ow ja ff vergete!!rusty schreef:Thnx Voor de complimenten!
Gelaserde beugel gaat niet werken, ik heb de originele carb niet meer en dat deel van t spruitstuk ook niet!
Greetzzzz
snel visablok
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Ziet er erg stoer uit. Vraag me wel af of de benzine daar niet te warm word. Nu zal dat tijdens het rijden wel mee vallen. Maar als je een poosje stil hebt gestaan heb je wel 2 vlotter kamers vol benzine die lekker warm worden op die plek.
Misschien een idee om je uitlaat buis daar in te pakken met die speciale isolatie. P. Sparrow doet dat ook met zijn bmw blokjes in de eend.
Misschien een idee om je uitlaat buis daar in te pakken met die speciale isolatie. P. Sparrow doet dat ook met zijn bmw blokjes in de eend.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Hij doet dat om de uitlaat buis juist om de warmte er in te houden wat dan schijn baar meer vermogen oplevert.
Zelf heb ik daar nog geen ervaring mee, adapter plaat word wel spoedig besteld
Ik weet uit mijn auto cross tijd dat op warme dagen kokende benzine vaak een probleem is vandaar mijn vraag.
Zelf heb ik daar nog geen ervaring mee, adapter plaat word wel spoedig besteld
Ik weet uit mijn auto cross tijd dat op warme dagen kokende benzine vaak een probleem is vandaar mijn vraag.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Bij Pete Sparow loopt de uitlaat naar onderen langs het motorblok en onder de cilinders door, zonder isolatie wordt de boel nog eens extra opgewarmt (motorblok en cilinders) vooral als je stilstaat, dus daarom die isolatie om de uitlaat om de hitte in de uitlaat te houden en niet naar de cilinders te sturen...
n.b. voor de niet natuurkundigen onder ons.. (warme lucht stijgt omhoog... juist ja naar de cilinders toe)...
Daarom laat ik bij mijn BMW eend de uitlaat naar boven lopen , ik kan hoogstens schroeiplekken in mijn motorkap krijgen
n.b. voor de niet natuurkundigen onder ons.. (warme lucht stijgt omhoog... juist ja naar de cilinders toe)...
Daarom laat ik bij mijn BMW eend de uitlaat naar boven lopen , ik kan hoogstens schroeiplekken in mijn motorkap krijgen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
de carburateurs zitten niet zo dicht bij de uitlaat hoor, en de buitenkant van de warmtewisselaars wordt nou ook weer niet zo heet dat je kans hebt op vapour lock (denk ik), anders moet ik lekker door blijven rijden zodat de rijwind voldoende koeling bied
gisteravond de luchtfilterdoos afgelast en filter gemaakt. ook aan t nadenken hoe ik op een goede manier de turbotube aan kan sluiten (lees: netjes afgewerkt en makkelijk demontabel en niet in de weg van koplampbeugel etc etc)
greetzzzzzzzzzz
gisteravond de luchtfilterdoos afgelast en filter gemaakt. ook aan t nadenken hoe ik op een goede manier de turbotube aan kan sluiten (lees: netjes afgewerkt en makkelijk demontabel en niet in de weg van koplampbeugel etc etc)
greetzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
rusty
Nou de afgelopen weekenden weer wat aan t blok kunnen doen, eindelijk het luchtfilter af met carterontluchting en olieretourpijpjes, was heel veel meet en denkwerk. o.a. oliepijlstok verplaatst, en 3 x het buizensysteem veranderd omdat ik niet tevreden was met de oplossingen tot dan toe. nu ben ik het blok weer uit elkaar aan t halen om deze vanaf 0 weer op te kunnen bouwen. De cilinders en zuigers die van t blok af kwamen zagen er overigens zeer goed uit, dus dat stemt me hoopvol voor de rest van het blok!
pics:
filter en turbotube:
carterontluchting:
gevuld met originele 'staalwol' uit t originele visafilter en daarna eronder gelast.
