Vlammen uit cilinder
-
- Beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: zo 20 mar, 2016 22:12
- Locatie: Antwerpen
Vlammen uit cilinder
Hallo iedereen,
onlangs mijn 2cv6 aan de praat gekregen met veel gedoe wabt hij starte helemaal niet goed.
Heb de contactpuntjes vervangen, pakkingen spruitstuk vervangen, kleppen gesteld maar nog altijd niet 100%!
Nu draait en rijdt hij wel maar met maar weinig vermogen en wanneer ik volgas geef, ploft hij uit de uitlaat en af en toe uit de carburator.
Ik heb de uitlaat opengehaald (want er kwam ook wat zwarte olie uit de cilinder...) en wanneer ik daar in keek zag ik bijna constant vuur uit de cilinder komen.
Nu heb ik de kleppen ( ben vrij zeker) wel juist gesteld, is dit het teken van een verbrande klep die niet goed sluit?
Is dit moeilijk te maken ?
alvast bedankt!
onlangs mijn 2cv6 aan de praat gekregen met veel gedoe wabt hij starte helemaal niet goed.
Heb de contactpuntjes vervangen, pakkingen spruitstuk vervangen, kleppen gesteld maar nog altijd niet 100%!
Nu draait en rijdt hij wel maar met maar weinig vermogen en wanneer ik volgas geef, ploft hij uit de uitlaat en af en toe uit de carburator.
Ik heb de uitlaat opengehaald (want er kwam ook wat zwarte olie uit de cilinder...) en wanneer ik daar in keek zag ik bijna constant vuur uit de cilinder komen.
Nu heb ik de kleppen ( ben vrij zeker) wel juist gesteld, is dit het teken van een verbrande klep die niet goed sluit?
Is dit moeilijk te maken ?
alvast bedankt!
-
- Beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: zo 20 mar, 2016 22:12
- Locatie: Antwerpen
-
- Beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: zo 20 mar, 2016 22:12
- Locatie: Antwerpen
maar als de ontsteking fout zou staan, dan zouden beide cilinders er last van hebben, en dat is niet, de andere loopt prima! Kan het niet zijn dat de klep niet geheel sluit ? Is het best om de klepspeling nog eens te zien? Het zou me verbazen want ik heb ze al 2keer gesteld en telkens hetzelfde probleem... Kan het geen slechte klep zijn?
Het is me nog niet duidelijk of je de vlammen hebt na je werkzaamheden.
Of dat je al vlammen had, de boel heb bij gesteld en er niks is veranderd.
En ik ben ook benieuwd hoe je kleppen heb gested, je hebt het twee keer gedaan.
Dat klinkt of je twijfelde.
Slechte klap kan zeker. Maar ik heb nog niet gehad dat je dan ploffen hebt etc.
Of dat je al vlammen had, de boel heb bij gesteld en er niks is veranderd.
En ik ben ook benieuwd hoe je kleppen heb gested, je hebt het twee keer gedaan.
Dat klinkt of je twijfelde.
Slechte klap kan zeker. Maar ik heb nog niet gehad dat je dan ploffen hebt etc.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: zo 20 mar, 2016 22:12
- Locatie: Antwerpen
ik denk zowel ervoor als erna, ik heb er ervoor maar slechts kort mee gereden en onmiddellijk deze algemene onderhoudswerken uitgevoerd omdat ik vond dat hij niet optimaal reed.
Echt ploffen doet hij slechts als ik volgas geef af en toe dus weet niet of dat niet eerder een bijproduct van het probleem is...
Kleppen stellen zoals in mijn werkplaatsboek staat: Deksels eraf, inlaat/uitlaatklep een de ene kant helemaal open en dan klep aan andere cilinder stellen op 0.2 zowel in als uitlaat...
ps. net gezien dat hij ook wat olie lekt, denk tussen pakking cilinder of brilringen... niet veel maar misschien heeft dat er iets mee te maken?
Echt ploffen doet hij slechts als ik volgas geef af en toe dus weet niet of dat niet eerder een bijproduct van het probleem is...
Kleppen stellen zoals in mijn werkplaatsboek staat: Deksels eraf, inlaat/uitlaatklep een de ene kant helemaal open en dan klep aan andere cilinder stellen op 0.2 zowel in als uitlaat...
ps. net gezien dat hij ook wat olie lekt, denk tussen pakking cilinder of brilringen... niet veel maar misschien heeft dat er iets mee te maken?
-
- Beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: zo 20 mar, 2016 22:12
- Locatie: Antwerpen
Om de contactpunten te stellen MOET je pen steken door het motorhuis en in het vliegwiel.
Want dan weet je of je het kastje links of rechts moet draaien.
Je moet twee dingen stellen namelik:
-hoogte van contactpunten 40/100mm
-Stand van het kastje.
Meten of er stoorm door de bobine gaat, snap niet zo goed wat je daar mee wilt.
Je hoeft op geen enkele manier stroom te meten alleen spanning.
Klinkt of je dat niet goed hebt gedaan
Want dan weet je of je het kastje links of rechts moet draaien.
Je moet twee dingen stellen namelik:
-hoogte van contactpunten 40/100mm
-Stand van het kastje.
Meten of er stoorm door de bobine gaat, snap niet zo goed wat je daar mee wilt.
Je hoeft op geen enkele manier stroom te meten alleen spanning.
Klinkt of je dat niet goed hebt gedaan
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: zo 20 mar, 2016 22:12
- Locatie: Antwerpen
ik had dit filmpje op dit forum gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=HLkGyHEkdPw
en heb gewoon hetzelfde gedaan...
maar ik snap niet goed hoe het kan dat maar slechts 1 kant er last van heeft, je stelt de puntjes toch voor beide cilinders tegelijkertijd? Misschien ligt het aan mijn bobijn, die gaat ook al lang mee...
en heb gewoon hetzelfde gedaan...
maar ik snap niet goed hoe het kan dat maar slechts 1 kant er last van heeft, je stelt de puntjes toch voor beide cilinders tegelijkertijd? Misschien ligt het aan mijn bobijn, die gaat ook al lang mee...
-
- Heavy user
- Berichten: 3069
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Dan zouden dus de in-en uitlaatklep moeten lekken...wanneer ik volgas geef, ploft hij uit de uitlaat en af en toe uit de carburator.
Ik blijf bij een ontstekingsprobleem (al dan niet met ook nog een lekke klep).
Wat ik zelf zou doen is nu een compressietest dan kun je eventueel lekkende kleppen uitsluiten.
Dan eens een andere bobine monteren om dat uit te sluiten, enz....
Bobine zeeeer onwaarschijnlijk. Maar voor de zekerheid, draai je die toch even om?
Er zit geen links of rechts op.
Maar ik denk ook ontsteking. Die is ik nog eens goed controleren.
Je weet dat je de licht hoogte op twee punten moet meten?
Soms is de ene nok hoogte veel verder gesleten dan de andere.
Er zit geen links of rechts op.
Maar ik denk ook ontsteking. Die is ik nog eens goed controleren.
Je weet dat je de licht hoogte op twee punten moet meten?
Soms is de ene nok hoogte veel verder gesleten dan de andere.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster
- Berichten: 213
- Lid geworden op: do 13 sep, 2012 18:41
- Locatie: Scharendijke