Project 2cv6 1986
Hulp van broer Peer gehad, dus lekker doorgewerkt in het weekend!
Achter- en vooras en draagarmen in de RX5
Achter- en vooras en draagarmen in de RX5
Laatst gewijzigd door Gee op zo 12 jul, 2015 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
misschien gekke vraag, maar heb je meteen de fusees gedaan?
als je ze zo in handen hebt is het makkelijk met een pers of krik te doen.
verder, WOW, wat een werk zeg!
als je ze zo in handen hebt is het makkelijk met een pers of krik te doen.
verder, WOW, wat een werk zeg!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Veerpotten gereviseerd. Mijn eerste laswerk, en dat viel nog best tegen. Vooral omdat je werkt met twee verschillende diktes metaal: de (nieuwe) schaal is aanzienlijk dikker dan de buis zelf, dus het was veel pielen met de verschillende variabelen.
Bij de montage blijkt dat ik er teveel heb af gehaald, waardoor de potten nu te ruim tussen de steunen zitten. Ik heb dat opgelost door aan beide kanten een extra zeskantige moer aan te brengen. Nu past het perfect, geen speling naar links en rechts, en ze draaien nog keurig rond.
Alles lekker in het kopervet.
gereviseerde veerpotten in de RX5 en RX10
eerste veerpot gemonteerd
een extra zeskantmoer om de pot passend te maken (weet niet of dat eigenlijk wel mag??)
Het stuurhuis weer in de vooras gemonteerd. Alle onderdelen zijn opnieuw gebruikt, na goed te zijn ontvet, schoongemaakt en opnieuw ingevet met een goede waterafstotende vet.
De tandheugeldrukgeleider (Scrabble!) heb ik ook hergebruikt. Nu merk ik dat je die niet al te vast kunt aandraaien, want dan beweegt de tandheugel niet meer soepel door de geleiding. Kan iemand mij zeggen of dat normaal is, of moet je die moer gewoon stevig kunnen aandraaien?
stuurhuis weer in de vooras gemonteerd
de moer voor de tandheugeldrukgeleider. Verder indraaien levert minder beweging op. Iemand een suggestie??
Tot zover. Nu eerst maar weer eens verder met het buitenschilderwerk van het huis
Bij de montage blijkt dat ik er teveel heb af gehaald, waardoor de potten nu te ruim tussen de steunen zitten. Ik heb dat opgelost door aan beide kanten een extra zeskantige moer aan te brengen. Nu past het perfect, geen speling naar links en rechts, en ze draaien nog keurig rond.
Alles lekker in het kopervet.
gereviseerde veerpotten in de RX5 en RX10
eerste veerpot gemonteerd
een extra zeskantmoer om de pot passend te maken (weet niet of dat eigenlijk wel mag??)
Het stuurhuis weer in de vooras gemonteerd. Alle onderdelen zijn opnieuw gebruikt, na goed te zijn ontvet, schoongemaakt en opnieuw ingevet met een goede waterafstotende vet.
De tandheugeldrukgeleider (Scrabble!) heb ik ook hergebruikt. Nu merk ik dat je die niet al te vast kunt aandraaien, want dan beweegt de tandheugel niet meer soepel door de geleiding. Kan iemand mij zeggen of dat normaal is, of moet je die moer gewoon stevig kunnen aandraaien?
stuurhuis weer in de vooras gemonteerd
de moer voor de tandheugeldrukgeleider. Verder indraaien levert minder beweging op. Iemand een suggestie??
Tot zover. Nu eerst maar weer eens verder met het buitenschilderwerk van het huis
Laatst gewijzigd door Gee op ma 3 aug, 2015 13:20, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Goed werk!
De veerpotten moeten niet klem tussen de moeren, maar aangedrukt door de centreerbussen. Er is een beschreven afstelprocedure, waarbij de veerpotten zelfs wat spelng houden. Die zou ik even opzoeken als ik jou was.
Gr rob
De veerpotten moeten niet klem tussen de moeren, maar aangedrukt door de centreerbussen. Er is een beschreven afstelprocedure, waarbij de veerpotten zelfs wat spelng houden. Die zou ik even opzoeken als ik jou was.
Gr rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Het moet volgens mij wel verder kunnen.Gee schreef:Hi Rob,
Heb jij een suggestie voor de moer die de tandheugeldrukgeleider aandrukt? Moet je die zover mogelijk kunnen aandraaien (wat bij mij alle beweging uit de tandheugel haalt)?
Als dat nl zo is, dan gaat er bij mij ergens iets fout.
Cheers,
Gee
Zit de geleider er wel goed in?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.