Gas blijft hangen

Plaats reactie
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Gas blijft hangen

Bericht door Twécévé » di 23 jun, 2015 09:45

Met enige regelmaat blijft mijn gas hangen. Deze is dan over het dooie punt heen zodat de veer het niet meer teruggetrokken krijgt. Al paar x ingespoten met rdw40. Maar dat hielp maar deels. Aangezien de eend als trouweend gebruikt ging worden er een nieuwe veer op gezet en het smerige vette scharnierpunt flink ingespoten met remmenreiniger.

Dat leek de oplossing. Had mn vrouw het gisteren echter weer. Vandaag is de eend trouweend. Moest er net al naar toe omdat de bruidegom de eend niet gestart kreeg. Gaspedaal lag weer op de bodem.

Moet nu dan toch maar uit elkaar lijkt me. Maar wat en hoe?

Wat een gedoe trouwens je eend uitlenen als trouwauto.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » di 23 jun, 2015 10:16

Al geprobeerd het clipje op het stelstuk van de gaskabel een groefje te verzetten (dus de kabel iets losser)? En heb je de gangbaarheid van de binnenkabel gecheckt? De doorvoer in het schutbord? Dat de gasklepas zelf klemt, is de minst waarschijnlijke verklaring.

TB
Moderator

Bericht door TB » di 23 jun, 2015 10:53

Het pedaal zelf draait op een punt dat ook vies kan zijn waardoor het pedaal in de diepste stand blijft hangen. Als de gaskabel los is dan kun je kijken hoe soepel het pedaal zelf beweegt.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Joruhnt
Beginner
Beginner

Bericht door Joruhnt » di 23 jun, 2015 11:05

Ik heb ook een tijd dit probleem gehad. Na de hierboven genoemde checks gedaan te hebben heb ik uiteindelijk de carb eraf gehaald en alle prut rondom de as en veer weggehaald en schoongemaakt. Hiermee lijkt het probleem (voorlopig) opgelost. Uiteindelijk zal ik toch de binnenste veer die om as zit een keer moeten vervangen.

Maar gezien het verse bruidspaar de eend vandaag nodig heeft kan je ook de veer die aan je gashendel zit aan je lampensteun vastzetten. Is uiteraard niet goed voor het asje (!), maar dan blijft vandaag het gas iig niet meer hangen.
Charleston '87
Honda SS50 '77
Honda C50 '72
Zündapp C50 super (klotenstoter) '69

Dirk85
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Dirk85 » di 23 jun, 2015 11:20

Joruhnt schreef:Maar gezien het verse bruidspaar de eend vandaag nodig heeft kan je ook de veer die aan je gashendel zit aan je lampensteun vastzetten. Is uiteraard niet goed voor het asje (!), maar dan blijft vandaag het gas iig niet meer hangen.
Goh.. volgens mij zit dat op mijn eend ook zo.. vanavond meteen eens checken..

Toby1dje
Beginner
Beginner

Bericht door Toby1dje » di 23 jun, 2015 12:58

Een oplossing voor vandaag is het niet,
maar ik denk dat je de gaskabel moet vervangen.
Ik heb dit probleem zelf ook een hele tijd gehad, van alles geprobeerd, zoals nieuwe veer, scharnierpunt op carburateur schoonmaken, scharnierpunt gaspedaal schoonmaken, verstelling vastpunt kabel bij carburateur e.d. , sommige zaken hielpen niet of slechts tijdelijk, maar pas met een compleet nieuwe kabel van het gaspedaal naar de carburateur is het probleem echt definitief verholpen, ik heb nu echt al 1,5 jaar geen één keer last gehad van het blijven hangen van het gaspedaal.
2CV6 Club 1986 (was duits) kleur wit
in bezit sinds 03-1999

DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door DucKKnutsel » di 23 jun, 2015 22:58

regelmatig de scharnierpunten smeren is zeker een een ding, wd40 vind ik daar niet het geschikte smeermiddel voor. Hier mee spoel je juist de olie er uit is mijn idee.
Ik gebruik zelf een dunne smeer olie is zijn tig soorten in de handel. na de dunne olie spuit ik de asjes aan de buitenkant in met spuit vet dit om de evt speling op te heffen waar valse lucht door aangezogen kan worden.
Een oude carburateur heeft altijd iets speling op de as van de eerste trap.
Sommigen echter heel veel als je nu je gas veer op de plek zet waar die normaal hoort en je zet de veer nu ook nog strakker, zal die de gas klep scheef trekken en is de kans veel groter dat i blijft hangen.
Als je nu de veer aan aan de gaskabel bevestiging maakt en juist de veer iets slapper zet en zorgt dat deze recht loopt is de kans op blijven hangen een stuk minder. Er van uit gaant dat je de kabel en pedaal al getjekt hebt. Ook een tijdelijk lapmiddel maar wel 1 waar je best weer een tijd mee vooruit kan.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » wo 24 jun, 2015 10:43

Maar hoe is het afgelopen, die trouwrit gisteren?

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » wo 24 jun, 2015 13:26

Niet getrouwd :lol: :lol: :lol: :lol:

Ze waren te laat :DD :DD :DD :DD :DD :DD :DD

DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door DucKKnutsel » wo 24 jun, 2015 15:27

Vol gas voor bij het stadhuis gereden :roll: :lol: :lol:
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » wo 24 jun, 2015 16:52

Nooit aangekomen?

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 26 jun, 2015 10:01

Behalve dat de bruidegom de eend 's ochtends niet gestart kreeg (en ik wel) is het verder gelukkig zonder problemen verlopen. Ik was daggast, dat scheelt, kan ik een oogje in het zeil houden. Het bruidspaar vond de eend ook echt heel tof en willen er eigenlijk ook wel een. :wink:

Ik lees iig hier wat goede tips die ik even langs moet lopen.

Afbeelding

9 juli gaat er ook een stel trouwen in mn eend. Spreekt mn vrouw onlangs de a.s. bruidegom aan: wanneer kom je proefrijden? Voorlopig dus niet want hij was net gezakt voor zn rijbewijs. Maar de 7e moets hij weer afrijden, wellicht haalde hij het dan en kon hij de 8e proefrijden en de 9e met de eend trouwen.

Nou, ik dacht het niet. Ga mn eend niet uitlenen aan iemand die net 1 dag zn rijbewijs heeft. Dat is vragen om ongelukken.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » zo 28 jun, 2015 18:19

bruidsparen moeten achterin zitten is veel beter.... :lol:
diverse Citroens, wat anders.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » zo 28 jun, 2015 18:47

Of op de vo0rbumper staan, om de gasklep terug te treekken

Plaats reactie