Bobine's anno 2019
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Bobine's anno 2019
Ik heb de laatste jaren aardig wat bobines versleten en nu heb ik er weer een die bij een warme motor inmiddels slechter start. Bekend probleem en inmiddels meerdere alternatieven op de markt. Vroeg me af wat nu de beste alternatieven zijn.
Wie heeft er ervaring met de genoemde opties of heeft nog een andere optie?
Wie heeft er ervaring met de genoemde opties of heeft nog een andere optie?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Bobine's anno 2019
Meerdere nieuwe gekocht, ook de zg vernieuwde. Allemaal prut.
Sind ik met een dyna rijdt nooit meer problemen.
Ontsteking is een 123.
Gr Rob
Sind ik met een dyna rijdt nooit meer problemen.
Ontsteking is een 123.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Bobine's anno 2019
Ik heb eigenlijk nog niet veel problemen met bobines gehad.
Momenteel gebruik ik een chinese motorfiets bobine om te testen, de oude originele hangt er ook nog als het fout gaat.
Het was een ding van 15Euro, doet het nu een paar maanden in dagelijks gebruik met punten.
De echte test wordt natuurlijk Kroatie zodadelijk.
Momenteel gebruik ik een chinese motorfiets bobine om te testen, de oude originele hangt er ook nog als het fout gaat.
Het was een ding van 15Euro, doet het nu een paar maanden in dagelijks gebruik met punten.
De echte test wordt natuurlijk Kroatie zodadelijk.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Bobine's anno 2019
Hee Andre, dat Chinese ding heb ik ook besteld. Zodra ik het chassis van m'n Dyane verwissld heb ga ik die ook testen.
Ik heb een heleboel van die zwarte bobines getest, ook de dry-coil, allemaal troep.
Nu met de Dynatek bobines nooit problemen.
Ontsteking is DGnition.
Ik heb een heleboel van die zwarte bobines getest, ook de dry-coil, allemaal troep.
Nu met de Dynatek bobines nooit problemen.
Ontsteking is DGnition.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Re: Bobine's anno 2019
Dynatek dus.
Al ben ik wel benieuwd naar die chinese. Heeft iemand een link?
Al ben ik wel benieuwd naar die chinese. Heeft iemand een link?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Re: Bobine's anno 2019
Deze heb ik nu: https://www.aliexpress.com/item/3296420 ... 4c4dTGdjeh
met deze bougie kapjes vanwege ontstoring: https://www.aliexpress.com/item/3290974 ... 4c4dTGdjeh
met deze bougie kapjes vanwege ontstoring: https://www.aliexpress.com/item/3290974 ... 4c4dTGdjeh
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Re: Bobine's anno 2019
Ik heb met orginele bobine's nooit veel problemen gehad, maar ik heb dan ook altijd hele oude gebruikt. De nieuwe zijn echt stukken minder goed, vooral met warme start. Ik heb voor de gein ooit eens een hele serie bobine's op een weegschaal gelegd en er zaten enorme verschillen in. De lichtste was een gloednieuwe, zwart zonder verdere tekens erop, maar met een stikkertje van valeo.
Omdat de warme start toch altijd enigszins moeizaam gaat heb ik zo'n setje met een dyna bobine besteld. Als grote test na het grenstreffen naar huis gereden, met aanhanger en 4 personen op een zonnige warme dag, 200 kilometer en niet echt rustig gereden. Bij thuiskomst auto uitgezet, 2 minuten gewacht en starten. In 1 tikje starten, nog nooit zoiets meegemaakt.
De enige bobine die ik eigenlijk mis in de poll, is de gele "harley" bobine, is ook veel verkocht als alternatief en schijnt ook super te werken, ik ben voor de dyna gegaan omdat die als set goedkoper was en er zat een mooiere (in mijn ogen) bevestiging bij.
Ik heb ook nog niemand gehoord over het nieuwe alternatief van burton, die hebben (beweren zij) het binnenwerk van zo'n harley bobine in een orgineel lijkende zwarte gedaan.
Omdat de warme start toch altijd enigszins moeizaam gaat heb ik zo'n setje met een dyna bobine besteld. Als grote test na het grenstreffen naar huis gereden, met aanhanger en 4 personen op een zonnige warme dag, 200 kilometer en niet echt rustig gereden. Bij thuiskomst auto uitgezet, 2 minuten gewacht en starten. In 1 tikje starten, nog nooit zoiets meegemaakt.
