Advies gevraagd
Advies gevraagd
Hoe kan ik mijn trage besteleend meer vermogen geven.
De auto haalt met moeite 90 windstil en heeft geen enkele reserve meer, weet bij iets oplopen v/d weg of bij wind de snelheid niet vast te houden, totaal geen trekkracht meer ook al geef je plankgas.
Het is een Aks400 van bouwjaar 1974 en van Spaanse productie (Vigo). Motor en bak zijn nog de originele.
Ik zie jullie advies graag tegemoet
De auto haalt met moeite 90 windstil en heeft geen enkele reserve meer, weet bij iets oplopen v/d weg of bij wind de snelheid niet vast te houden, totaal geen trekkracht meer ook al geef je plankgas.
Het is een Aks400 van bouwjaar 1974 en van Spaanse productie (Vigo). Motor en bak zijn nog de originele.
Ik zie jullie advies graag tegemoet
Re: Advies gevraagd
Ha, ha!Duckie'82 schreef:
De auto haalt met moeite 90 windstil en heeft geen enkele reserve meer, weet bij iets oplopen v/d weg of bij wind de snelheid niet vast te houden, totaal geen trekkracht meer ook al geef je plankgas.
Het is geen race-monster.
Bestellers zijn bijna altijd langzamer dan berlines. ze vangen veel meer wind.
Ik heb in mijn besteller 3 verschillende motoren gelegd, de een gereviseerd , de ander niet, origineel. Het verschil was nauwelijks te merken, de gereviseerde heeft iets meer pit, maar bij 90kmh is het wel zo'n beetje gedaan met de pret.
Als dat je stoort, kun je beter iets anders kopen.
Re: Advies gevraagd
Betere stroomlijn.. Op je cabine een schuine plaat naar je laadbak maken. (spoiler) Scheelt je ongeveer 5km/uur.Duckie'82 schreef:Hoe kan ik mijn trage besteleend meer vermogen geven.
De auto haalt met moeite 90 windstil en heeft geen enkele reserve meer, weet bij iets oplopen v/d weg of bij wind de snelheid niet vast te houden, totaal geen trekkracht meer ook al geef je plankgas.
Het is een Aks400 van bouwjaar 1974 en van Spaanse productie (Vigo). Motor en bak zijn nog de originele.
Ik zie jullie advies graag tegemoet
Je motor tunen. Er zijn grotere zuigers cilinders te krijgen, 650, 710, 760cc I.c.m. een dure nieuwe krukas kun je dan zelfs naar 820cc gaan.. Het vermogen kan dan van 35 naar 95 pk gaan (met een turbo erbij).
Als dit alles te weinig is kun je er nog een BMW motorfiets motorblok inleggen 95 tot 125pk..
Dan ga je verder met een Alfa of Subaru 4 cil. Boxer, Ford V6, small blok v8 dan zit je ondertussen op 400pk...
Dus, de keuze is reuze.. The sky (lees beurs) is the limit
P.s.. Alles wat hierboven omschreven is is al minstens 1 keer gerealiseerd in een (bestel)eend.
Volgens mij is de beste manier op te achterhalen of er echt een pk probleem is, de rollerbank bij burton. Met verschillende autos geweest. Maar dan haal je goed of matig blok er wel uit. Maar zo groot zijn die verschillen niet.
Rij zelf mehari maar ook geen snelheids wonders. Maar slecht blok maakt soms wel het verschil. Tussen net te doen allemaal of irritant pakt ie zn vier nu ook al niet.
Powertube is in ieder geval een kleine aanpassing. en scheelt iets.
Rij nu rond in een vanclee. Met visa blok. Heb nogal wat A types gehad. Deze heeft visa blok, nooit eerder gehad. Trekt echt veel beter. Maar wel echt meer gedonder zon blok. alles anders.
Rij zelf mehari maar ook geen snelheids wonders. Maar slecht blok maakt soms wel het verschil. Tussen net te doen allemaal of irritant pakt ie zn vier nu ook al niet.
Powertube is in ieder geval een kleine aanpassing. en scheelt iets.
Rij nu rond in een vanclee. Met visa blok. Heb nogal wat A types gehad. Deze heeft visa blok, nooit eerder gehad. Trekt echt veel beter. Maar wel echt meer gedonder zon blok. alles anders.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Compressie meting geeft in ieder geval een idee van de staat van de motor.
