Verlies vermogen na onderhoud.

Plaats reactie
Rosco91
Beginner
Beginner

Verlies vermogen na onderhoud.

Bericht door Rosco91 » za 21 nov, 2015 19:58

Goedenavond,

Vol enthousiasme zijn wij hier mijn Eend een beurtje gaan geven. Dit hield in oa: kleppen stellen, electronische ontsteking verwisselen (had een leenontsteking), nieuwe olie+filter en nog wat kleine dingen (oa de aansluiting van de carburateur dicht maken, deze slangklem hing los.
De auto liep altijd erg goed, mooi laag stationair en top rond de 120 km/h. Na deze beurt lijk ik echter veel minder vermogen te hebben, de auto komt heel moeilijk door zijn middentoerenbereik heen en loop erg hoog stationair. Ook lijkt hij heel langzaam gas terug te nemen wanneer je (stilstaand) het gas los laat na op toeren te laten komen.

Iemand tips welke van de uitgevoerde werkzaamheden wij waarschijnlijk niet goed hebben uitgevoerd? :D

Groet,

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » za 21 nov, 2015 22:38

Toch nog eens naar de kleppen kijken, staan ze wel juist afgesteld. En staat de ontsteking wel goed. Als je verder niks aan de carb hebt gedaan. Anders eerst de carburateur goed nakijken. Geen valse lucht, alles loopt soepel, er blijf nergen een gas of choke klep hangen.

Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Dyane » za 21 nov, 2015 22:51

Ik had dat afgelopen jaar ook gedaan met mijn Dyane. Na er mee naar een evenement te willen deed de Dyane ineens erg raar. Verloor vermogen. Bleek dat de nieuwe bougies toch niet zo goed waren. Andere bougie erin en geen probleem meer.

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » zo 22 nov, 2015 16:38

Heb je de ontsteking opnieuw afgesteld?
Lijkt het meest voor de hand liggend.
Verder niets iets aan de carburateur gedaan?

Rosco91
Beginner
Beginner

Bericht door Rosco91 » ma 23 nov, 2015 19:36

De ontsteking zou inderdaad goed afgesteld moeten staan.. Dit lijkt mij ook het meest voor de hand liggend, komende week als het weer het toe staat toch nog maar weer even los halen.

Plaats reactie