Banden
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Ik zou iig zeggen ga voor de echte. Ik heb uit kosten besparing een keer Mabors gehad. Beviel aan sich prima (behalve dat de enorm piepten in bochten en op rotondes). Toen viel me pas op hoelang banden meegaan op mn eend. Dus sinds die tijd alleen maar originele Michelins. Als we dat allemaal doen blijft Michelin ze ook maken. Las het recent nog in CitroExpert: citroenrijders hebben een speciale band met Michelins.
ik heb er 10.000km op zitten met toyo's. zeer tevreden van!
ik zou geen idee hebben waarom ik voor michelin's zou kiezen....
ondertussen bmw motor gestoken en ik was van pan 165 te steken, ben hier voorlopig van afgestapt omdat de toyo's voldoende grip hebben...
oja, ik rij niet in de regen...
mvg Nic
ik zou geen idee hebben waarom ik voor michelin's zou kiezen....
ondertussen bmw motor gestoken en ik was van pan 165 te steken, ben hier voorlopig van afgestapt omdat de toyo's voldoende grip hebben...
oja, ik rij niet in de regen...
mvg Nic
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Helaas, was het maar zo mooiMichiel van G. schreef:ik heb de banden van MCC (type 2cv) Zijn gewoon michelins, alleen stat het er niet op. Véél goedkoper!
Vergelijk vooral de bandwangen eens, de Michelin is veeeel soepeler.
Profiel hebben ze wel goed gestolen trouwens
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
- André Post
- Heavy user
- André Post
- Heavy user
Als de velgen goed zijn willen de Michelins vaak zonder balanceren al trillings vrij rijden.
Ik heb afgelopen jaar 6 banden vervangen door Michelins en allen rijden goed zonder balanceren.
De MCC's en Nankangs moesten echt gebalanceerd worden.
Met de MCC's had ik trouwens problemen met spontaan leeglopen van de banden op de voorwielen.
Waarschijnlijk door de relatief lage bandendruk voor.
Zelfde band achter op geen probleem.
Ik heb afgelopen jaar 6 banden vervangen door Michelins en allen rijden goed zonder balanceren.
De MCC's en Nankangs moesten echt gebalanceerd worden.
Met de MCC's had ik trouwens problemen met spontaan leeglopen van de banden op de voorwielen.
Waarschijnlijk door de relatief lage bandendruk voor.
Zelfde band achter op geen probleem.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Heavy user
ik heb laatst goede verhalen over toyo gehoord. ik ben altijd wel tevreden geweest over mabors als "B" merk. ik twijfel nu over toyo's of michelins. qua prijs scheelt het precies de helft.
wat mij verteld is dat die toyo's wat hardere wangen hebben waardoor de wegligging beter/strakker is als je een beetje ruig rijdt (en dat doe ik) en dat michelins met name meer comfort bieden maar wat minder straks door de bochten gaan.
iemand hier een mening over?
en durft iemand wat te zeggen over levensduur? ik hoor dat michelins "snel" last hebben van droogtescheuren
wat mij verteld is dat die toyo's wat hardere wangen hebben waardoor de wegligging beter/strakker is als je een beetje ruig rijdt (en dat doe ik) en dat michelins met name meer comfort bieden maar wat minder straks door de bochten gaan.
iemand hier een mening over?
en durft iemand wat te zeggen over levensduur? ik hoor dat michelins "snel" last hebben van droogtescheuren
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
Toyo's zijn prima banden en gaan best lang mee.
Maar de volgende set banden die ik aanschaf zijn de Maxxis all season.
Die imitatie Michelins zijn trouwens ook nog wel van een ander merk te koop.
Deze werden op de France Nationale door diverse leveranciers verkocht voor 150 euro per 4 stuks in de maat 125.
135 breed was er ook maar ietsje duurder.
Het merk is me even ontschoten.
Maar de volgende set banden die ik aanschaf zijn de Maxxis all season.
Die imitatie Michelins zijn trouwens ook nog wel van een ander merk te koop.
Deze werden op de France Nationale door diverse leveranciers verkocht voor 150 euro per 4 stuks in de maat 125.
135 breed was er ook maar ietsje duurder.
Het merk is me even ontschoten.