Vloerplaten/bodem

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
gast

Vloerplaten/bodem

Bericht door gast » di 28 jun, 2005 17:41

Als ik rij en een bocht neem voel ik de bodem/vloerplaten wat bewegen of het lijkt alsof er iets in de bodem heen en weer gaat, althans zo lijkt het. Ook kan ik met m'n voet in het midden van m'n vloertje de plaat indrukken. Nu heeft een eend dun plaatwerk maar is dit zoals het hoort????

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 28 jun, 2005 20:42

door de spanning, ze zijn vrij dun kan dat ie een betje beweegd

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » wo 29 jun, 2005 17:29

Nou, volgens mij mag er niks bewegen hoor! Behalve je stuur, wielen en assen dan.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Re: Vloerplaten/bodem

Bericht door Joos » wo 29 jun, 2005 18:46

gast schreef:Als ik rij en een bocht neem voel ik de bodem/vloerplaten wat bewegen of het lijkt alsof er iets in de bodem heen en weer gaat, althans zo lijkt het. Ook kan ik met m'n voet in het midden van m'n vloertje de plaat indrukken. Nu heeft een eend dun plaatwerk maar is dit zoals het hoort????
bedoel je echt in het midden van je eend?
dus de dekplaat van je chassis?
Dat heb ik ook... zo'n *blonk* als je er je voet op zet, en een *blonk-terug* als je hem eraf haalt...
gezien de algemene staat van mijn duckie lijkt het me neit ernstig.
over die bodemplaten kan ik niks zeggen.

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » wo 29 jun, 2005 18:50

Alleen links achter in de bodemplaat zit bij mij een 'klonk' als je in- of uitstapt. Bij m'n chassisplaat heb ik nog nooit zoiets gehoord.

Als je het echt goed voelt als je een bocht neemt, dan lijkt me dat toch niet helemaal in orde.

rsoen
Beginner
Beginner

Bericht door rsoen » wo 29 jun, 2005 19:56

Hebben wij ook, de platen zijn erg dun. We hebben al een keer schroefdraad voor de stoelbevestiging moeten laten tappen. Het zal wel een deel van de kreukelzone zijn. :-)

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 29 jun, 2005 20:23

Ik weet niet of je vloerplaten nog origineel zijn, of dat er nieuwe in gelast zijn. Als dit laatste zo is, dan kunnen er valse spanningen in zitten en die kun je horen als je in of uitstapt.

Maar bewegende vloerdelen en chassis lijken me toch niet echt gezond. Er is wel iets van speling, maar dat merk je niet.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 30 jun, 2005 09:46

de mijne bestaat uit 2 delen, en ik heb dat ook. Mijn eend bestaat uit 2 eenden, 1 uit 1982 de voorkant, en 1 uit 1986, de achterkant. Na het weer in elkaar zetten, heb ik ook "last" van klonkende vloerplaten. Ook de midden plaat van het chassis doet het soms. Volgens mij niets om je druk over te maken. Pas als je voeten er echt doorheen gaan is wel hoog tijd er wat aan te gaan doen.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 30 jun, 2005 10:57

had dat geklonk ook met m'n nieuwe orginele citroen chassis, stond spanning op de middelste bodemplaat (precies waar je je hak van je rechtervoer neerzet) een paar flinke tikken met kunststof /rubberen hamer en de chassisplaat was ervan overtuigd dat die niet meer moest 'klonken' :wink:

dus volgens mij moet je je er niet teveel zorgen over maken, tenzij het ineens is ontstaan, zou kunnen betekenen dat er ergens spanning is ontstaan (knikken chassis :cry: ..)

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

ninjo
Eenmalige poster

Re: Vloerplaten/bodem

Bericht door ninjo » wo 3 aug, 2005 12:27

gast schreef:Als ik rij en een bocht neem voel ik de bodem/vloerplaten wat bewegen of het lijkt alsof er iets in de bodem heen en weer gaat, althans zo lijkt het. Ook kan ik met m'n voet in het midden van m'n vloertje de plaat indrukken. Nu heeft een eend dun plaatwerk maar is dit zoals het hoort????
volgens mij komt dit doordat er ooit iemand gelast heeft aan het voertuigje en zo de platen vervormd zijn door de warmte, geen paniek dus, de sterkte is er nog steeds hoor,

Rutgerrrr
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Rutgerrrr » do 4 aug, 2005 12:56

Ah, ik ben dus ook niet de enige met een "klonk" in m'n vloer. Klinkt altijd erg eng. Gelukkig dus niet iets om me heel erg druk over te maken :)

Wat ik overigens ook nog wel eens heb gehoord: de eend is zo ontworpen dat al het staal een beetje "werkt". Zou dat het niet doen, dan scheurt de boel. Iemand die daar iets meer van weet?
hum hum

Matchless
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Matchless » di 16 aug, 2005 23:13

Klopt. Die "blonk" is een accessoire waar meerdere eenden af fabriek mee zijn uitgerust. Overigens leverde dit bij aflevering geen meerprijs op.
Beter een eend dan geen eend

Plaats reactie