Niveau olie versnellingsbak controleren?

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
Plaats reactie
Dirk85
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 6 aug, 2014 09:56
Locatie: Weert

Niveau olie versnellingsbak controleren?

Bericht door Dirk85 » vr 18 mei, 2018 14:32

Ik ben bezig met een grote onderhoudsbeurt aan de 2CV. Vanavond met een bekende de kleppen stellen. Net dus al even de zijschermen eraf gehaald.

Nu wilde ik ook meteen het niveau van de olie in de versnellingsbak controleren. Bij mijn 203 zit er aan de zijkant een niveauplug. Zoiets zit er bij de Eend ook. Maar dit zit erg laag? Lijkt me meer op de aftapplug? Maar iets anders kan ik niet ontdekken.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Re: Niveau olie versnellingsbak controleren?

Bericht door LPGo » vr 18 mei, 2018 15:05

Dirk85 schreef:Ik ben bezig met een grote onderhoudsbeurt aan de 2CV. Vanavond met een bekende de kleppen stellen. Net dus al even de zijschermen eraf gehaald.

Nu wilde ik ook meteen het niveau van de olie in de versnellingsbak controleren. Bij mijn 203 zit er aan de zijkant een niveauplug. Zoiets zit er bij de Eend ook. Maar dit zit erg laag? Lijkt me meer op de aftapplug? Maar iets anders kan ik niet ontdekken.
Ja dat is hem.. er gaat 0.9 liter in en daarna begint het eruit te lopen.. dan gauw de bout erin draaien...

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » vr 18 mei, 2018 15:06

Klopt, hij zit erg laag. De aftapplug zit aan de onderkant. Er gaat ook maar 0,9 liter olie in de bak.

Succes met sleutelen!
Eend voor allen, allen voor eend..

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 18 mei, 2018 15:09

trouwens echte aftapplug zit aan de onderzijde van de bak.

Plaats reactie