Kromme nieuwe remschijf?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Kromme nieuwe remschijf?
Hoi allen,
Ik heb, vanwege steeds slechtere remprestaties, mijn remklauwen voorzien van nieuwe rubbers, nieuwe blokken (ABS) en nieuwe schijven (Spamat) gemonteerd. En omdat ik toch bezig was, maar gelijk nieuwe remleidingen aan de voorkant gemonteerd.
LHM ververst en de remmen goed ontlucht. Maar nu lijkt het erop dat er in ieder geval 1 schijf krom is Bij afremmen schokt de eend en gaat het rempedaal flink op en neer. Wat nu?
Ik las in een vraagbaak dat je dan de schijf los moet halen en op een andere positie weer moet monteren, zeg maar verdraaien ten opzichte van de versnellingsbak. Klopt dat?
Oh, met demonteren kwamen de moeren makkelijk los, maar ook het ene tapeindje kwam eruit, wist niet meer op welke positie die zat, maar ik neem aan dat dat geen verschil maakt.
Ik heb, vanwege steeds slechtere remprestaties, mijn remklauwen voorzien van nieuwe rubbers, nieuwe blokken (ABS) en nieuwe schijven (Spamat) gemonteerd. En omdat ik toch bezig was, maar gelijk nieuwe remleidingen aan de voorkant gemonteerd.
LHM ververst en de remmen goed ontlucht. Maar nu lijkt het erop dat er in ieder geval 1 schijf krom is Bij afremmen schokt de eend en gaat het rempedaal flink op en neer. Wat nu?
Ik las in een vraagbaak dat je dan de schijf los moet halen en op een andere positie weer moet monteren, zeg maar verdraaien ten opzichte van de versnellingsbak. Klopt dat?
Oh, met demonteren kwamen de moeren makkelijk los, maar ook het ene tapeindje kwam eruit, wist niet meer op welke positie die zat, maar ik neem aan dat dat geen verschil maakt.
Eend voor allen, allen voor eend..
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
geen idee of het helpt dat verdraaien maar je kan het zo zien of ie krom is (let er wel even op of er niet iets tussen de schijf en de as zit waardoor ie scheef gemonteerd zou zitten) als je bovenop de remklauw kijkt en het wiel draait. je ziet de schijf dan tussen de remblokken draaien en enige kromheid moet je direct kunnen zien. als ie krom is, gewoon retour voor nieuwe lijkt me
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Heb intussen al even gekeken, de schijf slingert idd een beetje. Zal 'm binnenkort eens loshalen, hoop dat er iets tussen zit.
Retour wordt lastig denk ik, heb ze via marktplaats gekocht, van iemand die restanten van garages opkoopt. Doos was nog dicht, dus ja, wat kan er nou mis mee zijn...🙁
Retour wordt lastig denk ik, heb ze via marktplaats gekocht, van iemand die restanten van garages opkoopt. Doos was nog dicht, dus ja, wat kan er nou mis mee zijn...🙁
Eend voor allen, allen voor eend..
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Ja, dat weet ik, vandaar dat ik er even niet zo'n zin in heb. Tis momenteel niet echt lekker om buiten te sleutelen.
Edit:Je kunt ze geloof ik ook laten zitten, één bout verwijderen en de andere wat lossen. Dan kun je ze ver genoeg draaien om de schijf te verwijderen.
Althans dat stond hier op het forum en in een Engels boek wat ik heb. Dus dat gaan we maar proberen.
Edit:Je kunt ze geloof ik ook laten zitten, één bout verwijderen en de andere wat lossen. Dan kun je ze ver genoeg draaien om de schijf te verwijderen.
Althans dat stond hier op het forum en in een Engels boek wat ik heb. Dus dat gaan we maar proberen.
Eend voor allen, allen voor eend..
Tap einden moeten tegenover elkaar.
Let ook op dat je die bouten met momentsleuteld aandraait.
Die zijn gevoelig voor loslopen. En bij te strak gaat draad eraan.
Kromme schijf uit doos kan, nog nooit gezien bij een 2cv
ik denk troep op de flens zoals iemand al meld.
Let ook op dat je die bouten met momentsleuteld aandraait.
Die zijn gevoelig voor loslopen. En bij te strak gaat draad eraan.
Kromme schijf uit doos kan, nog nooit gezien bij een 2cv
ik denk troep op de flens zoals iemand al meld.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Origineel horen er 2 tapeindes en 4 bouten erin te zitten. De tapeindes zitten dan tegenover elkaar zodat de remschijf en aandrijfas "hangen" blijven zodat je makkelijk de overige bouten erin kunt draaien. Ik heb zelf een Ami, een van de eerste met schijfremmen daar zitten 6 bouten in en dan is het een heel gedoe om remschijf en aandrijfas op zijn plek te krijgen en tegelijkertijd een bout erin te draaien...Willem2 schreef:Ehm, ik heb maar één los tapeindje. Tegenover welke moet ie dan?verkuilm schreef:Tap einden moeten tegenover elkaar.
Ja ook Citroen leert erbij...
Wat ik altijd doe is 1 bout ietsje los en de andere helemaal los en eruit. Dan kantelen en de bout er weer door en een moer erop en vast. Daarna de andere bout eruit en dan voorzichtig (om de remleiding niet te beschadigen) omhoog.Willem2 schreef:Ja, dat weet ik, vandaar dat ik er even niet zo'n zin in heb. Tis momenteel niet echt lekker om buiten te sleutelen.
Edit:Je kunt ze geloof ik ook laten zitten, één bout verwijderen en de andere wat lossen. Dan kun je ze ver genoeg draaien om de schijf te verwijderen.
Althans dat stond hier op het forum en in een Engels boek wat ik heb. Dus dat gaan we maar proberen.
Bij deze actie gaat het er dus om dat de beide remklauwhelften niet ten opzichte van elkaar verschuiven.
Van tevoren dus even een passende moer regelen (ik weet ff niet meer de maat).
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.