Hallo allemaal,
Ik had laatst een gesprek met een vriend over oldtimers. Ik rijd zelf al een tijdje in een 2cv en hij is ook geintresseerd in oldtimers. Hij heeft zelf een volkswagen t3 en heeft in het verleden een kever gehad.
We hadden het over welke Oldtimer nu eigenlijk het beste is om in deze tijd nog te kopen. Ik rijd zelf rond de 10000 a 12000 km per jaar en zijn van die kilometers uitgegeaan bij onze keuze voor een oldtimer.
Mijn keuze kwam toch al snel uit bij de 2cv. En mijn argumenten waren vrij simple.
1. Betrouwbaar
2. Mocht er toch iets zijn kun je het gemakkelijk zelf oplossen. Zelfs als leek kun je al veel doen. Onderdelen zijn relatief goedkoop
3. Zuinig. De eend doet het zeer goed in brandstof verbruik.
4. Weinig belasting als je niet van een oldtimer regeling gebruik maakt.
We hebben er toch een tijdje over zitten discuseren maar naar mijn mening is de eend toch de beste oldtimer om te kopen in deze tijd.
Er zijn natuurlijk ook minpunten zoals
- Snel roest
- Niet zo veilig
- gemiddelde snelheid ligt lager
Maar ondanks dat alles vind ik toch mijn mijn vorige argumenten dit ruim compenseren.
Ik weet dat dit een 2cv forum is en dat er niet over andere auto's gesproken wordt. Maar ik vraag mij toch af wie mijn keuze bevestigd.
Ik ben super tevreden over mijn 2cv. Rijd heerlijk. goedkoop in onderhoud. zuinig.
Mijn autotje geeft mij direct een vakantie gevoel. Zelfs na 7 jaar. Al rijd ik ermee naar de supermarkt hier om de hoek.
Ben benieuwd naar jullie reactie's
2cv de beste keus? (Uiteraard) ;)
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
2cv de beste keus? (Uiteraard) ;)
2cv special 1986
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
Re: 2cv de beste keus? (Uiteraard) ;)
de super om de hoek ????? kan je dat niet lopend of met de fiets doenshorttrack schreef:Hallo allemaal,
Ik had laatst een gesprek met een vriend over oldtimers. Ik rijd zelf al een tijdje in een 2cv en hij is ook geintresseerd in oldtimers. Hij heeft zelf een volkswagen t3 en heeft in het verleden een kever gehad.
We hadden het over welke Oldtimer nu eigenlijk het beste is om in deze tijd nog te kopen. Ik rijd zelf rond de 10000 a 12000 km per jaar en zijn van die kilometers uitgegeaan bij onze keuze voor een oldtimer.
Mijn keuze kwam toch al snel uit bij de 2cv. En mijn argumenten waren vrij simple.
1. Betrouwbaar
2. Mocht er toch iets zijn kun je het gemakkelijk zelf oplossen. Zelfs als leek kun je al veel doen. Onderdelen zijn relatief goedkoop
3. Zuinig. De eend doet het zeer goed in brandstof verbruik.
4. Weinig belasting als je niet van een oldtimer regeling gebruik maakt.
We hebben er toch een tijdje over zitten discuseren maar naar mijn mening is de eend toch de beste oldtimer om te kopen in deze tijd.
Er zijn natuurlijk ook minpunten zoals
- Snel roest
- Niet zo veilig
- gemiddelde snelheid ligt lager
Maar ondanks dat alles vind ik toch mijn mijn vorige argumenten dit ruim compenseren.
Ik weet dat dit een 2cv forum is en dat er niet over andere auto's gesproken wordt. Maar ik vraag mij toch af wie mijn keuze bevestigd.
Ik ben super tevreden over mijn 2cv. Rijd heerlijk. goedkoop in onderhoud. zuinig.
Mijn autotje geeft mij direct een vakantie gevoel. Zelfs na 7 jaar. Al rijd ik ermee naar de supermarkt hier om de hoek.
Ben benieuwd naar jullie reactie's
ojaa ik snap het al kratten bier gaan beter in de 2cv
Ik vind alleen de huidige marktprijs vele malen te hoog. Onderhoud is goedkoop maar aanschaf is in mijn ogen idioot... Ik heb er één dus wat de marktwaarde ook doet, ik kan er altijd één terugkopen als ik hem verkoop. Maar het zou in mijn ogen een toegankelijke auto moeten zijn en dat is het helaas niet meer Verder gebruik ik hem als dagelijkse auto en ben ik het volledig met je eens!
De eend is flink in prijs gestegen en dat is op zich niet zo gek. Er zijn ontzettend veel liefhebbers voor, en het aantal eenden loopt nog steeds terug. Er komt niets meer bij namelijk want al 17 jaar uit productie.
Daarnaast zijn er veel mensen die er vroeger in gereden hebben en die nu weer een eend aanschaffen. Kwestie van vraag en aanbod. Prijzen liggen nu vrij hoog in tegenstelling tot twintig/dertig jaar geleden. Het wordt een beetje een auto voor snobs, dat is jammer en ook nooit het uitgangspunt voor de eend geweest.
Onveilig is ze ook niet in mijn ogen zeker gezien de wegligging en het gewicht.
De gemiddelde snelheid ligt toch nog vrij hoog, zeker met de latere versies. En roest, daar is veel tegen te doen. En bijna altijd weer op te lossen.
En het is natuurlijk het meest praktische wagentje ooit gebouwd met standaard een open dak, uitstekende wegligging, simpele techniek en lage onderhoudskosten. En een model wat op geen enkele andere auto lijkt met een hoge aaibaarheidsfactor.
Een prima investering dus, zeker als het een eend is die in prima staat verkeert.
Maar pas op, er zit ook veel kaf tussen het koren. Toch zijn er nog wel eenden te koop voor redelijke prijzen als je goed zoekt...
Daarnaast zijn er veel mensen die er vroeger in gereden hebben en die nu weer een eend aanschaffen. Kwestie van vraag en aanbod. Prijzen liggen nu vrij hoog in tegenstelling tot twintig/dertig jaar geleden. Het wordt een beetje een auto voor snobs, dat is jammer en ook nooit het uitgangspunt voor de eend geweest.
Onveilig is ze ook niet in mijn ogen zeker gezien de wegligging en het gewicht.
De gemiddelde snelheid ligt toch nog vrij hoog, zeker met de latere versies. En roest, daar is veel tegen te doen. En bijna altijd weer op te lossen.
En het is natuurlijk het meest praktische wagentje ooit gebouwd met standaard een open dak, uitstekende wegligging, simpele techniek en lage onderhoudskosten. En een model wat op geen enkele andere auto lijkt met een hoge aaibaarheidsfactor.
Een prima investering dus, zeker als het een eend is die in prima staat verkeert.
Maar pas op, er zit ook veel kaf tussen het koren. Toch zijn er nog wel eenden te koop voor redelijke prijzen als je goed zoekt...