hoe weg zetten?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
- Locatie: watervliet
hoe weg zetten?
deze week een reservebakje gekocht met volgens de verkoper 70.00 km op de teller
schijfremmetjes zaten er ook op maar alle 2 zitten de zuigers muurvast
ook het tellerwielopeningetje was niet afgesloten en er lekt ook een beetje olie uit het achterdeksel
schakelen lijkt ie wel goed te doen en de koppelingsvork veert netjes terug
ik wil deze bak gewoon als reserve weg zetten
wat kan ik er best nu aan doen en hoe zet ik em weg ?
achterste deksel kan ik er zo afnemen zonder dat er iets wegspringt of verloren gaat?
randen schoonmaken en afdichten met vloeibare pakking?
welke andere afdichtingen kan ik best vervangen zodat ie zeker niet lekt?
hoeveel en welke olie doe ik erin ?
moet ie tijdens het staan af en toe eens rondgedraaid worden of is dit niet nodig?
veel vragen ...hopelijk ook veel antwoorden
mvg
E
schijfremmetjes zaten er ook op maar alle 2 zitten de zuigers muurvast
ook het tellerwielopeningetje was niet afgesloten en er lekt ook een beetje olie uit het achterdeksel
schakelen lijkt ie wel goed te doen en de koppelingsvork veert netjes terug
ik wil deze bak gewoon als reserve weg zetten
wat kan ik er best nu aan doen en hoe zet ik em weg ?
achterste deksel kan ik er zo afnemen zonder dat er iets wegspringt of verloren gaat?
randen schoonmaken en afdichten met vloeibare pakking?
welke andere afdichtingen kan ik best vervangen zodat ie zeker niet lekt?
hoeveel en welke olie doe ik erin ?
moet ie tijdens het staan af en toe eens rondgedraaid worden of is dit niet nodig?
veel vragen ...hopelijk ook veel antwoorden
mvg
E
als je hem iets omhoog zet achter kun je inderdaad de achterdeksel eraf nemen. Als ie achterover staat loopt de olie eruit. Deksel met vloeibare pakking monteren. Kijk even of het teller tandwieltje er nog in zit dat kun je met een punt tangetje uit het gat vissen. Als ie los ligt en je gaat draaien kun je hem door de aluminum van de achterdeksel drukken. Heb ik al eens iemand zien doen...
diverse Citroens, wat anders.
Ik zou er zelf niet zo gek veel aan doen. Eendenbakken zijn wel vaker nat/ vettig bovenop en achteraan.
Heb een tijdje geleden een bak uit elkaar gehaald die jaren lang vochtig heeft gelegen. Schakelvorken kon ik weggooien, maar de rest nog prima. Hooguit wat vliegroest op de tandwielen maar dat haal je er zo af.
Je kunt de deksel eraf halen (denk aan veertje dat weg kan springen) en de bak volgooien met olie. Dan weet je zeker dat t goed blijft, maar heb nog nooit iemand dit zien doen hoor.
Bij montage gewoon verse olie erin. En op safe na een paar duizend km nog eens. Dan is ie wel schoon hoor.
Heb een tijdje geleden een bak uit elkaar gehaald die jaren lang vochtig heeft gelegen. Schakelvorken kon ik weggooien, maar de rest nog prima. Hooguit wat vliegroest op de tandwielen maar dat haal je er zo af.
Je kunt de deksel eraf halen (denk aan veertje dat weg kan springen) en de bak volgooien met olie. Dan weet je zeker dat t goed blijft, maar heb nog nooit iemand dit zien doen hoor.
Bij montage gewoon verse olie erin. En op safe na een paar duizend km nog eens. Dan is ie wel schoon hoor.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
- Locatie: watervliet
nu wil ik het bovenste deksel er eens afnemen om een algemene indruk te krijgen.
dus moet eerst de pook eraf?
als alle bouten eraf zijn moet ik blijkbaar opletten voor een veertje die ergens kan wegspringen,welke veer is dat en hoe vermijden dat het mis gaat?
ook valt me op dat eentje geen bout heeft maar een draadeind met een moer,heeft dt een reden?
mvg
dus moet eerst de pook eraf?
als alle bouten eraf zijn moet ik blijkbaar opletten voor een veertje die ergens kan wegspringen,welke veer is dat en hoe vermijden dat het mis gaat?
ook valt me op dat eentje geen bout heeft maar een draadeind met een moer,heeft dt een reden?
mvg
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan