Staat chassis?
Ik vermoed dat de zijkant van het chassis is opengebogen en er een plaat aan de onderzijde van het chassis gelast is. Je kunt het op de originele foto een beetje zien.
Maar word duidelijker als je de foto vergroot.
Aangezien dit het bekende knikpunt is zou ik toch voorzichtig zijn.
Maar word duidelijker als je de foto vergroot.
Aangezien dit het bekende knikpunt is zou ik toch voorzichtig zijn.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Had ook al gezien dat er aan gelast is.
Als ik op die plek een reparatie zou moeten doen, dan zou ik ook die felsnaad open maken en het hele stuk er uit slijpen binnen kant repareren en dan een nieuwe plaat er weer in. Dit is ook de enige juiste manier. Het moet er in en niet op gelast zijn en helemaal rond om afgelast dus geen prop lassen.
Nu moet je alleen een inschatting maken aan het verhaal van de verkoper of door foto's nog beter of het binnen frame op die plek ook gerepareerd is. Als ik dan kijk naar de rest van wat ik op de foto zie (is maar een heel klein stukje ik weet) Geschilderde en strakke draag armen, nette velgen aan de binnen kant,overal het juiste vet aan de bouten en kantelmes. nieuw borg platen gemaakt. Ik kan me dan bijna niet voorstellen dat deze reparatie slecht is uitgevoerd. het ziet er allemaal netjes uit een chassis nr kan je ook heel netjes en bijna maar nooit helemaal onherkenbaar er in lassen. Lijkt mij een belangrijk iets geld voor elke eend natuurlijk maar deze categorie eenden krijgen bij mij altijd wel extra aandacht wat dat betreft.
Als ik op die plek een reparatie zou moeten doen, dan zou ik ook die felsnaad open maken en het hele stuk er uit slijpen binnen kant repareren en dan een nieuwe plaat er weer in. Dit is ook de enige juiste manier. Het moet er in en niet op gelast zijn en helemaal rond om afgelast dus geen prop lassen.
Nu moet je alleen een inschatting maken aan het verhaal van de verkoper of door foto's nog beter of het binnen frame op die plek ook gerepareerd is. Als ik dan kijk naar de rest van wat ik op de foto zie (is maar een heel klein stukje ik weet) Geschilderde en strakke draag armen, nette velgen aan de binnen kant,overal het juiste vet aan de bouten en kantelmes. nieuw borg platen gemaakt. Ik kan me dan bijna niet voorstellen dat deze reparatie slecht is uitgevoerd. het ziet er allemaal netjes uit een chassis nr kan je ook heel netjes en bijna maar nooit helemaal onherkenbaar er in lassen. Lijkt mij een belangrijk iets geld voor elke eend natuurlijk maar deze categorie eenden krijgen bij mij altijd wel extra aandacht wat dat betreft.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Persoonlijk vind ik dat je nooit moet vertrouwen dat als het een netjes gedaan is, het ander dan ook wel goed gedaan zal zijn......
Het gaat om geld, dus..... ding op de brug en specialist/kenner erbij!
Anders gewoon NIET KOPEN.
Risico te groot.
Foto's zeggen echt te weinig, er wordt teveel verondersteld.
Echt, gewoon op de brug zetten en laten checken!!
Het gaat om geld, dus..... ding op de brug en specialist/kenner erbij!
Anders gewoon NIET KOPEN.
Risico te groot.
Foto's zeggen echt te weinig, er wordt teveel verondersteld.
Echt, gewoon op de brug zetten en laten checken!!
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Natuurlijk ga je het zelf bekijken maar als die dan op de brug staat weet je het nog niet want dan kan je er nog niet inkijken. Dat is dus iets wat je dan op vertrouwen moet doen, komt de eend van een handelaar of liefhebber, heeft die persoon de auto lang op naam of nog maar net. We hebben verder geen info dus is daar niet over te oordelen.
Je koopt oud spul dus er kan altijd wat zijn.
Als je zeker wilt weten moet je gewoon nieuw kopen.
Je koopt oud spul dus er kan altijd wat zijn.
Als je zeker wilt weten moet je gewoon nieuw kopen.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
het is ook een kwestie van prijs/kwaliteit verhouding kost de betreffende eend iets van 2000 euro , dan kun /moet je dit soort oplap reparatie,s verwachten en er vrolijk mee leren leven
moet ie echter 6-8000 kosten of meer dan mag je een nieuw verzinkt chassis verwachten
zo op het eerste oog ( inderdaad zelfs vet aan de kantelmessen ,, word toch in 80 % altijd vergeten) lijkt het me een redelijk ding ,, ten opzichte van wat ik de afgelopen tijd op de brug zag een eend 4 jaar geleden ,,,gerestaureerd,,, met aleen maar imitatie delen voor ----------11.000 !! euro---- nu afgekeurd op zo ongeveer alles en net ingekocht voor de sloop voor 500 !!
geval 2: duitser koopt eend voor 6000 bij mercedes dealer staat nu voor reparatie twv 5000 !! om de auto uberhaupt nog de komende 5 jaar te laten rijden!!
dan moet de koets eraf ,als die de 5 jaar al haalt ??
dus het kan altijd tegenvallen
moet ie echter 6-8000 kosten of meer dan mag je een nieuw verzinkt chassis verwachten
zo op het eerste oog ( inderdaad zelfs vet aan de kantelmessen ,, word toch in 80 % altijd vergeten) lijkt het me een redelijk ding ,, ten opzichte van wat ik de afgelopen tijd op de brug zag een eend 4 jaar geleden ,,,gerestaureerd,,, met aleen maar imitatie delen voor ----------11.000 !! euro---- nu afgekeurd op zo ongeveer alles en net ingekocht voor de sloop voor 500 !!
geval 2: duitser koopt eend voor 6000 bij mercedes dealer staat nu voor reparatie twv 5000 !! om de auto uberhaupt nog de komende 5 jaar te laten rijden!!
dan moet de koets eraf ,als die de 5 jaar al haalt ??
dus het kan altijd tegenvallen
wat niet kan doen we lekker toch
Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Het gaat hier toch over een aankoop van rond de €7000...
Voor die prijs verwacht ik toch wel wat jaren gerust te zijn.
De koets is volledig aangepakt, bodemplaten vernieuwd en opnieuw proper gespoten. Motor is mooi in orde. Nieuwe remmen,... Zowat alles is mooi aangepakt.
Alleen heb ik dus mijn twijfels bij het chassis...
Terecht, onterecht,... Geen idee...
Moest het chassis nieuw galva zijn had ik geen moment getwijfeld...
Nu ben ik echter niet zeker, maar waarom zou de verkoper alles uit elkaar halen, alles aanpakken en dan het chassis maar wat oplappen...
Moeilijk...
Het gaat hier toch over een aankoop van rond de €7000...
Voor die prijs verwacht ik toch wel wat jaren gerust te zijn.
De koets is volledig aangepakt, bodemplaten vernieuwd en opnieuw proper gespoten. Motor is mooi in orde. Nieuwe remmen,... Zowat alles is mooi aangepakt.
Alleen heb ik dus mijn twijfels bij het chassis...
Terecht, onterecht,... Geen idee...
Moest het chassis nieuw galva zijn had ik geen moment getwijfeld...
Nu ben ik echter niet zeker, maar waarom zou de verkoper alles uit elkaar halen, alles aanpakken en dan het chassis maar wat oplappen...
Moeilijk...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
die vraag zou ik omdraaien:
waarom knapt iemand een eend op, heeft hem helemaal uit elkaar liggen en zet er dan niet voor die extra 700 euro een nieuw chassis onder. Als deze eend 7700 had moeten kosten met een nieuw galva chassis dan had je geen enkele twijfel gehad.
Persoonlijk zou ik voor dat geld een eend kopen die wél een nieuw chassis heeft. (en met het nummer door de RDW ingeslagen) Het is de duurste reparatie die je kan bedenken: chassiswissel. Die wil je niet na het uitgeven van zo'n bedrag. Als je nu een eend koopt van 1500 euro dan weet je dat het er aan zit te komen.
my 2 cents
daarnaast zijn de borgplaatjes om de asbouten niet omgeslagen; bouten zijn niet gezekerd. geen goed nieuws. Hoe zit het met de rest van de auto? Nogmaals: niet doen!
Gr Rob
waarom knapt iemand een eend op, heeft hem helemaal uit elkaar liggen en zet er dan niet voor die extra 700 euro een nieuw chassis onder. Als deze eend 7700 had moeten kosten met een nieuw galva chassis dan had je geen enkele twijfel gehad.
Persoonlijk zou ik voor dat geld een eend kopen die wél een nieuw chassis heeft. (en met het nummer door de RDW ingeslagen) Het is de duurste reparatie die je kan bedenken: chassiswissel. Die wil je niet na het uitgeven van zo'n bedrag. Als je nu een eend koopt van 1500 euro dan weet je dat het er aan zit te komen.
my 2 cents
daarnaast zijn de borgplaatjes om de asbouten niet omgeslagen; bouten zijn niet gezekerd. geen goed nieuws. Hoe zit het met de rest van de auto? Nogmaals: niet doen!
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
en dan nog, kocht ik voor dat geld een eend met een nieuw chassis.
als de topplaat doorgeroest is, krijg je geen laswerk aan de onderkant. Je moet hem maar geloven op zijn blauwe ogen. ik zeg niet dat het niet klopt, ik zeg dat je niet weet of het klopt.
Ik vind 7000 euro verschrikkelijk veel geld. Dan zou ik het zeker willen weten.
Gr Rob
als de topplaat doorgeroest is, krijg je geen laswerk aan de onderkant. Je moet hem maar geloven op zijn blauwe ogen. ik zeg niet dat het niet klopt, ik zeg dat je niet weet of het klopt.
Ik vind 7000 euro verschrikkelijk veel geld. Dan zou ik het zeker willen weten.
