wel een beetje overdreven om voor een stukje uitgklopt plaatwerk en een moer met je juiste maat een koets in stukken te zagen, als je een beetje handig bent met hamer en werkbank klop je dat stukje plaat gewoon zelf in vorm, boort er een gat in en last een passende moer erin, vervolgens las je het geheel dan op de plek als aangeduid in het artikel.BlueDuck schreef: Moet je wel een sloopkoets hebben en een goed lastoestel.
gordels achterin 2cv
Ami 8 break
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 7 okt, 2014 11:47
- Locatie: Lint
Oud topic, maar dit was de duidelijkste uitleg.Hanzzl69 schreef:Ik heb laatst 2-punts gordels in de eend gemonteerd. Die heb ik op de kop getikt via internet van een gozer die van een eend een kitcar ging bouwen. Hij had de gordels over van zijn sloopeend. Koste me een paar tientjes.
Er zitten meestal in de hoeken naast je achterbank, in de binnenschermen dus, gaten met schroefdraad waar je de bout van de gordel in kan draaien. En als je de bank er uit haalt zie je als het goed is twee doppen in het midden van de bodem van je eend. Als je die er uit haalt heb je weer twee gaten met schroefdraad voor de monatge van de twee sluitingen van je gordels. Die steek je vervolgens door je achterbank heen, daar is een gat voor gemaakt, en klaar is kees.
Ik heb ook gordels op de kop kunnen tikken. Ik zie de bevestigingspunten in 't midden van de auto wel. Gewoon hier de dopjes uitduwen ? Of trekken ?
Maar de bevestigingspunten aan de zijkant zie ik niet ?
Geit is van 1985.
Ik heb al door dat je voor de bevestiging bouten met schroefdraad M11 nodig hebt.
Waar bevestig je de gordels aan de zijkant ?
Dat zijn ze ook niet, die zijn voor je bank.
Deze heb je nodig:
http://www.burton2cvparts.com/gordelhoe ... -4714.html
Daar gaat de bout van de tweepuntsgordel in vast.
De andere gaat in het midden boven je tank aan de gordelbrug vast met een bout.
Dat is de goedgekeurde manier voor een 2cv.
Deze heb je nodig:
http://www.burton2cvparts.com/gordelhoe ... -4714.html
Daar gaat de bout van de tweepuntsgordel in vast.
De andere gaat in het midden boven je tank aan de gordelbrug vast met een bout.
Dat is de goedgekeurde manier voor een 2cv.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne
Hallo
Dat zijn ze inderdaad
Zorg wel goed voor een anti corrosie behandeling!
Doordat die plaat in de wielkast komt te zitten wilt het namelijk graag gaan roesten als het een keertje geregend heeft. Met goede voorzorgsmaatregelen moet dat proces in ieder geval uitgesteld kunnen worden.
Bij onze 2cv was het namelijk tussen de koets en die plaat erg gaan roesten.
succes met er in zetten
Dat zijn ze inderdaad
Zorg wel goed voor een anti corrosie behandeling!
Doordat die plaat in de wielkast komt te zitten wilt het namelijk graag gaan roesten als het een keertje geregend heeft. Met goede voorzorgsmaatregelen moet dat proces in ieder geval uitgesteld kunnen worden.
Bij onze 2cv was het namelijk tussen de koets en die plaat erg gaan roesten.
succes met er in zetten
Nee in 85 zaten ze er bij de meeste Nederlandse eenden nog niet in.
De Duitse hadden ze al veel langer.
Overigens zou ik hem misschien helemaal niet lassen, maar met flink aantal boutjes en moetjes vastzetten en veel ML er over heen.
Dan kun je in de wielkast ook een versteviging zetten dan heb je 3 lagen en een redelijk groot oppervlak.
Succes in ieder geval.
De Duitse hadden ze al veel langer.
Overigens zou ik hem misschien helemaal niet lassen, maar met flink aantal boutjes en moetjes vastzetten en veel ML er over heen.
Dan kun je in de wielkast ook een versteviging zetten dan heb je 3 lagen en een redelijk groot oppervlak.
Succes in ieder geval.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Ik heb ook wel eens gordelhoekjes geplaatst, maar die waren al dubbel uitgevoerd. Wat je op het plaatje ziet zou best al dubbel kunnen zijn.
Ik vraag me af of je met boutjes of popnagels wel aan de constructie-eisen voldoet. Een koets moet je immers ook in elkaar lassen.
Die bouten zijn M11 met een hele bijzondere draad. Op de sloop kan je ze uit elke auto draaien; veeal dezelfde draad. Bij de gordelset die ik kocht voor de eend zaten de bouten bij. De moeren zitten al vastgelast aan het gordelhoekje.
Gr Rob
Ik vraag me af of je met boutjes of popnagels wel aan de constructie-eisen voldoet. Een koets moet je immers ook in elkaar lassen.
Die bouten zijn M11 met een hele bijzondere draad. Op de sloop kan je ze uit elke auto draaien; veeal dezelfde draad. Bij de gordelset die ik kocht voor de eend zaten de bouten bij. De moeren zitten al vastgelast aan het gordelhoekje.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Als het niet gelast is is de bevestiging niet deugdelijk lijkt mij dus afkeur.
Met veiligheid zou ik sowieso niet spelen, vooral niet als je het hebt over kinderstoeltjes vastzetten.
Mijn gordelhoek was ook aangetast door roest en ik heb er een volledig nieuw vervangingsdeel in laten lassen bij de Eendenwacht.
Met veiligheid zou ik sowieso niet spelen, vooral niet als je het hebt over kinderstoeltjes vastzetten.
Mijn gordelhoek was ook aangetast door roest en ik heb er een volledig nieuw vervangingsdeel in laten lassen bij de Eendenwacht.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Of je hem nou achter het scherm vastbout of in het spatbord last maakt qua stevigheid niet echt uit, je hebt nog steeds die grote ankerplaat die de druk over het scherm verdeeld.
De bouten zijn overigens geen M11 met vage spoed maar UNF 7/16, een verplichte maat voor autogordels (waarom dan engels weet ik ook niet). Laatst nog zo'n tap moeten aanschaffen voor mijn verzonken carrosserie.
De bouten zijn overigens geen M11 met vage spoed maar UNF 7/16, een verplichte maat voor autogordels (waarom dan engels weet ik ook niet). Laatst nog zo'n tap moeten aanschaffen voor mijn verzonken carrosserie.