Remklauw revisie vraagjes
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Ik heb inderdaad een goede gebruikte remklauw gekocht in Gildehaus en een revisiesetje. Vandaag het spulletje gereinigd en de rubbers vernieuwd. Ik had gelezen dat het een ....karweitje zou moeten zijn, maar ik had het binnen een uurtje klaar. Hopelijk heb ik het goed gedaan. Zuiger sluit mooi af en met een beetje luchtdruk komt de zuiger mooi naar buiten.
Nu ben ik met de handremkabels aan het monteren, maar ben even de volgorde kwijt! De lange kabel gaat die naar de rechter remklauw? En zitten de stelschroeven naar buiten of links naar bakzijde en rechts naar wielzijde?
Nu ben ik met de handremkabels aan het monteren, maar ben even de volgorde kwijt! De lange kabel gaat die naar de rechter remklauw? En zitten de stelschroeven naar buiten of links naar bakzijde en rechts naar wielzijde?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Reactie op een vrij oud bericht met wellicht een nieuwe methode: ik heb de remklauw helften gescheiden, er water in laten lopen en in de vriezer gelegd. De druk ontwikkeld door het uitzetten van bevriezend water is vele malen groter dan ik met m'n compressortje kan leveren. Wel even geduld want dit moet je zo'n 20 keer herhalen (laten ontdooien, evt water erbij en terug in de vriezer, waar ondertussen natuurlijk een pijpje bier klaar ligt) omdat water tijdens het bevriezen maar 8% uitzet. Dus nadeel: niet handig als je 's avonds weer naar huis wil rijden, Voordeel:zuiger die er met heel veel moeite (bankschroef) verder in kon worden geduwd, komt er zonder schade in een weekend uit. In mijn geval waren de zuigers gaaf en heel goed weer te gebruiken.Gerard2cv schreef:Uit ervaring,Theo. Pas 41jaar Je kan het beste M8 tappen en die bout nemen,dan is de kans op beschadigen klein en je drukt alleen tegen de bodem en daar hoeft hij niet af te sluiten.
Inderdaad duurt het wel even maar je steekt er niet veel tijd in (Cruyffiaans?). In mijn geval staat de eend al 8 jaar stil (en dat zal ook wel de reden zijn dat die zuigers zo hardnekkig wilden blijven zitten waar ze zaten), dus een weekendje komt er niet echt op aan.
Van de vetspuit had ik inderdaad ook gelezen, maar heb geen passend nippel en zag op tegen de schoonmaak. Of valt dat wel mee?
Voor de tweede klauw aan het experimenteren met een mix van 50/50 stuurbekrachtigingsvloeistof en aceton. Volgens sommige links 1 van de beste manieren om vastzittende delen weer los te krijgen. Zit er nu een dag in, maar nog geen geluk met de compressor. Wordt vervolgd.
Van de vetspuit had ik inderdaad ook gelezen, maar heb geen passend nippel en zag op tegen de schoonmaak. Of valt dat wel mee?
Voor de tweede klauw aan het experimenteren met een mix van 50/50 stuurbekrachtigingsvloeistof en aceton. Volgens sommige links 1 van de beste manieren om vastzittende delen weer los te krijgen. Zit er nu een dag in, maar nog geen geluk met de compressor. Wordt vervolgd.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Ik heb ook al meerdere keren van ellende er maar weer een hoofdremcilinder op aangesloten.
dan is het mogelijk om de meest losse zuiger tegen te houden met een lijmtang zodat de weigeraar er wel uit moet komen.
Dan is er trouwens geen lap o.i.d. nodig aangezien de olie amper samenperst.
Bij lucht is dat een heel ander verhaal, dat kan je makkelijk een oog kosten..... Altijd een oude lap er omheen wikkelen.
dan is het mogelijk om de meest losse zuiger tegen te houden met een lijmtang zodat de weigeraar er wel uit moet komen.
Dan is er trouwens geen lap o.i.d. nodig aangezien de olie amper samenperst.
Bij lucht is dat een heel ander verhaal, dat kan je makkelijk een oog kosten..... Altijd een oude lap er omheen wikkelen.