Roadtrip naar Zuid-Frankrijk
- Joost Roks
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: do 18 mei, 2017 15:52
- Locatie: Gieten
Roadtrip naar Zuid-Frankrijk
Beste mensen,
Ook maar eens geregistreerd​ op dit forum omdat ik er vaak mijn handigheidjes van leer.
Ben bijna 20 en eigenaar van een zwarte 2cv6 uit 1983. Ik ga in juli en augustus werken op een camping in zuid Frankrijk en wil er met mijn beste vriend in een dag of 10 heen touren in de eend. (Nog veel te leren mechanisch en technisch)
Hebben jullie ervaring of nog handige tips?
Van te voren of dingen mee nemen etc.
Alvast bedankt!
Groetjes Joost
Ook maar eens geregistreerd​ op dit forum omdat ik er vaak mijn handigheidjes van leer.
Ben bijna 20 en eigenaar van een zwarte 2cv6 uit 1983. Ik ga in juli en augustus werken op een camping in zuid Frankrijk en wil er met mijn beste vriend in een dag of 10 heen touren in de eend. (Nog veel te leren mechanisch en technisch)
Hebben jullie ervaring of nog handige tips?
Van te voren of dingen mee nemen etc.
Alvast bedankt!
Groetjes Joost
Zwarte eend '83
Hoi Joost, specifiek voor de warme omgeving zou ik zeggen: zorg voor een goede bobine, en de huidige zwarte bobine's zijn niet allemaal meer even goed. Zelf geef ik de voorkeur aan accel bobine: niet origineel, niet goedkoper, maar wel veel beter. (een slechte bobine geeft problemen mn als hij warm is!) Daarnaast zorgen dat je oliekoeler schoon is van drek en modder.
my other car is......... ook een eend.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Welkom op het forum.
Vorig jaar met een eend naar sardinie gereden. Met een bak reserve onderselen. Daar hebben we niets van gebruikt.
Een andere bobine is idd wel een heel goed idee. Op deze eend zat een dyna. En een 123 ontsteking. De remmerij was allemaal nieuw: eendje was klaargemaakt voor de verhuur.
We hebben 3 dagen gereden, alleen langs het ruhrgebied en over de alpen snelweg. De rest b-wegen. Heel goed te doen. In 10 dagen kom je zeker in zuid- frankrijk.
Een tom-tom met de optie ,vermijd snelwegen' bleek ook handig.
Houdt je ons op de hoogte van je avonturen?
Gr Rob
Vorig jaar met een eend naar sardinie gereden. Met een bak reserve onderselen. Daar hebben we niets van gebruikt.
Een andere bobine is idd wel een heel goed idee. Op deze eend zat een dyna. En een 123 ontsteking. De remmerij was allemaal nieuw: eendje was klaargemaakt voor de verhuur.
We hebben 3 dagen gereden, alleen langs het ruhrgebied en over de alpen snelweg. De rest b-wegen. Heel goed te doen. In 10 dagen kom je zeker in zuid- frankrijk.
Een tom-tom met de optie ,vermijd snelwegen' bleek ook handig.
Houdt je ons op de hoogte van je avonturen?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
- Joost Roks
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: do 18 mei, 2017 15:52
- Locatie: Gieten
Mannen,
Bedankt voor jullie tips en feedback.
Eergisteren met een expert (vriend van mijn vader) hele dag gesleuteld. Kleppen gesteld, olie vervangen, nieuwe bobine extra besteld voor onderweg, 123 ontsteking zit erop, remmen zijn in orde. Als je er een hele dag mee bezig bent begin je snel te leren.
Moest ook een nieuw dak en rechter spatbord die er nu keurig nieuw op zitten. Dak was kapot en spatbord zat deuk in.
Alleen nog een nieuwe voorbumper, daar zit een knik in.
Iemand nog een liggen?
Over twee weken is het zover, enorm veel zin in
Groet joost
Bedankt voor jullie tips en feedback.
Eergisteren met een expert (vriend van mijn vader) hele dag gesleuteld. Kleppen gesteld, olie vervangen, nieuwe bobine extra besteld voor onderweg, 123 ontsteking zit erop, remmen zijn in orde. Als je er een hele dag mee bezig bent begin je snel te leren.
Moest ook een nieuw dak en rechter spatbord die er nu keurig nieuw op zitten. Dak was kapot en spatbord zat deuk in.
Alleen nog een nieuwe voorbumper, daar zit een knik in.
Iemand nog een liggen?
Over twee weken is het zover, enorm veel zin in
Groet joost
Zwarte eend '83
- Joost Roks
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: do 18 mei, 2017 15:52
- Locatie: Gieten
Zit zelf ook te denken aan zo'n harley bobine, is die trouwens probleemloos met 123 te gebruiken?
Zorg iig voor blaastesten en hesjes als je frankrijk in gaat.
Creditcard en anwb lidmaatschap klinken heel suf, maar is fijn om achter de hand te hebben en hoef je nooit te wanhopen.
