ontsteking
-
- Beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: zo 10 jun, 2018 08:46
- Locatie: heppen
ontsteking
Ik heb een jaar geleden een nieuwe Dyna bobijn geinstalleerd op mijn 2CV, echter na een jaar heeft die het al begeven.... Heb er nog een gewone ontsteking op staan, men vertelde me dat dit met een electronische ontsteking beter zou zijn. Bij Le Patron raden ze me hun eigen le patron electronische ontsteking aan, iemand daar ervaringen mee? Welke bobijn zouden jullie aanbevelen om erbij te instaleren? De Dyna was geen succes...
Ik heb sinds een maand een accel bobine op de versnellingsbak van mijn Acadiane. Dit icm een 123 ontsteking en een Visablok. Bobine komt bij le patron vandaan.
Bevalt prima.
Ik hoop dat dit voor een lange tijd werkt. De originele bobines gaven altijd ellende zeker bij warm weer en lange ritten. Dat is op vakantie niet fijn.
Bevalt prima.
Ik hoop dat dit voor een lange tijd werkt. De originele bobines gaven altijd ellende zeker bij warm weer en lange ritten. Dat is op vakantie niet fijn.
Ak350 1969
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983
Acadiane 1981
Acadiane 1982, restauratie project
Dyane 6 1983
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Ik heb in alle rijdende auto's de Dynatec bobine met de DGnition ontsteking.
Dit werkt al jaren prima, ook met grote hitte.en lange ritten.
Op de snelweg rijd ik regelmatig 150km achter elkaar plankgas met LPG en dan na een pauze van een kwartiertje start hij gewoon weer als een zonnetje.
(en dan weer 150km plankgas terug....)
Aan de zwarte 'originele' bobines ga ik geen geld meer uitgeven en ook aan de zogenaamde droge imitaties niet.. .. Weggegooid geld....
Dit werkt al jaren prima, ook met grote hitte.en lange ritten.
Op de snelweg rijd ik regelmatig 150km achter elkaar plankgas met LPG en dan na een pauze van een kwartiertje start hij gewoon weer als een zonnetje.
(en dan weer 150km plankgas terug....)
Aan de zwarte 'originele' bobines ga ik geen geld meer uitgeven en ook aan de zogenaamde droge imitaties niet.. .. Weggegooid geld....
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
De bobine wordt te heet als de puntjes te krap staan. Dan loopt er te lang stroom door de bobine. Met een elektronische ontsteking wordt dat probleem opgelost.
Toen ik 10 jaar geleden een 123 ontsteking installeerde heb ik meteen een nieuwe Dyna bobine geïnstalleerd en nooit meer een ontstekingsprobleem gehad. Volgens mij maakt het niet veel uit welke bobine je neemt, als hij maar niet te warm wordt.
Toen ik 10 jaar geleden een 123 ontsteking installeerde heb ik meteen een nieuwe Dyna bobine geïnstalleerd en nooit meer een ontstekingsprobleem gehad. Volgens mij maakt het niet veel uit welke bobine je neemt, als hij maar niet te warm wordt.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Je het gekke is, rijd al tig jaar met dat 2cv spul. Eigenlijk nooit kapotte bobine gehad.
Vaker aan gewtijfeld, maar uit eindelijk was het wat anders.
Met een electronische ontsteking kan de bobine niet te heet worden.
Met contact punten had je dat probleem wel als jeje contact aan liet.
Deed ie het mooi niet meer. Maar was een truck de stekkertje omdraaien.
Neem aan dat je nog terug kan met die bbobine? Ander wel slecht, zo snel defect.
Vaker aan gewtijfeld, maar uit eindelijk was het wat anders.
Met een electronische ontsteking kan de bobine niet te heet worden.
Met contact punten had je dat probleem wel als jeje contact aan liet.
Deed ie het mooi niet meer. Maar was een truck de stekkertje omdraaien.
Neem aan dat je nog terug kan met die bbobine? Ander wel slecht, zo snel defect.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Welke moet je wel hebben dan? Ik heb er in het verleden ook heel wat versleten. En inderdaad niet meer sinds ik 123 heb.Thijs schreef:Ik heb in alle rijdende auto's de Dynatec bobine met de DGnition ontsteking.
Dit werkt al jaren prima, ook met grote hitte.en lange ritten.
Op de snelweg rijd ik regelmatig 150km achter elkaar plankgas met LPG en dan na een pauze van een kwartiertje start hij gewoon weer als een zonnetje.
(en dan weer 150km plankgas terug....)
Aan de zwarte 'originele' bobines ga ik geen geld meer uitgeven en ook aan de zogenaamde droge imitaties niet.. .. Weggegooid geld....
-
- Beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: zo 10 jun, 2018 08:46
- Locatie: heppen
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Bij mij zit er ook een ontsteking in van DGnition. Op de allereerste rit (na aankoop via snelweg naar huis) deed ze het 10 km voor thuiskomst niet meer. Bleek dat de - originele - bobine te warm werd, ook al zat er een elektronische ontsteking op. Heb sindsdien een bobine van Valeo en nooit meer het probleem gehad en dat is nu drie jaar.
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
IVARIO had ook het probleem met een DGnition.
Het is heel goed mogelijk dat die bobine al gammel was toen de elektronische ontsteking gemonteerd werd. Mijn advies is als je een elektronische ontsteking plaatst je ook gelijk een nieuwe bobine moet plaatsen.
Het is heel goed mogelijk dat die bobine al gammel was toen de elektronische ontsteking gemonteerd werd. Mijn advies is als je een elektronische ontsteking plaatst je ook gelijk een nieuwe bobine moet plaatsen.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!