olieretourpijpjes V3.0 & verplaatste vulpijp
greetzzzzzzzzz
Rusty
Nou de afgelopen weekenden weer wat aan t blok kunnen doen, eindelijk het luchtfilter af met carterontluchting en olieretourpijpjes, was heel veel meet en denkwerk. o.a. oliepijlstok verplaatst, en 3 x het buizensysteem veranderd omdat ik niet tevreden was met de oplossingen tot dan toe. nu ben ik het blok weer uit elkaar aan t halen om deze vanaf 0 weer op te kunnen bouwen. De cilinders en zuigers die van t blok af kwamen zagen er overigens zeer goed uit, dus dat stemt me hoopvol voor de rest van het blok!
pics:
filter en turbotube:
carterontluchting:
gevuld met originele 'staalwol' uit t originele visafilter en daarna eronder gelast.
olieretourpijpjes V3.0 & verplaatste vulpijp
greetzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Zo, weer t een en ander kunnen doen!
Krukas blijkt gewoon goed te zijn, verschillende bronnen geraadpleegd, en zit binnen de toleranties (ik heb de beste genomen van de twee omdat daarvan de conus voor de ventilator ook veel beter was)
plak plak
tot zover was ik zaterdag, maar s'nachts in bed plotseling bedacht ik me er zit geen keerring tussen de kop en de cilinder!!!
GRRRR dus zondag koppen er weer af, en idd ik heb een tussenmodel type cilinders met nieuw type koppen en daar zit allebei geen ruimte voor een keerring in.... en cilinders zijn nieuw en perfect, dus die wil ik gebruiken en koppen zijn net gereviseerd... dus na overleg met mijn vader besloten een groef voor de keerring in de nieuwe cilinders te maken!
en ja ik weet dat je de cilinder beter anders in kan spannen, maar ik heb eerst een prop van kunststof gedraaid die er strak in past zodat die echt strak zit!
we wilden t eerst in de draaibank doen, maar de groef zit niet in t center van de cilinder...
NOS cilinder, oude '630' cilinder en 644 cilinder (met groef)
kop met en zonder groef
Door de tegenslag wat achter op schema, maar gelukkig verder bijna alle plaatwerkdelen van de motor gestraald (tot 21.00 u bezig geweest)
inmiddels ben ik weer op t zelfde punt, motor zit weer in elkaar!
papa is zo aardig om dat verder af te maken vandaag en in de epoxyprimer te zetten (en met een beetje mazzel zijn ze hoogglans zwart a.s. weekend )
greetzzzzzzzzz Rusty
Krukas blijkt gewoon goed te zijn, verschillende bronnen geraadpleegd, en zit binnen de toleranties (ik heb de beste genomen van de twee omdat daarvan de conus voor de ventilator ook veel beter was)
plak plak
tot zover was ik zaterdag, maar s'nachts in bed plotseling bedacht ik me er zit geen keerring tussen de kop en de cilinder!!!
GRRRR dus zondag koppen er weer af, en idd ik heb een tussenmodel type cilinders met nieuw type koppen en daar zit allebei geen ruimte voor een keerring in.... en cilinders zijn nieuw en perfect, dus die wil ik gebruiken en koppen zijn net gereviseerd... dus na overleg met mijn vader besloten een groef voor de keerring in de nieuwe cilinders te maken!
en ja ik weet dat je de cilinder beter anders in kan spannen, maar ik heb eerst een prop van kunststof gedraaid die er strak in past zodat die echt strak zit!
we wilden t eerst in de draaibank doen, maar de groef zit niet in t center van de cilinder...
NOS cilinder, oude '630' cilinder en 644 cilinder (met groef)
kop met en zonder groef
Door de tegenslag wat achter op schema, maar gelukkig verder bijna alle plaatwerkdelen van de motor gestraald (tot 21.00 u bezig geweest)
inmiddels ben ik weer op t zelfde punt, motor zit weer in elkaar!
papa is zo aardig om dat verder af te maken vandaag en in de epoxyprimer te zetten (en met een beetje mazzel zijn ze hoogglans zwart a.s. weekend )
greetzzzzzzzzz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400