Hallo,
Na 25 jaar heb ik mijn eerste auto (1980 Dyane) terug uit de schuur gehaald en laten reviseren.
Gekeurd, ingeschreven en ondertussen al 2000 Km gereden dit voorjaar.
Motor is helemaal gereviseerd en ze liep perfect, tot enkele weken geleden.
Wegens tijdgebrek ben ik nogal snel vertrokken met een koude motor en direct snel gereden.
Sindsdien hapert de motor in lage toeren. Dus rond de 50, 60 Km/u. Als ik de choke uittrek is er geen probleem. Wanneer ik doorduw rijd ze perfect. Alleen in lagere toeren hapert en sputtert ze. Verder heeft ze ook veel minder vermogen.
Lijkt me een carburator probleem. Ik zie ook geen noemenswaardig lek aan de carburator.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Thanks,
Jan
Te snel gereden voor carburator?
Re: Te snel gereden voor carburator?
Vervuiling?
Misschien een sproeier waar zich een vuiltje in heeft vastgezet?
Misschien een sproeier waar zich een vuiltje in heeft vastgezet?
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Re: Te snel gereden voor carburator?
Heb je er ook aan gedacht om je benzinefilter te vervangen? Dat kost bijna niets en je voorkomt er vuil in je sproeiers mee.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Re: Te snel gereden voor carburator?
Na 25 jaar stilstand is de reiniging van je carburateur geen overbodige luxe.
diverse Citroens, wat anders.
Re: Te snel gereden voor carburator?
Houd ie in dus bij een beetje gas geven? Maar als je pedaal helemaal of bijna helemaal intrapt gaat ie wel?
Dan vermoedelijk sproeiers te krap. De orginele sproeiers voldoen in veel gevallen niet met de huidige benzine.
Gevolg is dan inhouden in eerste trap, tweede trap gaat meestal wel.
ALs je dan 98 tankt gaat het nog, maar bij bijvoorbeeld euro E10 wordt probleem veel erger.
Bij warm weer is het probleem ook veel kleiner en met kou merk je het veel meer.
Dus, zou kunnen, andere sproeier er in.
Alleen de stationair sproeier kan verstoppen, dan slaat is stationair af. Andere sproeiers nooit verstopt gezien.
Als er verder verstopingen zitten in de carbu, wat kan, dan rijdt ze nimmer goed.
Dan vermoedelijk sproeiers te krap. De orginele sproeiers voldoen in veel gevallen niet met de huidige benzine.
Gevolg is dan inhouden in eerste trap, tweede trap gaat meestal wel.
ALs je dan 98 tankt gaat het nog, maar bij bijvoorbeeld euro E10 wordt probleem veel erger.
Bij warm weer is het probleem ook veel kleiner en met kou merk je het veel meer.
Dus, zou kunnen, andere sproeier er in.
Alleen de stationair sproeier kan verstoppen, dan slaat is stationair af. Andere sproeiers nooit verstopt gezien.
Als er verder verstopingen zitten in de carbu, wat kan, dan rijdt ze nimmer goed.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980