Een beetje spelen met het ontstekings tijdstip kan schelen.
Ook is mijn ervaring dat een kleine vergroting van de tweede trap sproeier best wat uitmaakt,
Of heeft een '74 nog een enkele carburateur?
De rollenbank verteld het helemaal.
Mijn Mehari doet ook maar net 100 en dan is een besteller nog zwaarder.
Een beetje spelen met het ontstekings tijdstip kan schelen.
Ook is mijn ervaring dat een kleine vergroting van de tweede trap sproeier best wat uitmaakt,
Of heeft een '74 nog een enkele carburateur?
De rollenbank verteld het helemaal.
Mijn Mehari doet ook maar net 100 en dan is een besteller nog zwaarder.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
bestel eend
https://www.facebook.com/23079033365964 ... 27/?type=3
compressor erop !!!! relatief simpel , maar een besteller blijft een rotding . wil je echt heel snel ? dan andere motor erin
compressor erop !!!! relatief simpel , maar een besteller blijft een rotding . wil je echt heel snel ? dan andere motor erin
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
Je kan er ook een F355 motor in leggen
https://www.youtube.com/watch?v=MG52eCmA7nE
https://www.youtube.com/watch?v=MG52eCmA7nE
Bedankt voor jullie reacties!
Dat een besteleend niet snel is wist ik al, heb er eerder een gehad en ook een acadiane, maar die wisten beiden nog een top van 100 te bereiken en de aca zelfs 115.
Ik denk dat de motor onderhoud nodig heeft, de auto is letterlijk zo uit het Spaanse leven gehaald door de vorige eigenaar.
Ben er uit, zal de motor uit de auto halen, goed schoonmaken, 650 bigbore monteren, 123 ontsteking en powertube erop en weer terug plaatsen.
Het lijkt me dat hij dan de 100 wel haalt. Want om nou iedere keer een vrachtwagen in je nek te hebben hijgen is ook geen pretje.
Dat een besteleend niet snel is wist ik al, heb er eerder een gehad en ook een acadiane, maar die wisten beiden nog een top van 100 te bereiken en de aca zelfs 115.
Ik denk dat de motor onderhoud nodig heeft, de auto is letterlijk zo uit het Spaanse leven gehaald door de vorige eigenaar.
Ben er uit, zal de motor uit de auto halen, goed schoonmaken, 650 bigbore monteren, 123 ontsteking en powertube erop en weer terug plaatsen.
Het lijkt me dat hij dan de 100 wel haalt. Want om nou iedere keer een vrachtwagen in je nek te hebben hijgen is ook geen pretje.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
Probleempje met Stationair lopen 602 cc
Ik heb een probleem met het stationair lopen .
Als ik van het gas ga slaat hij dood . Vlotter goed , Sproeiers goed , Choke klep goed , 1e en 2e trap ( asjes,veertjes en kleppen) goed , alles sluit mooi af , acceleratiepomp goed , pakkingen goed . Nu kom ik er na veel zoeken achter dat , zodra de motor stationair zou moeten lopen ( dus zonder gas geven ) er Benzine onder uit de Hotspot loopt , maar zodra ik maar iets toeren maak het over is . Nu heb ik het vermoeden dat er een gaatje onder in de Hotspot zit ( kan ik niet zien , maar Benzine loopt daar over het blokje en verder is alles droog ). dit hier een plug ? of rotten die dingen soms gewoon door ? heeft hier iemand ervaring mee ?
Ik heb een probleem met het stationair lopen .
Als ik van het gas ga slaat hij dood . Vlotter goed , Sproeiers goed , Choke klep goed , 1e en 2e trap ( asjes,veertjes en kleppen) goed , alles sluit mooi af , acceleratiepomp goed , pakkingen goed . Nu kom ik er na veel zoeken achter dat , zodra de motor stationair zou moeten lopen ( dus zonder gas geven ) er Benzine onder uit de Hotspot loopt , maar zodra ik maar iets toeren maak het over is . Nu heb ik het vermoeden dat er een gaatje onder in de Hotspot zit ( kan ik niet zien , maar Benzine loopt daar over het blokje en verder is alles droog ). dit hier een plug ? of rotten die dingen soms gewoon door ? heeft hier iemand ervaring mee ?
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk