bonkend/klapperend geluid door fusee speling?
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
bonkend/klapperend geluid door fusee speling?
Bij mijn eend die net klaar is na een volledige restauratie heb ik nu (na twee weken, eerder was dit probleem er niet of merkte ik het iig niet) het volgende probleem:
als ik over een klinkerweg rij heb ik een klapperend geluid ergens in het vooronder. spatborden ed zijn het niet want daar heb ik zonder mee gereden en dan is het geluid er gewoon. als ik echter bij opgekrikte auto het wiel omhoog trek merk ik axiale speling in mijn fusee en een geluid wat lijkt op het klapperend geluid wat ik tijdens het rijden opmerk.
(zie filmpje onderaan)
maar... gewoon puur van mijn gevoel uitgaande kan ik me bijna niet voorstellen dat bij een ca 10km/h rijdend dit geheel zo snel kan bewegen dat de fussee kan klapperen...
overigens heeft de fusee in radiale richting nagenoeg geen speling
iemand hier ervaring mee?
en iemand (desnoods via PM) een goed adres waar ik fusees kan laten wisselen?
Untitled by douwe plukkel, on Flickr
als ik over een klinkerweg rij heb ik een klapperend geluid ergens in het vooronder. spatborden ed zijn het niet want daar heb ik zonder mee gereden en dan is het geluid er gewoon. als ik echter bij opgekrikte auto het wiel omhoog trek merk ik axiale speling in mijn fusee en een geluid wat lijkt op het klapperend geluid wat ik tijdens het rijden opmerk.
(zie filmpje onderaan)
maar... gewoon puur van mijn gevoel uitgaande kan ik me bijna niet voorstellen dat bij een ca 10km/h rijdend dit geheel zo snel kan bewegen dat de fussee kan klapperen...
overigens heeft de fusee in radiale richting nagenoeg geen speling
iemand hier ervaring mee?
en iemand (desnoods via PM) een goed adres waar ik fusees kan laten wisselen?
Untitled by douwe plukkel, on Flickr
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Oh, dat is eigenlijk best veel.
Geen van mijn autos hebben voelbare speling in die richting.
Voor APK mag het max 1mm zijn.
Volgespoten met lekker dik vet zou het dan toch enige tijd minder hoorbaar moeten zijn.
Geen van mijn autos hebben voelbare speling in die richting.
Voor APK mag het max 1mm zijn.
Volgespoten met lekker dik vet zou het dan toch enige tijd minder hoorbaar moeten zijn.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ein-de-lijk de oorzaak van het geklapper gevonden!
de ringen waar de schokdempers mee vastzitten had ik geschilderd. blijkbaar is die verf op de plekken waar de bus de ring raakt er nu weggesleten waardoor de moeren van de schokdempers nu nog een stuk vaster gedraaid konden worden.
Ik heb me een ongeluk gezocht. De speling op de fusee was overigens 0,35 mm en ik heb oa een proefrit gemaakt met een voelermaat ertussen gestoken maar het geluid bleef, batteurs verwijderd etc etc.
zo blij dat de rammel weg is... heb je 4 jaar besteed aan een restauratie, rijdt alles perfect, maar heb je zo'n rammel...
eind goed al goed
hoewel ik eigenlijk een betere passing had verwacht tussen de bus van de schokdemper en de pen in het chassis. daar zit dus blijkbaar toch zoveel ruimte in dat het een behoorlijk geluid kan maken. of hoort dat niet zo te zijn? ik heb nu die nieuw ontwikkelde schokdempers van die ene firma.
de ringen waar de schokdempers mee vastzitten had ik geschilderd. blijkbaar is die verf op de plekken waar de bus de ring raakt er nu weggesleten waardoor de moeren van de schokdempers nu nog een stuk vaster gedraaid konden worden.
Ik heb me een ongeluk gezocht. De speling op de fusee was overigens 0,35 mm en ik heb oa een proefrit gemaakt met een voelermaat ertussen gestoken maar het geluid bleef, batteurs verwijderd etc etc.
zo blij dat de rammel weg is... heb je 4 jaar besteed aan een restauratie, rijdt alles perfect, maar heb je zo'n rammel...
eind goed al goed
hoewel ik eigenlijk een betere passing had verwacht tussen de bus van de schokdemper en de pen in het chassis. daar zit dus blijkbaar toch zoveel ruimte in dat het een behoorlijk geluid kan maken. of hoort dat niet zo te zijn? ik heb nu die nieuw ontwikkelde schokdempers van die ene firma.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
bij de chassis waar ik aan gesleuteld heb zat daar geen enkele speling op. Eerder zaten de bussen muurvast en kwamen los van de schokdemper bij demontage.dyane_maniac schreef:......daar zit dus blijkbaar toch zoveel ruimte in dat het een behoorlijk geluid kan maken. of hoort dat niet zo te zijn?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam