
(nog) niet echt een eendje...
(nog) niet echt een eendje...
Gisteren deze aangeschaft...


Ik heb er 2 jaar over gedaan, maar wel alles zelf gemaakt... adaptorplaat, krukasspacer, vliegwiel, ontsteking, in- en uitlaatspruitstuk, uitlaat, 2 2cv carbs enz en uiteraard meteen de "dikste" BMW 1200cc... Dus eventjes doen valt meestal tegen...Rossero schreef:Ik heb gelukkig maar één lopend project, maar wel te veel geplande projecten. Ik heb nog geen idee hoeveel werk het is om het BMW blok er in te leggen, maar ik hoop dat het een beetje rap te doen isUitgaande van een originele bak e.d.
Alleen de RDW was het er niet mee eens , dus nu nog eens alles dunnetjes over aan het doen in een RDW erkende eend..
Filmpje ]https://www.youtube.com/watch?v=tQGglnT35c8
Houdt er rekening mee dat je naar Lelystad moet voor een wegligingstest en geluidtest.. en zorg dat je met een kloppende eend (chassisnummer en koetsplaatje origineel of RDW goedgekeurd aankomt)...
"Wanneer bij de keuring blijkt dat het vermogen van de dan gemonteerde motor vergeleken met het vermogen van de origineel gemonteerde motor met meer dan 40% is toegenomen dan dient er tevens een weggedragtest te worden afgelegd op het TCL. Eventueel kan aan u worden gevraagd het vermogen van de motor aan te tonen. Wanneer de weggedragtest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt. "
Laatst gewijzigd door LPGo op wo 4 mei, 2016 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah, check, bedankt! Ik ben van plan om eerst in sparrow stijl alles origineel te houden op het blok na. En dus ook het blok met alle elektronica over te nemen. Volgens mij is dat de gemakkelijkste conversie. Mijn eend is net bij de RDW geweest voor de chassiswissel, dus dat zal het probleem niet zijn.
Was dat bij jou de enige kanttekening? En heb je verder nog wat gedaan aan de wegligging/is dit nodig? Ik zat zelf te denken aan een stabilisatorstang, maar meer ook niet
Was dat bij jou de enige kanttekening? En heb je verder nog wat gedaan aan de wegligging/is dit nodig? Ik zat zelf te denken aan een stabilisatorstang, maar meer ook niet
Rossero schreef:Ah, check, bedankt! Ik ben van plan om eerst in sparrow stijl alles origineel te houden op het blok na. En dus ook het blok met alle elektronica over te nemen. Volgens mij is dat de gemakkelijkste conversie. Mijn eend is net bij de RDW geweest voor de chassiswissel, dus dat zal het probleem niet zijn.
Was dat bij jou de enige kanttekening? En heb je verder nog wat gedaan aan de wegligging/is dit nodig? Ik zat zelf te denken aan een stabilisatorstang, maar meer ook niet
De herkomst van mijn motorblok was onbekend, (gekocht bij een RDW erkend bedrijf) dus zorg ook dat dit goed gedocumenteerd is...
In mijn ogen is niets nodig voor de wegligging maar ik weet (nog niet hoe de RDW hier tegenaankijkt...
Thijs schreef:Maar die van jou is nu wel voor elkaar dan LPGo?
Nee, ik heb een nieuwe oude eend gekocht en die laten schouwen een nieuw 2e hands motorblok (weer 1200cc) 110 pk maar nu ook met complete geschiedenis..., een maand geleden heb ik ook nog van de RDW goedkeuring gekregen om (weer) zelf een chassis te mogen bouwen dus dat ook nog gedaan en de koets wordt ook weer 7cm gechanneld.; dus gaat nog even duren...


Als ie dit keer goed gekeurd wordt zal ik er misschien een topic van maken.... verder zal ik dit topic niet verder vervuilen....
Toch nog even... Het vermogen gaat helemaal nergens over. Wielspin bij gasgeven tot in de 3e versnelling... Op weg naar huis van de RDW even een wedstrijdje gedaan (0 tot 100)tegen de saxo 16VTS 8V van mijn stiefzoon.... Ik ga niet zeggen welke sneller was ondanks de wielspin en nog niet eens goed afgesteld (standaard 2cv carbs en spoeiers) en de ontsteking nog niet op scherp.......
Zoals je ziet het smaakt naar meer.. veel meer.....
Zoals je ziet het smaakt naar meer.. veel meer.....