Koppeling centrifugaal
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
Koppeling centrifugaal
Ik ben met een motor en bak wissel bezig van een 12 pk. De configuratie die ik er nu in hang is in zijn geheel uit een andere auto gekomen die daarvoor er gewoon mee reed (3jaar stil gelegen)
Nu probeer ik de koppeling af te stellen maar het lukt me niet. Als ik hem maximaal strak afstel kom iet niet van zijn plaats maar tijdens het schakelen (vanuit vrij) kraakt het gruwelijk. Op zo’n manier dat ik hem er alleen maar ik kan dammer. Achteruit is daarbij helemaal niet te doen en voorruit een beetje.
Wat heb ik aan de hand?
Nu probeer ik de koppeling af te stellen maar het lukt me niet. Als ik hem maximaal strak afstel kom iet niet van zijn plaats maar tijdens het schakelen (vanuit vrij) kraakt het gruwelijk. Op zo’n manier dat ik hem er alleen maar ik kan dammer. Achteruit is daarbij helemaal niet te doen en voorruit een beetje.
Wat heb ik aan de hand?
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Ik had iets dergelijks bij mijn 12pk. De metalen ring waar de koolring van koppeling op drukt was aan de onderkant versleten. De drukvingers hadden zich in dit metaal gevreten en daardoor kon de koppeling niet ver genoeg worden ingetrapt. Maar de koolring zelf zou natuurlijk ook kaduuk kunnen zijn.
Heb je de juiste vulringen tussen motor en bak. Bij mij bleek later dat er een centrifuge koppelings ring van een ami in zat. Die is een paar mm breder en sleepte de drukgroep soms mee. Vier extra schijven van 2a3 mm dikte losten dat probleem op.
Heb je de juiste vulringen tussen motor en bak. Bij mij bleek later dat er een centrifuge koppelings ring van een ami in zat. Die is een paar mm breder en sleepte de drukgroep soms mee. Vier extra schijven van 2a3 mm dikte losten dat probleem op.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
Te hoog in toeren zou toch niet uit hoeven maken? Daar heb ik toch d3 koppeling voor.
Als ik goed kan schakelen wil ik hem wel netjes stationair gaan afstellen bij warm gereden motor
Ik had wat zitten lezen naar de werking van de centrifugaal en had de koolring ook al als mogelijke dader bedacht. Moet alleen de motor er weer uithalen ervoor. Beetje jammer
De bak en motor komen samen uit een andere auto. De vullingen zouden in orde moeten zijn lijkt me
De motor die er in zat had zeer weinig compressie en ik had die andere nog liggen. Ff over zetten leek me dus wel makkelijk
Als ik goed kan schakelen wil ik hem wel netjes stationair gaan afstellen bij warm gereden motor
Ik had wat zitten lezen naar de werking van de centrifugaal en had de koolring ook al als mogelijke dader bedacht. Moet alleen de motor er weer uithalen ervoor. Beetje jammer
De bak en motor komen samen uit een andere auto. De vullingen zouden in orde moeten zijn lijkt me
De motor die er in zat had zeer weinig compressie en ik had die andere nog liggen. Ff over zetten leek me dus wel makkelijk
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
Ik heb net gekeken. Laag stationair gaf nog steeds geen verschil.
Ik zie verdecook niets vreemds dan dat het redelijk vettig is. Het blok lekt nog flink langs olieplug en kleppen deksel.
Ik merk wel dat als ik de koppeling in trap de motor langzamer gaat lopen (alsof ie harder moet werken).
Han het zijn dat die vettige bende wat tegen elkaar aan houd waardoor IEA al gelijk meedraaide?
Ook hoor ik een flinke tik in de buurt van de centrifugaal. Geen idee of dit voorheen ook was. Zo vaak lig ik niet onder de kap met draaiende motor
Ik zie verdecook niets vreemds dan dat het redelijk vettig is. Het blok lekt nog flink langs olieplug en kleppen deksel.
Ik merk wel dat als ik de koppeling in trap de motor langzamer gaat lopen (alsof ie harder moet werken).
Han het zijn dat die vettige bende wat tegen elkaar aan houd waardoor IEA al gelijk meedraaide?
Ook hoor ik een flinke tik in de buurt van de centrifugaal. Geen idee of dit voorheen ook was. Zo vaak lig ik niet onder de kap met draaiende motor
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it