Rondrijdende verzinkte koetsen?
Rondrijdende verzinkte koetsen?
Ze zijn er wel maar waar. Zijn er hier forumleden die (al jaren) rondrijden met een verzinkte koets. En zo ja, hoe bevalt dat? Is het echt roestvrij? Ben wel benieuwd wat de langst rondrijdende eend nu is met een verzinkte koets.
Deze is in 2012 gedaan. Is dat een lid hier?
https://www.gummen.org/forum/auto-s/de- ... eren/page2
Deze is in 2012 gedaan. Is dat een lid hier?
https://www.gummen.org/forum/auto-s/de- ... eren/page2
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ja, serieus.Twécévé schreef:Serieus!?
De koets van mijn (rans)eend was helemaal op. Al tig keer gelast en nu viel er bijna nix meer te lassen dus een andere koets gekocht met beige plaatwerk. De koets opgeknapt en omdat dat zolang duurde en ik weet hoe snel het weer kan gaan roesten, besloten te investeren in een verzinkte koets. En nu na een lange restauratie gister weer apk gekeurd. cosmetisch moet er nog wel eea aan gebeurenTwécévé schreef:Vertel!
klopt, ik heb m bij het bekende adres laten doen en omdat je dus eigenlijk een jaar moet wachten met schilderen en ik toch geen plek had in sleutelruimte heeft ie eerst ruim een jaar buiten gestaan en toen heb ik het chassis en de techniek mooi onder hande kunnen nemen. Overigens heb ik m met de hand gerold ipv laten spuiten. dit uit kostenbesparing en in het kader van "zelf doen"Twécévé schreef:Want de koets is gespoten. Las dat een verzinkte koets dan paar jaar oud moet zijn wil je die kunnen spuiten.
nee niet echt eigenlijk. niet met rijden niet met de koets tillen. hij zal gerust bij een hele harde bocht ietsjes verder hellen, maar dat is me gister niet opgevallen iigTwécévé schreef:Merk je veranderingen in rijgedrag door gewichtstoename?
achter staat ie precies op de voorgeschreven 280 +/- 2,5 mm, voor staat ie eigenlijk ietsjes (5mm) te hoogTwécévé schreef:Je eend staat achter trouwens lekker hoog op de wielen. Dat wil ik ook.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 965
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
ja ik rij met de bijna helemaal verzinkte dyane ook al een paar jaar rond. Heb sinds kort kevlar achterspatborden.
bij gebrek aan een betaalbare spuiter ben ik zelf maar staps gewijs aan het werk gegaan .
https://www.flickr.com/photos/139819071 ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/139819071 ... ed-public/
net weer terug van een klein tochtje door zuid duistland
bij gebrek aan een betaalbare spuiter ben ik zelf maar staps gewijs aan het werk gegaan .
https://www.flickr.com/photos/139819071 ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/139819071 ... ed-public/
net weer terug van een klein tochtje door zuid duistland
met eendige groeten,
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 965
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Nee het is een metalen kist. Op vakantie gebruik ik de dyane ook als 2 persoons camper. de grote spullen : 2 opvouwbare stoeltjes, het luifel zeiltje met stokken en het 2 pits gasfornuis lagen onderweg eigenlijk altijd in de weg.
Dus heb ik op basis van een fietsdrager en wat blik een bagagebak gemaakt. Met 4 boutjes en 4 ringen met vleugelmoeren zet ik de bak vast op de drager. De deksel heb ik express schuin gemaakt zodat ik de grote kofferklep nog kan openen. Aan de binnenkant van de achterklep heb ik 4 steunen gemaakt waar ik het tafelblad in kan schuiven.
Op de camping gebruik ik de bak namelijk ook als tafel. Met hulp van 2 steuntjes ligt het tafelblad er rechtop.
Want zeg nou toch zelf : ook op de camping zet ik mijn biertje graag op tafel. vandaar die 4 houten pootjes eronder.
Een houten bak zou te zwaar worden...
Dus heb ik op basis van een fietsdrager en wat blik een bagagebak gemaakt. Met 4 boutjes en 4 ringen met vleugelmoeren zet ik de bak vast op de drager. De deksel heb ik express schuin gemaakt zodat ik de grote kofferklep nog kan openen. Aan de binnenkant van de achterklep heb ik 4 steunen gemaakt waar ik het tafelblad in kan schuiven.
Op de camping gebruik ik de bak namelijk ook als tafel. Met hulp van 2 steuntjes ligt het tafelblad er rechtop.
Want zeg nou toch zelf : ook op de camping zet ik mijn biertje graag op tafel. vandaar die 4 houten pootjes eronder.
Een houten bak zou te zwaar worden...
met eendige groeten,