Mijn aca
Inmiddels beginnen de bruine plekjes toch steeds groter te worden en ook de bloemkolen groeien gezellig mee. Tijd voor een opknapbeurtje van de koets dus! Volgende week (eerst nog een tentamenweek) kan ik hem op mijn werk binnen zetten en aan de slag. Ze moet weer AC639 Bleu Lagune worden, zoals ze onder de motorkap en van binnen nog is. Mochten mensen nog tips hebben om een beetje snel alle oude lak en roest te verwijderen dan hoor ik dat graag! Is een komborstel op de haakse slijper een goede manier, of is dat toch wat te grof? En hoeveel lak zal er ongeveer nodig zijn? Ik ben van plan hem met spuitbusjes te spuiten (daar heb ik ruimschoots ervaring mee, met een lakspuit op de compressor niet).
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Zou alleen de plekken behandelen die echt aangetast zijn en de rest schuren en in de primer.
Spuitbusje kan maar man man wat een werk.
Je kan ook industrie lak op kleur laten mengen. Mooi met vachtroller aanbrengen en je hebt meteen een dikke bescherm laag. Beter dan zelf spuiten met compressor.
Spuitbusje kan maar man man wat een werk.
Je kan ook industrie lak op kleur laten mengen. Mooi met vachtroller aanbrengen en je hebt meteen een dikke bescherm laag. Beter dan zelf spuiten met compressor.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
voor het strippen van lak zonder het metaal aan te tasten ben ik erg fan van die clean strip schijven voor op de slijptol. voor de plekken waar echt gaten zijn geroest een kom borstel gebruiken anders slijt die (vrij dure) clean strip schijf erg snel.
https://www.google.nl/search?q=clean+st ... f&tbm=shop
ook te verkrijgen bij de hornbach, die heb ik en vind ik goede schijven.
https://www.google.nl/search?q=clean+st ... f&tbm=shop
ook te verkrijgen bij de hornbach, die heb ik en vind ik goede schijven.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Waar de oude verf er nog goed op zit, alleen opschuren. Aangetaste delen met de borstel op de boormachine. Een komborstel met een slijptol is al snel te zwaar. Je krijgt er deuken en krassen van die je dan weer moet wegwerken. Spuitbussen kan wel, maar je hebt er al snel een stuk of 20 van nodig. Industrielak met een rollertje werkt prima. Primer met Spuitbussen kan eventueel wel (grijze Primer van de action). Geroeste delen wel kaal maken en eerst behandelen met een anti roest middel, zelf gebruik ik graag brunox.
Bedankt voor al deze nuttige tips! Zo'n clean strip schijf, slijten die snel? Met andere woorden, moet ik er gelijk een paar aanschaffen?
Van rollen heb ik zelf altijd de indruk dat het wat grof blijft, vandaar mijn voorkeur voor spuiten. Mochten mensen andere ervaringen hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Van rollen heb ik zelf altijd de indruk dat het wat grof blijft, vandaar mijn voorkeur voor spuiten. Mochten mensen andere ervaringen hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik ben nu aan mn tweede toe maar heb daarmee een heel chassis ontlakt. ik zou er 1 voor op de slijptol kopen en 1 voor op de boormachine om te beginnen. voordeel van die dingen tov een lamellen schijf ofzo is dat het staal dus niet dunner wordt dan het al is.Mees schreef:Bedankt voor al deze nuttige tips! Zo'n clean strip schijf, slijten die snel? Met andere woorden, moet ik er gelijk een paar aanschaffen?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Zo, de meeste materialen zijn inmiddels in huis. Zaterdag ga ik voor de zekerheid nog even een proefstukje spuiten om zeker te weten dat de lakken niet met elkaar reageren en dan kan ik maandag aan de aca beginnen. Dat zal toch een heel ander gezicht zijn, glanzend in bleu lagune in plaats van de 50 tinten blauw van compleet mat tot hoogglans die ze nu nog is.
De opknapwerkzaamheden schieten lekker op. De eerste delen (spatborden, driehoekjes en een deur) staan al in de lak. Nog wel wat problemen, het voorruitrubber was compleet verdroogd en is dus helaas gesneuveld. Zijn de nieuwe rubbers een beetje oké qua passing? Ook krijg ik de motorkap nog niet los. Een van de splitpennen is afgebroken en zit nu dus vast. Zijn daar ook nog fatsoenlijke oplossingen voor?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg