Handremblokjes verwijderen.
-
- Heavy user
Handremblokjes verwijderen.
Heeft er iemand een lumineus idee om de handremblokje te verwijderen?
Met een klein schroevendraaiertje priegelen tussen de remschijf heeft twee blokjes opgeleverd.
De andere twee krijg ik er niet uit op die manier.
Iemand een idee zonder de klauwen te hoeven demonteren?
Iets er op lassen gaat niet. Schroefje er in draaien lukt niet...
Met een klein schroevendraaiertje priegelen tussen de remschijf heeft twee blokjes opgeleverd.
De andere twee krijg ik er niet uit op die manier.
Iemand een idee zonder de klauwen te hoeven demonteren?
Iets er op lassen gaat niet. Schroefje er in draaien lukt niet...
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Je hebt inderdaad soms een handig wippertje nodig. Ik gebruik, na het losmaken van de excentrieken en de hefboompjes, een stukje verenstaal dat iets gebogen is. Dat hield ik over van een kapotte wissellijst, daar zitten in de hoeken van die veerkrachtige stripjes. Dat zijn ideale tooltjes. Voorheen lukte het me ook wel met een voelermaatje 0,40, waarvan de laatste centimeter iets is omgeknikt.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Met een voeller maat 1 mm kan je 'm binnen door zo uit drukken. Maar doe dit aan de voorkant aan de achterkant zit dat veertje dat dat blokje vasthoud.
Ff een tip voor montage haal bij de nw blokjes de verf van de rand en vijl een klein schuin kantje aan de blokken . Op deze manier krijg je de blokjes er makkelijker in en heb je niet dat slepende handrem blokje als je rijd. Met het inzetten druk je je blokje eerst achter tegen dat veertje en kantel je op die het blokje er in anders gaat die klemmen en word het een best geklooi om 'm er weer uit te krijgen.
Klauw los draaien en dan je blokjes er uit wippen gaat ook prima en soms kan het gewoon niet anders.
Maar er zit idd een rubber seal ring tussen (speciaal voor lhm olie) Van de 10 x kan het zijn dat het 7/8keer goed de andere keren heb je een nieuw sealtje nodig omdat die gaat lekken
Ff een tip voor montage haal bij de nw blokjes de verf van de rand en vijl een klein schuin kantje aan de blokken . Op deze manier krijg je de blokjes er makkelijker in en heb je niet dat slepende handrem blokje als je rijd. Met het inzetten druk je je blokje eerst achter tegen dat veertje en kantel je op die het blokje er in anders gaat die klemmen en word het een best geklooi om 'm er weer uit te krijgen.
Klauw los draaien en dan je blokjes er uit wippen gaat ook prima en soms kan het gewoon niet anders.
Maar er zit idd een rubber seal ring tussen (speciaal voor lhm olie) Van de 10 x kan het zijn dat het 7/8keer goed de andere keren heb je een nieuw sealtje nodig omdat die gaat lekken
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster