Motor werkt slechts op 1 cilinder
Motor werkt slechts op 1 cilinder
Dag iedereen.
Nu het weer wat beter begint te worden ben ik weer druk in de weer met sleutelen aan mijn dyane.
De auto start en blijft draaien MAAR het is me duidelijk geworden dat de motor enkel op 1 cilinder werkt. De andere beweegt wel degelijk dus is niet gebroken, er is ook een vonk aanwezig. Wanneer ik de bougie eruit haal hangt hier een benzinegeur aan dus vermoedelijk ligt het niet aan de carborateur? Zelf dacht ik eerst de timing maar na deze goed te zetten EN zelf na wat trial and error verder of terugdraaien weigert de cilinder te werken.
De linker cilinder werkt de rechter niet (naar de wagen kijkend), geen idee of dat van belang is..
Alvast bedankt!
Nu het weer wat beter begint te worden ben ik weer druk in de weer met sleutelen aan mijn dyane.
De auto start en blijft draaien MAAR het is me duidelijk geworden dat de motor enkel op 1 cilinder werkt. De andere beweegt wel degelijk dus is niet gebroken, er is ook een vonk aanwezig. Wanneer ik de bougie eruit haal hangt hier een benzinegeur aan dus vermoedelijk ligt het niet aan de carborateur? Zelf dacht ik eerst de timing maar na deze goed te zetten EN zelf na wat trial and error verder of terugdraaien weigert de cilinder te werken.
De linker cilinder werkt de rechter niet (naar de wagen kijkend), geen idee of dat van belang is..
Alvast bedankt!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
Snap het nog niet helemaal. ALs eerste. Je zegt bij een auto altijd als iets links is, dan is het de bestuurders kant. Rechts bijrijder kant. Dus zittend in je auto zeg links of rechts.
Je hebt dus een cilinder eraf gehad en daar de zuiger veren vervangen? En die kant doet het nu goed. De andere kant heb je niks aan gedaan en die doet het nu niet?
Hoe weet je nu dat daar dan ook niks is afgebroken? En ik zou nooit aan slechts een kant wat vervangen.
Los daarvan, als een kant het niet doet. normaal idd bougiekabel of klepspelling.
Carburateur, ontstekking kan bijna niet, omdat een zijde het wel doet.
Je hebt dus een cilinder eraf gehad en daar de zuiger veren vervangen? En die kant doet het nu goed. De andere kant heb je niks aan gedaan en die doet het nu niet?
Hoe weet je nu dat daar dan ook niks is afgebroken? En ik zou nooit aan slechts een kant wat vervangen.
Los daarvan, als een kant het niet doet. normaal idd bougiekabel of klepspelling.
Carburateur, ontstekking kan bijna niet, omdat een zijde het wel doet.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 332
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
ontsteking
Zit er een elektronische ontsteking op? Dan kan het zijn dat er een magneetje los is en niet werkt. Beide vonken dan wel maar de ene enkel in de uitlaatslag.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
Re: ontsteking
-Le Patron schreef:Zit er een elektronische ontsteking op? Dan kan het zijn dat er een magneetje los is en niet werkt. Beide vonken dan wel maar de ene enkel in de uitlaatslag.
Oh, die is interessant! Bougie kabel omdraaien (als je dat haalt) en als dan de andere kant wel doet...moet dat 'm zijn! Ben benieuwd!

onder druk wordt alles vloeibaar
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 332
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
vonk
Nee dat kun je zo niet doen, de vonk blijft op hetzelfde moment, de 2de vonk is er gewoon niet als 1 magneetje niet werkt, en dat blijft bij beide kanten op hetzelfde moment.
Even de magneetjes controleren, nooit 1 magneetje uit een busje gevallen? En toevallig omgedraait, dan doet die het ook niet meer.
Even de magneetjes controleren, nooit 1 magneetje uit een busje gevallen? En toevallig omgedraait, dan doet die het ook niet meer.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/