temperatuur visablok

Alles over visa-conversies.
backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 20 jun, 2005 16:51

robin2cv schreef:hey
Wle ik heb ook visablokje en een grotere oliefilter (halve liter) nu heb ook sensor flens maar metertje is nog niet aangesloten. een olie koeler van een 6je dan moet je andere ventilator huis (van 2pk) plaatsen he.

greets robin ps ik laat weten wanneer meterje is gemonteerd
Nee hoor, heb bestaande visa huis genomen, je moet alleen boven een randje inknippen en omzetten omdat koeler groter is. En heb beugeltje moeten maken om koeler aan het blok vast te zetten, zit bij 2cv net iets anders. Dus ik heb visa met 2cv koeler (maar dat komt omdat er straks een turbo op komt)

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

vacuum doosje

Bericht door Le Patron » ma 27 jun, 2005 22:48

Als het vacuum doosje niet goed werkt wordt de motor te heet.
Meten gewoon met een universeel meter sensor van de meter in de olie door de peilstok eruit te halen.

Je meter kan trouwens gevoelig zijn voor de voltage die je spanningsregelaar afgeeft, zo kun 100 graden hebben voor het stoplicht en als je gaat rijden in eens 110 graden omdat de voltage hoger is.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: vacuum doosje

Bericht door rusty » di 28 jun, 2005 10:02

Le Patron schreef: Je meter kan trouwens gevoelig zijn voor de voltage die je spanningsregelaar afgeeft, zo kun 100 graden hebben voor het stoplicht en als je gaat rijden in eens 110 graden omdat de voltage hoger is.
hoge of lage toeren maakt niet echt uit (geen verschillen in temp) temp loopt wel snel op als ik een beetje doorrijd (110-120, soms harder...) met de huidige buitentemperaturen bij 100km/h is de olie (volgens de meter) 120 graden, maar loopt makkelijk op tot 140 graden als ik harder ga rijden... nu is de vraag, kan ik m'n meter vertrouwen (maar meten is weten, zal er binnenkort eens een in de olie hangen.

hoe gaat het trouwens met de W-ignition voor de visablokken? ik wil nog een visablok klaarmaken voor m'n project (zie onderschrift) maar heb weinig zin om eerst een eendblok erin te hangen voor de keuring en later het hele spul weer om te bouwen... met de W-ignition valt het niet op dat er een visablok in zit...

greetings Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » di 28 jun, 2005 13:17

hey wel
ik heb in mijn eend een visablok zitten en op de controle niemand gezien. heb ook wel het motorplaatje vervangen door 1 van een eendeblok.
greets robin

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 30 jun, 2005 08:51

je ziet natuurlijk wel de sensoren zitten en de beugel, een RDW medewerker die er een beetje verstand van heeft (ik weet het die zijn er niet zo veel :wink: ) ziet natuurlijk meteen dat het geen eendblok is...

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » do 30 jun, 2005 10:16

Nee,

Is een eendeblok met de el ontsteking van een visa ;)

groet Frank

p.s. als ik met mijn RR V8 de snelweg op ga gaat de olietemperatuur ook naar 130-140 graden bij 140-150 km/h

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 30 jun, 2005 11:00

ja zo ken ik er ook nog wel een paar....

minerale olie behoud alle eigenschappen tot 120 graden, daarboven worden verschillende verbindingen afgebroken en gaan de smerende eigenschappen hard achteruit!

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » do 30 jun, 2005 12:29

Maar daarom wisselen wij de olie toch ook heel erg vaak, niet elke 20000 of 30000 km maar al om de 5-7,5 kkm.

groet frank

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Re: vacuum doosje

Bericht door Le Patron » ma 4 jul, 2005 15:47

Rusty schreef: hoe gaat het trouwens met de W-ignition voor de visablokken? ik wil nog een visablok klaarmaken voor m'n project (zie onderschrift) maar heb weinig zin om eerst een eendblok erin te hangen voor de keuring en later het hele spul weer om te bouwen... met de W-ignition valt het niet op dat er een visablok in zit...
greetings Rusty
Ik heb nu zonder problemen ruim 2500 km gereden met een W ignition op een visa motor, dus zonder visa computer en zonder sensoren.

We leveren ze al, eventueel gemonteerd.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 4 jul, 2005 17:01

Welke aanpassingen moeten er eigenlijk nog wel gedaan worden als je een visa blok met W-ignition installeert. :roll:

Moet de kabelboom bijvoorbeeld vervangen worden om een visablok met W te monteren of kun je met de huidige boom blijven werken. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gast

Bericht door Gast » di 5 jul, 2005 12:56

hello
moet er ook niets aan de nokkenas verandert worden ? en kan je curves gaan instellen of krijg je een paar bij di eje kan instellen. Bv een sport en een economische
greets robin

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 7 jul, 2005 10:20

Punky schreef:Welke aanpassingen moeten er eigenlijk nog wel gedaan worden als je een visa blok met W-ignition installeert. :roll:

Moet de kabelboom bijvoorbeeld vervangen worden om een visablok met W te monteren of kun je met de huidige boom blijven werken. :roll:
voor zover ik weet kun je gewoon de org kabelboom gebruiken (is gewoon een w-ignition) wel moet de nokkenas aan de voorzijde aangepast worden, moet een opnemer op om het signaal te kunnen geven. verden moet je nog wat andere kleine aanpassingen doorvoeeren aan je visblok die je toch moet doen als je em in een eend wil bouwen oa. andere starterkrans/ starterkrans naar voren, motorsteunen voor veranderen, warmtewisselaars vervangen voor die van een eend. dat zijn eigenlijk de belangrijkste dingen dacht ik (ben vast wel iets vergeten)
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

visa motor

Bericht door Le Patron » wo 27 jul, 2005 21:33

De starterkrans wordt niet veraanderd we houden de visa startmotor.
Voor de motorsteunen gebruiken we gewone 2cv motorsteunen.

no fear
Beginner
Beginner

temperatuur

Bericht door no fear » ma 3 okt, 2005 17:00

wat is een W - ignision?

ik heb ook een vissa blok met temperatuur meter.
die van mij wordt ook zo heet dus dat is of een fout van de sensor-flens
of het is normaal dat hij zo heet wordt.
Het is lucht gekoeld dus ik zou haast zeggen dat er weinig kan gebeuren.
Heb nou ook andere olie er in activ8 dat kan meer warmte aan en blijft dan toch :lol: werken !

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

visa

Bericht door Le Patron » di 4 okt, 2005 09:34

Een w ignition is een vol elektronische ontsteking, deze neemt de taken over van de visa computer, sensoren en vacuumdoosje.

Ik denk dat bij jou het vacuum doosje niet werkt, hierdoor wordt hij te heet.

Plaats reactie