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op di 3 mar, 2015 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
haha, geduld is een schone zaak. Er komt er heus wel één voorbij.
Er worden in nederland veel chassisnummers zelf ingeslagen. Daar gaan ze in belgie natuurlijk moeilijk over doen.
Je kan het uitzoeken: als ik er nu één koop die door de rdw ingeslagen is, heb ik dan ook problemen? Het lijkt mij bijzonder sterk dat een herinslag die aantoonbaar bij de rdw is gebeurd problemen in belgie op gaat leveren.
Hoe kan je dat dan zien?
-aan de plek waar die ingeslagen is: de rdw slaat het nummer in als de auto klaar is. Kan dus nooit onder de rechter voor-as zijn. In zwolle doen ze dat dan aan de binnen-zijkant van de rechter-achterpoot. En dan komt de nieuwe plek van het nummer ook in het systeem van de rdw te staan.
-aan de letters van het nummer zelf. De rdw gebruikt een apparaat wat de letter maakt met allemaal puntjes, net als een oude matrix-printer van vroeger.
Kijk maar eens op www.rdw.nl en voer het kenteken in van mijn eend. Dan zie je bij voertuiggegevens al de nieuwe plaats van het chassisnummer.
Mijn vorige eend die ik gerestaureerd heb was ik zó kwijt. De koper kon elders een eend kopen die verder afgemaakt was (geluidsisolatie) en goedkoper was. Maar met een zelf-ingelsagen nummer. Heeft toch maar voor die van mij gekozen.
Gr Rob
Er worden in nederland veel chassisnummers zelf ingeslagen. Daar gaan ze in belgie natuurlijk moeilijk over doen.
Je kan het uitzoeken: als ik er nu één koop die door de rdw ingeslagen is, heb ik dan ook problemen? Het lijkt mij bijzonder sterk dat een herinslag die aantoonbaar bij de rdw is gebeurd problemen in belgie op gaat leveren.
Hoe kan je dat dan zien?
-aan de plek waar die ingeslagen is: de rdw slaat het nummer in als de auto klaar is. Kan dus nooit onder de rechter voor-as zijn. In zwolle doen ze dat dan aan de binnen-zijkant van de rechter-achterpoot. En dan komt de nieuwe plek van het nummer ook in het systeem van de rdw te staan.
-aan de letters van het nummer zelf. De rdw gebruikt een apparaat wat de letter maakt met allemaal puntjes, net als een oude matrix-printer van vroeger.
Kijk maar eens op www.rdw.nl en voer het kenteken in van mijn eend. Dan zie je bij voertuiggegevens al de nieuwe plaats van het chassisnummer.
Mijn vorige eend die ik gerestaureerd heb was ik zó kwijt. De koper kon elders een eend kopen die verder afgemaakt was (geluidsisolatie) en goedkoper was. Maar met een zelf-ingelsagen nummer. Heeft toch maar voor die van mij gekozen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Ik heb er nog een andere gezien, maar daar ziet het chassis er precies weer helemaal anders uit? Kan iemand helpen aub?
Thanks!
http://s581.photobucket.com/user/aroomw ... sort=3&o=0
http://s581.photobucket.com/user/aroomw ... sort=3&o=1
Thanks!
http://s581.photobucket.com/user/aroomw ... sort=3&o=0
http://s581.photobucket.com/user/aroomw ... sort=3&o=1
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1912
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Even een overzicht:
Dit is een electrisch gegalvaniseerd chassis, de bouwwijze is hetzelfde als de originele chassis; gevouwen plaatwerk met verstevigingen.
Dit is een chassis met losse bovenplaat, gegalvaniseerd. Is opgebouwd uit stevig metaal, niet uit plaatwerk.
Dit is een galva chassis wat opgebouwd is uit ca 4 mm dikke vierkantstaal. Bovenplaat zit vast. Bij dit chassis is de zijkant 'stomp'; je mist de richel aan de onderkant. Kan je op deze detailfoto goed zien:
op jouw foto's lijkt de onderste richel niet aan de zijkant van het chassis te zitten. Is het de onderste? Al hebben beide 'dikke' chassis niet de opengewerkte dunne plaat tussen de voorpoten, en die staat op jouw foto wél.
Gr Rob
Dit is een electrisch gegalvaniseerd chassis, de bouwwijze is hetzelfde als de originele chassis; gevouwen plaatwerk met verstevigingen.
Dit is een chassis met losse bovenplaat, gegalvaniseerd. Is opgebouwd uit stevig metaal, niet uit plaatwerk.
Dit is een galva chassis wat opgebouwd is uit ca 4 mm dikke vierkantstaal. Bovenplaat zit vast. Bij dit chassis is de zijkant 'stomp'; je mist de richel aan de onderkant. Kan je op deze detailfoto goed zien:
op jouw foto's lijkt de onderste richel niet aan de zijkant van het chassis te zitten. Is het de onderste? Al hebben beide 'dikke' chassis niet de opengewerkte dunne plaat tussen de voorpoten, en die staat op jouw foto wél.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht