met de RDW dan krijg je een administrafief medewerker. je kan ook even binnenlopen en een praatje met een keurmeester maken. De hebben er écht verstand van.
Gr Rob
ik weet dat je er niet om vraagt, maar het is toch een hele aardige tip om eerst eens bij de RDW te informeren voor je verder gaat. Je loopt het risico dat je straks klaar bent met restaureren en dat je er niet mee de weg op mag.
Dit is wat de keurmeester van de RDW in zwolle zegt:
je mag van een auto van de drie delen - koets-chassis-motor- er één vervangen. Je moet de auto voor demontage brengen, dan doen ze een VIN: Voertuig-identificatie. Ze kijken dus of alle drie de onderdelen wel van de auto komen die bij de papieren hoort. Daarbij kijken ze haast met een vergrootglas of de popnagels van het nummerplaatje van je koets nog wel de originele zijn. De koets is dus wel een 'beschreven' onderdeel van de auto.
Als de VIN in orde is, doen ze labels aan je oude chassis, aan de koets en ze fotograferen de motor aan alle kanten.
nu kan je restaureren
als je klaar bent: met de auto en het oude stuk chassis naar de RDW, die controleren eea en halen de labels er af. En dán slaan ze het nieuwe chassinummer in.
Als ik die procedure vergelijk met jouw werkwijze dan ben ik heel benieuwd of het gaat lukken. Nogmaals: ik zeg dit niet om de betweter uit te hangen, maar het kan je een enorme teleurstelling opleveren.
Je kan bellen met de RDW dan krijg je een administrafief medewerker. je kan ook even binnenlopen en een praatje met een keurmeester maken. De hebben er écht verstand van.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Van uit Hogeveen lijkt me zwolle het meest voor de hand liggende keurings station.
Die keur meester die jou dit heeft verteld zou een vreselijke schop in z'n reet moeten hebben.
Je hoeft het niet te geloven maar dat gaan ze daar niet goed vinden.
Als je dat best bijzondere kenteken wilt houden zou ik ff de boel terugbouwen en als nog die 45 euro en die rit naar zwolle gaan doen.
Die keur meester die jou dit heeft verteld zou een vreselijke schop in z'n reet moeten hebben.
Je hoeft het niet te geloven maar dat gaan ze daar niet goed vinden.
Als je dat best bijzondere kenteken wilt houden zou ik ff de boel terugbouwen en als nog die 45 euro en die rit naar zwolle gaan doen.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Bij een apk kijken ze inderdaad niet naar het nummer op de koets. Ook het chassisnummer interessert ze niet zoveel, zolang het maar leesbaar is en op de juiste plaats staat. MAAR DE RDW IS GEEN APK. Een rdw goedgekeurd chassis betekent dat de rdw dit chassis toestaat als vervanger van een orgineel chassis. Maar dan wel de officiele weg bewandelen en eerst laten schouwen. Maar je kan geluk hebben en een wat soepelere keurmeester treffen. Zorg dat je het oude chassis nog hebt en neem overal foto's van. Ook met de nummers erop. Bij twijfel, eerst eens even langsgaan bij de rdw en met een keurmeester praten. Niet met de helpdesk.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
De technische helpdesk heb je inderdaad niks aan, altijd doorvragen tot je een echte keurmeester aan de telefoon hebt.
Er is ook nog de mogelijkheid om thuis te laten schouwen.
Je zou dat kunnen overwegen omdat je dan alles kunt laten zien en de rit kunt uitsparen.
Het zou toch jammer zijn als je straks een rijdende berg onderdelen hebt waar je eigenlijk niet mee op de weg mag komen.....
Bij verkoop kan dit ook teleurstellingen voorkomen.
Er is ook nog de mogelijkheid om thuis te laten schouwen.
Je zou dat kunnen overwegen omdat je dan alles kunt laten zien en de rit kunt uitsparen.
Het zou toch jammer zijn als je straks een rijdende berg onderdelen hebt waar je eigenlijk niet mee op de weg mag komen.....
Bij verkoop kan dit ook teleurstellingen voorkomen.
Wat jou verteld is, is een oude werkwijze waarbij de rdw wel accepteerde dat je met een stuk chassisnummer aan kwam rijden in de kofferbak van je met zorg gerestaureerde eend. Zo heb ik dat zelf ook twee keer gedaan.
Bij de laatste keer keek de rdw keurmeester strenger naar de eend omdat volgens de nieuwe werkwijze een schouw had moeten plaatsvinden. Maar bij de start van mijn restauratie was dat niet. Ik moest lullen als brugman. Had het wel verwacht en had me dus goed voorbereid met foto's etc.
Kortom, zonder schouwing vooraf gaat het je niet lukken. Laat de rdw er eerst naar kijken.
Andere koets + chassis kon wel omdat ze het nieuwe chassis zagen als een noodzakelijke reparatie en viel dus niet onder de regels over een samengesteld voertuig. Dan zou je namelijk 1/3e vervangen. Of dit nog steeds zo is zul je bij de rdw moeten navragen of op de website opzoeken.
Dus voordat je veel geld gaat uitgeven.... Eerst wat huiswerk doen is mijn goedbedoelde advies.
Bij de laatste keer keek de rdw keurmeester strenger naar de eend omdat volgens de nieuwe werkwijze een schouw had moeten plaatsvinden. Maar bij de start van mijn restauratie was dat niet. Ik moest lullen als brugman. Had het wel verwacht en had me dus goed voorbereid met foto's etc.
Kortom, zonder schouwing vooraf gaat het je niet lukken. Laat de rdw er eerst naar kijken.
Andere koets + chassis kon wel omdat ze het nieuwe chassis zagen als een noodzakelijke reparatie en viel dus niet onder de regels over een samengesteld voertuig. Dan zou je namelijk 1/3e vervangen. Of dit nog steeds zo is zul je bij de rdw moeten navragen of op de website opzoeken.
Dus voordat je veel geld gaat uitgeven.... Eerst wat huiswerk doen is mijn goedbedoelde advies.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
ik weet het ook niet meer maar ik ben 2 weken geleden naar de RDW geweest om een 2cv voor chassiswissel te laten schouwen. Voor de keuring vertelde de RDW keurmeester dat het voldoende was geweest dat ik met nieuw gemonteerd chassis en uitgeslepen chassisnummer naar de RDW voor herinslag was gereden. Schouwen was niet nodig. Ik heb toch vriendelijk gevraagd voor schouwing en dat is ook gebeurd. Zonder zegels maar heb wel een rapport ontvangen en er zjn foto's gemaakt. Foto's van motornummer en koets. Op het rapport staat vermeld dat alles in orde is en ik oude nummer mee moet nemen voor herinslag.
Maar goed: beter vooraf goed regelen dan achteraf en voor problemen komen te staan..
Maar goed: beter vooraf goed regelen dan achteraf en voor problemen komen te staan..
dyane 4 68 en dyane 6 69
Nou, dan weet ik het ook niet meer.
Maar ik hoop wel dat je dan dezelfde keurmeester treft en niet iemand die er anders over denkt. Wel zo handig. Je hebt wel iets in handen en de rdw zal ook vast wat hebben geregistreerd. Dan heb jij er alles aan gedaan en moet t goed gaan.
Maar ik hoop wel dat je dan dezelfde keurmeester treft en niet iemand die er anders over denkt. Wel zo handig. Je hebt wel iets in handen en de rdw zal ook vast wat hebben geregistreerd. Dan heb jij er alles aan gedaan en moet t goed gaan.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987