Start niet bij vochtig weer
Start niet bij vochtig weer
Om gek van te worden....
Nieuwe bougies, nieuwe bougiekabels, Velleman elektronische ontsteking, 'droge' 2cv bobine uit Engeland (origineel model).
Droog weer: startknop aanraken en het motortje loopt, zonder haperen, geen problemen.
Vochtig weer: starten, starten, starten......niets. Op een gegeven moment ruik je benzine, dus geen vonk?
Velleman er tussen uit gehaald, niet starten.
Zou het de bobine zijn waar toch op de één of andere manier vocht binnendringt?
Jullie suggesties worden gewaardeerd......
Nieuwe bougies, nieuwe bougiekabels, Velleman elektronische ontsteking, 'droge' 2cv bobine uit Engeland (origineel model).
Droog weer: startknop aanraken en het motortje loopt, zonder haperen, geen problemen.
Vochtig weer: starten, starten, starten......niets. Op een gegeven moment ruik je benzine, dus geen vonk?
Velleman er tussen uit gehaald, niet starten.
Zou het de bobine zijn waar toch op de één of andere manier vocht binnendringt?
Jullie suggesties worden gewaardeerd......
Eendracht maakt macht.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Probeer het eens met een andere bobine. Maar de meeste bobine problemen ontstaan als de bobine te warm wordt.
Probeer ook eens met vochtig weer te starten door remmen reiniger in de inlaatpoort te spuiten en kijk of hij dan wel start. Zo ja dan is er niets aan de hand met de ontsteking.
Probeer ook eens met vochtig weer te starten door remmen reiniger in de inlaatpoort te spuiten en kijk of hij dan wel start. Zo ja dan is er niets aan de hand met de ontsteking.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
breng de afstand van de bougie-elektrode eens terug naar 0,5mm i.p.v. 0,7mm
en kijk eens of dit verbetering brengt..
Wat is nu je elektrode afstand?? Waarschijnlijk is dit te groot..
Start eens in het donker en kijk of je nergens een vonk ziet overslaan, probeer je3 bougiekabels zover als mogelijk uit de buurt van ijzer te houden....
Je hebt gewoon nog puntjes (met eventueel Velleman).. Weet je zeker dat dat je contactpuntjes goed afgesteld zijn (0,4mm opening) en ook uiteraard op tijd???
Als je minder dan 0.4mm hebt dan is je laadtijd van je bobine te kort en heb je minder energie in je vonk....
en kijk eens of dit verbetering brengt..
Wat is nu je elektrode afstand?? Waarschijnlijk is dit te groot..
Start eens in het donker en kijk of je nergens een vonk ziet overslaan, probeer je3 bougiekabels zover als mogelijk uit de buurt van ijzer te houden....
Je hebt gewoon nog puntjes (met eventueel Velleman).. Weet je zeker dat dat je contactpuntjes goed afgesteld zijn (0,4mm opening) en ook uiteraard op tijd???
Als je minder dan 0.4mm hebt dan is je laadtijd van je bobine te kort en heb je minder energie in je vonk....
Ik heb inderdaad puntjes, icm Velleman. Heb ze een paar maanden geleden afgesteld op 0,4, en afgesteld met een lamp, maar kan het nog eens checken.LPGo schreef:breng de afstand van de bougie-elektrode eens terug naar 0,5mm i.p.v. 0,7mm
en kijk eens of dit verbetering brengt..
Wat is nu je elektrode afstand?? Waarschijnlijk is dit te groot..
Start eens in het donker en kijk of je nergens een vonk ziet overslaan, probeer je3 bougiekabels zover als mogelijk uit de buurt van ijzer te houden....
Je hebt gewoon nog puntjes (met eventueel Velleman).. Weet je zeker dat dat je contactpuntjes goed afgesteld zijn (0,4mm opening) en ook uiteraard op tijd???
Als je minder dan 0.4mm hebt dan is je laadtijd van je bobine te kort en heb je minder energie in je vonk....
Bougies staan op 0,65 mm, maar kan eens proberen of 0,5 mm verbetering brengt.
Had gisteravond de auto op mijn werk laten staan. Toen ik daar vanochtend aankwam geprobeerd te starten, en ja hoor, starten en lopen. (Vannacht is het droog geweest met redelijk wat wind).
Eendracht maakt macht.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1634
- Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
- Locatie: Grobbendonk - Belgie
Heb altijd last gehad met starten bij vochtig weer, nieuwe carburator , 123 ontsteking, nieuwe bobine en bougiekabels en bougies natuurlijk. De problemen met vochtig weer bleven.
Na de tip van Schroef hier ; http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=108 ... c&start=15 toch maar eens die rooie bougiekabels van 123 ign geprobeert.
Sedertdien start ie altijd.
Na de tip van Schroef hier ; http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=108 ... c&start=15 toch maar eens die rooie bougiekabels van 123 ign geprobeert.
