Carburateur reviseren of niet
Carburateur reviseren of niet
Ik ben een samen met en kennis een blok aan het reviseren. De carburateur gaf eigenlijk in het verleden geen problemen maar lijkt oud en smerig en hikte een beetje bij oppakken. Omdat ik nu toch bezig ben overweeg ik de carburateur ook aan te pakken. Het is een Solex 24/21. Als er geen klachten zijn, is het dan verstandig alles open te halen of geldt if it ain`t broken don`t fix it?
Niets heeft zoveel haast, dat het onveilig kan
Tussen de carburateur en het spruitstuk zit een dikke pakking die met vloeibare pakking is vastgezet. Is het verstandig deze te verwijderen en te vervangen dor en nieuwe dikke pakking of kan je deze laten zitten? De voet van de carburateur hebben we gecontroleerd en is vlak.
Niets heeft zoveel haast, dat het onveilig kan
Vloeibare pakking lijkt me gebruikt om de boel luchtdicht te krijgen. Ik zou 'm vervangen. Je kunt ook proberen om de pakking te vlakken door 'm te schuren op een glasplaat of iets dat vlak is.
Laatst gewijzigd door TB op zo 16 nov, 2014 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
ik had hetzelfde probleem: hikken bij oppakken, leek alsof de tweede trap bleef haperen en matige top (80)
Bovendien een smerige carburateur, gas bleef af en toe hangen en regelmatig "WD40-gewijs hersteld"
Op aanraden (van de 2cv-boer met de sportwagens) gekozen voor een gereviseerde carburateur ipv een nieuwe, en vandaag gemonteerd: een wereld van verschil !
dus wat mij betreft: zelf niet aan klooien, maar een degelijke gereviseerde kopen !
Bovendien een smerige carburateur, gas bleef af en toe hangen en regelmatig "WD40-gewijs hersteld"
Op aanraden (van de 2cv-boer met de sportwagens) gekozen voor een gereviseerde carburateur ipv een nieuwe, en vandaag gemonteerd: een wereld van verschil !
dus wat mij betreft: zelf niet aan klooien, maar een degelijke gereviseerde kopen !
Mehari '78