Nieuwe 425 18pk uitlaat : lawaaierig!
Zit in ieder geval geen steenwol oid in.
Even vanuit mn hoofd: vanaf de ingang loopt er een buis helemaal naar de andere kant en daarvandaan gaat er weer iets door een buis met gaten en schotjes terug naar de uitgang.
Bij sommige nieuwe is het aantal schotjes terug gebracht en legt e.e.a. een kortere weg af. (lees niet gedempt)
Even vanuit mn hoofd: vanaf de ingang loopt er een buis helemaal naar de andere kant en daarvandaan gaat er weer iets door een buis met gaten en schotjes terug naar de uitgang.
Bij sommige nieuwe is het aantal schotjes terug gebracht en legt e.e.a. een kortere weg af. (lees niet gedempt)
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Het is simpel, want het betreft ook een simpele demper: http://www.advdhorst.nl/product/2e-demp ... 63-071972/AZL57 schreef:Deze demper is een dwarsdemper onder de bak en hij houdt ook meteen hier op onder de auto er gaat niets naar achteren.
Hangt, zoals AZL57 al meldde, onder de bak en is (functioneel gezien) niet véél meer dan een veredelde bromfietsuitlaat . En omdat de demper én de uitlaat van die demper als het ware onder je voeten hangt, maakt hij inderdaad veel herrie. Ad van de Horst heeft ze mogelijk op de plank liggen, maar het EEEC-magazijn óók (verwacht ik).
Jumpy 2.0 HDi-136 PK Camper (2008)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
De EEEC is de Enige Echte Eenden Club. Deze club richt zich op A-types tot ± april 1970 (toen kwam de 2CV4 en iets later de 2CV6). Zie http://eeec.nl/magazijn/
Ik heb zelf een oorspronkelijk Nederlandse 18PK gerestaureerd die nu in het museum van Edwin Groen staat, en ik moet toegeven dat ik zonder hun technische ondersteuning (zelf een netwerk opbouwen !) en zonder hun magazijn die restauratie niet had kunnen doen. Maar......je moet wel lid zijn om van het magazijn gebruik te kunnen maken. Omdat ik nu mijn 18PK niet meer in bezit heb, ben ik ook geen lid meer, dus ik heb er geen persoonlijk belang bij om deze club te promoten. Maar hobbymatig ben ik er wel nog bij betrokken (A-markt), dus als je op zoek bent naar onderdelen voor jouw 18PK: raadpleeg de website van de EEEC.
Ik heb zelf een oorspronkelijk Nederlandse 18PK gerestaureerd die nu in het museum van Edwin Groen staat, en ik moet toegeven dat ik zonder hun technische ondersteuning (zelf een netwerk opbouwen !) en zonder hun magazijn die restauratie niet had kunnen doen. Maar......je moet wel lid zijn om van het magazijn gebruik te kunnen maken. Omdat ik nu mijn 18PK niet meer in bezit heb, ben ik ook geen lid meer, dus ik heb er geen persoonlijk belang bij om deze club te promoten. Maar hobbymatig ben ik er wel nog bij betrokken (A-markt), dus als je op zoek bent naar onderdelen voor jouw 18PK: raadpleeg de website van de EEEC.
Jumpy 2.0 HDi-136 PK Camper (2008)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)