Restauratie AZU 1974
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
De revisieset kwam van een blauwe vrucht uit Frankrijk.
Je weet wel die vrucht ( bes) waarvan ze het aroma ook in frisdrank doen .
Daar heb ik ook de M44 moeren van en die kan ik ook wegsmijten vanwege de hoge koppel bij het aantrekken is de schroefdraad beschadigd en zijn ze dus niet voor een tweede maal te gebruiken.
Dus ik zou zeggen : Alle oude originele delen bewaren en eventueel hergebruiken.
Je weet wel die vrucht ( bes) waarvan ze het aroma ook in frisdrank doen .
Daar heb ik ook de M44 moeren van en die kan ik ook wegsmijten vanwege de hoge koppel bij het aantrekken is de schroefdraad beschadigd en zijn ze dus niet voor een tweede maal te gebruiken.
Dus ik zou zeggen : Alle oude originele delen bewaren en eventueel hergebruiken.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 227
- Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
- Locatie: Sint Pancras
Ik vind het vreemd, dat dit asje breekt! Het is volgens mij niet bedoeld om kracht op te vangen, meer om de schoenen onbelast op de plek te houden. Krijg de indruk dat er meer aan de hand is geweest!
Beschadigde draad op de borgmoeren vind ik zorgelijk! Was de draad op de as wel zuiver? Heb je de centerpunten van de vorige moer wel zorgvuldig uitgeboord?
Beschadigde draad op de borgmoeren vind ik zorgelijk! Was de draad op de as wel zuiver? Heb je de centerpunten van de vorige moer wel zorgvuldig uitgeboord?
Dat er meer aan de hand was, dacht ik ook, maar ik heb bij beide achterwielen verder niets kunnen vinden, dus geen montage fouten o.i.d..
Mijn zoon maakte me erop attent dat bij de oude asjes de overgang van het steeltje naar het vlakke deel een lichte ronding in de hoek zit en bij de nieuwe niet, daar is de hoek scherp, dus zwakker.
Ik heb eerder het idee dat het een foutje in dat betreffende asje is geweest.
Toch heb ik ze allemaal vervangen. Het voelt niet goed.
Die M44 heb ik netjes uitgeboord, maar merkte bij het losdraaien al dat er erg veel weerstand op zat . Gelukkig is de draad van de as niet beschadigd.
Mijn zoon maakte me erop attent dat bij de oude asjes de overgang van het steeltje naar het vlakke deel een lichte ronding in de hoek zit en bij de nieuwe niet, daar is de hoek scherp, dus zwakker.
Ik heb eerder het idee dat het een foutje in dat betreffende asje is geweest.
Toch heb ik ze allemaal vervangen. Het voelt niet goed.
Die M44 heb ik netjes uitgeboord, maar merkte bij het losdraaien al dat er erg veel weerstand op zat . Gelukkig is de draad van de as niet beschadigd.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
De onderdelen van die plantenbakverkoper vertrouw ik wel meer. Ik ken zelfs Fransen die hun onderdelen daar kopen in plaats van bij de fruitboer. Zélfs Fransen!
Maar even ter zijde: veel remdelen (niet alles, maar toch) zijn meestal nog gewoon te krijgen bij doorsnee auto-onderdelenleveranciers. En zij bestellen bij grote merken, dus ben je zeker van de kwaliteit. En inderdaad: zoveel mogelijk oude stock!
Maar even ter zijde: veel remdelen (niet alles, maar toch) zijn meestal nog gewoon te krijgen bij doorsnee auto-onderdelenleveranciers. En zij bestellen bij grote merken, dus ben je zeker van de kwaliteit. En inderdaad: zoveel mogelijk oude stock!
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Vandaag bijna van de weg gereden door een malloot in een Audi.
Hij reed pal voor mij de weg op. Gelukkig remt de eend nu prima, maar ik had hem wel achter z'n stuur vandaan kunnen sleuren!
De wagen vóór me liet hij wel door, was ook een Audi .
Viel me op dat remmen en ontwijken met een eend heel gemakkelijk gaat, hij breekt niet uit of zo.
Hij reed pal voor mij de weg op. Gelukkig remt de eend nu prima, maar ik had hem wel achter z'n stuur vandaan kunnen sleuren!
De wagen vóór me liet hij wel door, was ook een Audi .
Viel me op dat remmen en ontwijken met een eend heel gemakkelijk gaat, hij breekt niet uit of zo.
Ik rij nu zo vaak mogelijk in mijn AZUtje, dat rijdt echt lekker, heel anders als een moderne auto.
Mijn AMI 8 was wat pittiger, maar had dan ook een 600 cc motor, met deze 435 cc is het echter erg lekker rijden, inhalen kan en hoeft ook niet.
De reacties van de mensen zijn over het algemeen erg positief, al heb ik me geregeld in de haren met Audi's en SUV's, maar daarover had ik het al gehad.
Straks de lak nog polijsten, maar nu even genieten van het rijden !
Hier even een familie-portret .
Mijn AMI 8 was wat pittiger, maar had dan ook een 600 cc motor, met deze 435 cc is het echter erg lekker rijden, inhalen kan en hoeft ook niet.
De reacties van de mensen zijn over het algemeen erg positief, al heb ik me geregeld in de haren met Audi's en SUV's, maar daarover had ik het al gehad.
Straks de lak nog polijsten, maar nu even genieten van het rijden !
Hier even een familie-portret .
Het was weer tijd voor een nieuwe APK.
Helaas was de oude monteur van onze dorpsgarage met pensioen gegaan en die jonge gasten snappen niks van een 2CV, dus ben ik maar naar Erp gereden.
Nou verassing !!!
De nieuwe carburateur die ik erop gezet had omdat de oude helemaal niet meer af te stellen was , bleek een Argentijnse imitatie te zijn. de CO2 was veel te hoog en de monteur kreeg hem niet goed afgesteld.
Hij stelde voor een revisie-carburateur te plaatsen. Dus dat maar gedaan .
De achterste wiellagers heb ik bij de restauratie beiden vervangen door exemplaren van Cassis , na nog geen 3000 km blijken ze al versleten te zijn, dus die zijn ook alweer vervangen !
Dat is dus weer een episode in het avontuur "nieuwe"onderdelen.
Morgen ga ik mijn karretje weer ophalen.
Ben heel erg benieuwd !
Misschien haal ik nu wel de 100 KM
Helaas was de oude monteur van onze dorpsgarage met pensioen gegaan en die jonge gasten snappen niks van een 2CV, dus ben ik maar naar Erp gereden.
Nou verassing !!!
De nieuwe carburateur die ik erop gezet had omdat de oude helemaal niet meer af te stellen was , bleek een Argentijnse imitatie te zijn. de CO2 was veel te hoog en de monteur kreeg hem niet goed afgesteld.
Hij stelde voor een revisie-carburateur te plaatsen. Dus dat maar gedaan .
De achterste wiellagers heb ik bij de restauratie beiden vervangen door exemplaren van Cassis , na nog geen 3000 km blijken ze al versleten te zijn, dus die zijn ook alweer vervangen !
Dat is dus weer een episode in het avontuur "nieuwe"onderdelen.
Morgen ga ik mijn karretje weer ophalen.
Ben heel erg benieuwd !
Misschien haal ik nu wel de 100 KM