Sedertdien start ie altijd.
Membre du CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
Die ga ik maar eens proberen. Kabels die ik nu heb zijn slechts 3 maanden oud, maar je weet maar nooit....geit schreef:Heb altijd last gehad met starten bij vochtig weer, nieuwe carburator , 123 ontsteking, nieuwe bobine en bougiekabels en bougies natuurlijk. De problemen met vochtig weer bleven.
Na de tip van Schroef hier ; http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=108 ... c&start=15 toch maar eens die rooie bougiekabels van 123 ign geprobeert.
Sedertdien start ie altijd.
Heb er nu een andere (oude, originele) bobine op gezet, eens kijken wat ze nu doet als het geregend heeft....
Eendracht maakt macht.
Ik kan inmiddels stellen dat de bobine de boosdoener was.
Sinds ik een 'oude' Femsa bobine heb aangesloten, heeft de Eend geen startproblemen meer, terwijl het al een paar dagen vochtig is, en het vandaag flink regende.
Had er niet bij stil gestaan dat een bobine van een jaar oud de zwakste schakel zou kunnen zijn.
"The best coil you can buy that looks just like an original one.
Finally, it's arrived for 2cv, new resin set technology in a regular 2cv coil body, look for it's unique yellow sticker to ensure that you get the right part.
Fully compatible with 123 ignition, Lumenition, c.b. points or points assisted ignition."
Toch niet "the best you can buy", dus.....
Sinds ik een 'oude' Femsa bobine heb aangesloten, heeft de Eend geen startproblemen meer, terwijl het al een paar dagen vochtig is, en het vandaag flink regende.
Had er niet bij stil gestaan dat een bobine van een jaar oud de zwakste schakel zou kunnen zijn.
"The best coil you can buy that looks just like an original one.
Finally, it's arrived for 2cv, new resin set technology in a regular 2cv coil body, look for it's unique yellow sticker to ensure that you get the right part.
Fully compatible with 123 ignition, Lumenition, c.b. points or points assisted ignition."
Toch niet "the best you can buy", dus.....
Eendracht maakt macht.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Je bent net als ik opgelicht door die Engelsen.Had er niet bij stil gestaan dat een bobine van een jaar oud de zwakste schakel zou kunnen zijn.
"The best coil you can buy that looks just like an original one.
Finally, it's arrived for 2cv, new resin set technology in a regular 2cv coil body, look for it's unique yellow sticker to ensure that you get the right part.
Fully compatible with 123 ignition, Lumenition, c.b. points or points assisted ignition."
Die bobines zijn de allergoedkoopste bobines van een Nederlandse onderdelenleverancier.
Bij mij begint hij na een jaar ook al weer nukken te vertonen van slecht starten.
Plaatje van de bobine:
http://www.dgautomaterialen.com/product ... 00/200/200
In het begin namen de Engelsen nog de moeite er een gele streep verf op te zetten.
Nu is ze dat zelfs al te veel werk.
Als je het doosje goed bekijkt zie je nog waar het Nederlandse stickertje heeft gezeten.
Dat de engelsen dit als een bijzondere bobine verkopen is klinkklare onzin.
Hebben jullie met de verkoper gesproken? Zou ik toch eerst even doen voor je hier de strontkar over "de engelsen" uitroltThijs schreef:Je bent net als ik opgelicht door die Engelsen.Had er niet bij stil gestaan dat een bobine van een jaar oud de zwakste schakel zou kunnen zijn.
"The best coil you can buy that looks just like an original one.
Finally, it's arrived for 2cv, new resin set technology in a regular 2cv coil body, look for it's unique yellow sticker to ensure that you get the right part.
Fully compatible with 123 ignition, Lumenition, c.b. points or points assisted ignition."
Die bobines zijn de allergoedkoopste bobines van een Nederlandse onderdelenleverancier.
Bij mij begint hij na een jaar ook al weer nukken te vertonen van slecht starten.
Plaatje van de bobine:
http://www.dgautomaterialen.com/product ... 00/200/200
In het begin namen de Engelsen nog de moeite er een gele streep verf op te zetten.
Nu is ze dat zelfs al te veel werk.
Als je het doosje goed bekijkt zie je nog waar het Nederlandse stickertje heeft gezeten.
Dat de engelsen dit als een bijzondere bobine verkopen is klinkklare onzin.
Dus je hebt hem niet hier gekocht??Thijs schreef:Niet gesproken, wel gemaild. Nooit reactie ontvangen.
Er staat geen firma bij en ja het is gewoon een doorsnee imitatie bobine van een bekende Nederlandse leverancier.
http://www.ecas2cvparts.co.uk/ignition- ... -2165.html
Tel: (uk) 01785 282 882 (vanuit NL 00 44 1785 etc.)
Email:sales@ecas.co.uk