De enige bobine die ik eigenlijk mis in de poll, is de gele "harley" bobine, is ook veel verkocht als alternatief en schijnt ook super te werken, ik ben voor de dyna gegaan omdat die als set goedkoper was en er zat een mooiere (in mijn ogen) bevestiging bij.
Ik heb ook nog niemand gehoord over het nieuwe alternatief van burton, die hebben (beweren zij) het binnenwerk van zo'n harley bobine in een orgineel lijkende zwarte gedaan.
Re: Bobine's anno 2019
Ik heb de gele Harley bobine nu een jaar in gebruik. Start uitstekend met warme motor. Geeft een krachtige vonk. Alleen dat felle geel onder de motorkap. Zal niet iedereen kunnen waarderen.
Re: Bobine's anno 2019
Vorig jaar een Goldspark bobine gekocht bij bekende eendengarage in Eindhoven.
Vrij prijzig maar start altijd!
Vrij prijzig maar start altijd!
- erictej
- Regelmatige poster
- Berichten: 317
- Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 12:51
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: Bobine's anno 2019
Ik heb gewoon een zwarte harley er in zitten
Werkt perfect
Werkt perfect
Citroen jumpy 2010
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62
Citroen HY 1978
Citroen 2cv Azu 1957
Biod caravan uit 62
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Re: Bobine's anno 2019
Ik heb al 12 jaar de zelfde Valeo bobine.
Als je de reden wegneemt waardoor bobines kapot gaan gaan ze niet meer kapot. De reden is oververhitting die ontstaat als de puntjes te krap afgesteld staan. Dan loopt er te lang stroom door de primaire kant en wordt hij te warm en gaat op een gegeven moment kapot.
De remedie is simpel. Plaats een elektronische ontsteking die de puntjes vervangt. Die ontsteking geeft altijd een juiste timing van de stroom door de bobine zodat die niet meer te heet wordt.
Voila tout
Als je de reden wegneemt waardoor bobines kapot gaan gaan ze niet meer kapot. De reden is oververhitting die ontstaat als de puntjes te krap afgesteld staan. Dan loopt er te lang stroom door de primaire kant en wordt hij te warm en gaat op een gegeven moment kapot.
De remedie is simpel. Plaats een elektronische ontsteking die de puntjes vervangt. Die ontsteking geeft altijd een juiste timing van de stroom door de bobine zodat die niet meer te heet wordt.
Voila tout
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Bobine's anno 2019
Dat werkt niet bij mijn auto's.
Met de DGnition alleen maar trammelant met nieuwe bobines.
Het is natuurlijk prima mogelijk dat deze ook een te lange puls geven maar dat is niet in te stellen.
Met de DGnition alleen maar trammelant met nieuwe bobines.
Het is natuurlijk prima mogelijk dat deze ook een te lange puls geven maar dat is niet in te stellen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Re: Bobine's anno 2019
Re Thijs.
Heb je weleens een 123 geprobeerd? Bij mij werkt het perfect met een 123.
Heb je weleens een 123 geprobeerd? Bij mij werkt het perfect met een 123.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Re: Bobine's anno 2019
Ben wel even benieuwd wat voor problemen precies?
Rij met 4 eend achtige rond al jaren. En totaal hebben we wel 10 denk ik. Want we zijn met meer.
Nog nooit kapotte bobine gehad. En gebruik DG, 123 etc. Heb de orginele en bij de andre een valeo.
Vorige jaar weer ver geweest, sardinie.
Rij met 4 eend achtige rond al jaren. En totaal hebben we wel 10 denk ik. Want we zijn met meer.
Nog nooit kapotte bobine gehad. En gebruik DG, 123 etc. Heb de orginele en bij de andre een valeo.
Vorige jaar weer ver geweest, sardinie.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Bobine's anno 2019
Het probleem is dat de bobine te warm wordt en dus na een korte stop niet meer gestart kan worden.
Een 123 ontsteking heb ik niet geprobeerd.
Met de Dynatek bobines heb ik daar geen last van.
Een 123 ontsteking heb ik niet geprobeerd.
Met de Dynatek bobines heb ik daar geen last van.