Qua onderdelen zorg ik altijd dat ik wat elektra extra bij me heb. 2 lange draden van voor naar achter met zweefzekering ertussen en wat kleinere stukjes met verschillende stekkers eraan zodat je altijd direct een nieuwe verbinding kan maken. (Heb 1x midden in de nacht staan te kloten in het donker langs de snelweg met een tang en stekkertjes)
En de driehoekjes achter je voorspatborden er uitlaten bij heel warm weer
Zorg iig voor blaastesten en hesjes als je frankrijk in gaat.
Creditcard en anwb lidmaatschap klinken heel suf, maar is fijn om achter de hand te hebben en hoef je nooit te wanhopen.
Qua onderdelen zorg ik altijd dat ik wat elektra extra bij me heb. 2 lange draden van voor naar achter met zweefzekering ertussen en wat kleinere stukjes met verschillende stekkers eraan zodat je altijd direct een nieuwe verbinding kan maken. (Heb 1x midden in de nacht staan te kloten in het donker langs de snelweg met een tang en stekkertjes)
En de driehoekjes achter je voorspatborden er uitlaten bij heel warm weer
\" Ik ben niet schizofreen, ik ben in m\'n eendje\"
- Joost Roks
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: do 18 mei, 2017 15:52
- Locatie: Gieten
Het dak is alleen helemaal op te rollen of het voorste stuk open te klappen.
Driehoekjes zijn de driehoekige schermpjes tussen de motorkap en voorspatbord. Kun je eruit halen met sleuteltje 8 als het te heet wordt. Maar je gaat naar Frankrijk en niet naar de woestijn.
Het belangrijkste is de oliekoeler, als die vuil is dan is de koeling een stuk minder met risico op motorschade.
Bandenspanning is afhankelijk van de banden eronder. Fabrikanten geven meestal een voorgeschreven spanning op. Voor michelin is dit voor 1,4 bar en achter 1,8 bar. Maar in de praktijk rijdt 1,5 a 1.6 bar aan de voorzijde prettiger.
Succes en goede reis!
Driehoekjes zijn de driehoekige schermpjes tussen de motorkap en voorspatbord. Kun je eruit halen met sleuteltje 8 als het te heet wordt. Maar je gaat naar Frankrijk en niet naar de woestijn.
Het belangrijkste is de oliekoeler, als die vuil is dan is de koeling een stuk minder met risico op motorschade.
Bandenspanning is afhankelijk van de banden eronder. Fabrikanten geven meestal een voorgeschreven spanning op. Voor michelin is dit voor 1,4 bar en achter 1,8 bar. Maar in de praktijk rijdt 1,5 a 1.6 bar aan de voorzijde prettiger.
Succes en goede reis!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Rij al sinds 1991 met meharis en eenden naar spanje en zuid frankrijk.
Meerdere autos. Nog nooit kapotte bobine gehad. Maar neem er een mee.
In het lijstje genoemde zaken mis ik er een, afstellen vlotter carburateur.
Verder heb ik een lijst met onderdelen die ik mee neem, ook als ik bv een onbekende eend uit zuid frankrijk of portugal terug rijd. Meenemen handig, met pech in la france altijd gedoe. Die franse zijn niet zo flexibel.
De lijst:
-benzinepomp
-benzineslang
-knipperschakelaar
-dynaomo(niet altijd mee)
-Ventilotor motor (of de poulie)
-spannings regelaar
-bougiekabel
-koppelingskabel
-gaskabel
-bougies
-bobine
-elec onstekking of de orginele punten set compleet
-klepdekselpakking
-stofhoezen(zulke troep tegenwoordig zo stuk)
-V snaar
besef met rijden in de echte bergen met bagage, op motor remmen.
Als zijn je remmen nog zo goed, lange afdalling steeds bij remmen en je vliegt er door.
Je voelt het aankomen, je moet steeds harder trappen om iets te vertragen.
Verder succes gegrandeerd!
Dak had niet gehoeven als goed is schijnt de zon
Meerdere autos. Nog nooit kapotte bobine gehad. Maar neem er een mee.
In het lijstje genoemde zaken mis ik er een, afstellen vlotter carburateur.
Verder heb ik een lijst met onderdelen die ik mee neem, ook als ik bv een onbekende eend uit zuid frankrijk of portugal terug rijd. Meenemen handig, met pech in la france altijd gedoe. Die franse zijn niet zo flexibel.
De lijst:
-benzinepomp
-benzineslang
-knipperschakelaar
-dynaomo(niet altijd mee)
-Ventilotor motor (of de poulie)
-spannings regelaar
-bougiekabel
-koppelingskabel
-gaskabel
-bougies
-bobine
-elec onstekking of de orginele punten set compleet
-klepdekselpakking
-stofhoezen(zulke troep tegenwoordig zo stuk)
-V snaar
besef met rijden in de echte bergen met bagage, op motor remmen.
Als zijn je remmen nog zo goed, lange afdalling steeds bij remmen en je vliegt er door.
Je voelt het aankomen, je moet steeds harder trappen om iets te vertragen.
Verder succes gegrandeerd!
Dak had niet gehoeven als goed is schijnt de zon
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- Joost Roks
- Beginner
- Berichten: 8
- Lid geworden op: do 18 mei, 2017 15:52
- Locatie: Gieten