Oeps! Eend start niet meer!
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Zit er geen speling op de asjes van de carburateur ?
Daar zou hij ook kunnen lekken.
Daar zou hij ook kunnen lekken.
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Ik heb de carburateur helemaal schoongemaakt. Van te voren lekte deze ook niet. Was alleen verstopt door vervuilde benzine. Zitten nieuwe pakkingen in. (die de helft scheidt) en ook de voetpakkingen zijn vervangen.
Wat heb ik toegevoegd? Een brandstof filter in de leiding gezet. Deze ontbrak.
Ik zit nu te denken, misschien zit er ergens een restrictie in de brandstofleiding… Dat hij te weinig benzine krijgt. Bij hoge toeren kan de carburateur niet genoeg brandstof leveren om de motor soepel te laten draaien. Schokken en stotteren tot gevolg.
Olievulpijp zit een revisie kit op van Burton. Lijkt me daar niets mee te maken hebben?
Gr Marc
Wat heb ik toegevoegd? Een brandstof filter in de leiding gezet. Deze ontbrak.
Ik zit nu te denken, misschien zit er ergens een restrictie in de brandstofleiding… Dat hij te weinig benzine krijgt. Bij hoge toeren kan de carburateur niet genoeg brandstof leveren om de motor soepel te laten draaien. Schokken en stotteren tot gevolg.
Olievulpijp zit een revisie kit op van Burton. Lijkt me daar niets mee te maken hebben?
Gr Marc
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Link naar YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=Xm73v45QqUs
Iemand die er iets zinnigs over kan zeggen?
https://www.youtube.com/watch?v=Xm73v45QqUs
Iemand die er iets zinnigs over kan zeggen?
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Heb je het al eens met een jerrycan,geprobeerd, dus slang in jerrycan, meteen naar de carb. . Wel de jerrycan boven niveau van de carb . zetten, anders komt er geen benzine omdat je de pomp uitsluit.
Op deze manier merk je of het de carburateur is,.
Is het niet het geval, dan kun je nog de benzinepomp rechtstreeks van de jerrycan laten pompen, weet je of die wat doet.
Anders is het de benzineleiding, of de tankaansluiting. Ik meen dat al iemand geopperd heeft dat het slangetje bovenop de tank lek zou kunnen zijn.
Op deze manier merk je of het de carburateur is,.
Is het niet het geval, dan kun je nog de benzinepomp rechtstreeks van de jerrycan laten pompen, weet je of die wat doet.
Anders is het de benzineleiding, of de tankaansluiting. Ik meen dat al iemand geopperd heeft dat het slangetje bovenop de tank lek zou kunnen zijn.
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Zelf eens avonden lang bezig geweest, ontsteking opnieuw afstellen bougie en kabels vervangen, carb schoonmaken. Niets hielp.
Totdat ik een losse benzinecan gebruikte, starten en lopen.
.......ik bleek toch echt de tank gevuld te hebben met diesel......
Totdat ik een losse benzinecan gebruikte, starten en lopen.
.......ik bleek toch echt de tank gevuld te hebben met diesel......
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Nee, ik heb er 100 % zeker geen diesel in gedaan.
Het lijkt me echt een brandstof probleem. Stationair liep hij veel mooier eerst.
Maar om nogmaals terug te komen erop, de olievulpijp kit van Burton kan dit niet veroorzaken? Dat is het enige noemenswaardige wat ik bedenken kan...
Marc
Het lijkt me echt een brandstof probleem. Stationair liep hij veel mooier eerst.
Maar om nogmaals terug te komen erop, de olievulpijp kit van Burton kan dit niet veroorzaken? Dat is het enige noemenswaardige wat ik bedenken kan...
Marc
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Als je alles gemonteerd hebt zoals het hoort, moet het geen probleem geven.
Ik heb ook zo'n reparatieset in mijn eend, nooit problemen gehad.
Bovendien regelt de olievulpijp de onderdruk in het carter en heeft dus niks met de brandstoftoevoer te maken.
Probeer het eens met de jerrycan, zoals ik al voorgesteld heb.
Ik heb ook zo'n reparatieset in mijn eend, nooit problemen gehad.
Bovendien regelt de olievulpijp de onderdruk in het carter en heeft dus niks met de brandstoftoevoer te maken.
Probeer het eens met de jerrycan, zoals ik al voorgesteld heb.
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Ik ga het donderdag proberen met de jerrycan.
De eend staat op dit moment bij mijn ouders, ik heb thuis niet de plek om te sleutelen helaas.
Marc
De eend staat op dit moment bij mijn ouders, ik heb thuis niet de plek om te sleutelen helaas.
Marc
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Komt er nu wel gelijk benzine uit de benzine pomp? Anders pomp stuk, of de benzine leiding op de tank.
De carburateur van een eend kun je beter niet schoon maken. als het werkt afblijven.
Als je er aan zit met perslucht, meestal daarna defect.
Wat voor voetpakking heb je gebruikt? Is het het goed vlak? Papier NIET gebruiken alleen maar ellende. Zit er orgineel ook niet.
Heb je je stationair sproeier nog eens schoon gemaakt? Die aan de buitekant zit.
Succes
De carburateur van een eend kun je beter niet schoon maken. als het werkt afblijven.
Als je er aan zit met perslucht, meestal daarna defect.
Wat voor voetpakking heb je gebruikt? Is het het goed vlak? Papier NIET gebruiken alleen maar ellende. Zit er orgineel ook niet.
Heb je je stationair sproeier nog eens schoon gemaakt? Die aan de buitekant zit.
Succes
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Er komt benzine uit de pomp. Hoeveelheid heb ik niet gemeten.verkuilm schreef: ↑di 16 jul, 2019 20:17 Komt er nu wel gelijk benzine uit de benzine pomp? Anders pomp stuk, of de benzine leiding op de tank.
De carburateur van een eend kun je beter niet schoon maken. als het werkt afblijven.
Als je er aan zit met perslucht, meestal daarna defect.
Wat voor voetpakking heb je gebruikt? Is het het goed vlak? Papier NIET gebruiken alleen maar ellende. Zit er orgineel ook niet.
Heb je je stationair sproeier nog eens schoon gemaakt? Die aan de buitekant zit.
Succes
De carburateur moest open, want deze was vervuild omdat ik (stom) de tank had leeg gereden. De kleine sproeier zat verstopt. Alles schoongemaakt en terug in elkaar gezet.
Ik heb een nieuwe voetpakking (de dikke) via tweeceevee.nl. Aan beide zijden zit een Glazer papieren pakking.
Ik heb in totaal 3 sproeiers schoongemaakt.
Gr Marc
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Iets dergelijks had ik laatst ook, enkele dagen na het plaatsen van nieuwe contact punten. Lang zitten zoeken en uiteindelijk de oude condensator terug geplaatst. Dat was bij mij de oplossing.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Hoi Boudewijn. Ik heb nog een extra condensator liggen. Deze zat in een onderhoudspakket wat ik had besteld. De Citroën specialist heeft de ontsteking afgesteld incl. contactpunten en condensator. Heel vreemd dat dat nu dan al stuk zou gaan.
Het is meer dat ik probeer logisch te denken wat het zou kunnen zijn i.p.v. klakkeloos alles weer uit elkaar te halen.
Gisteren even snel bij mijn ouders langs geweest. Stationair draait hij niet lekker en onregelmatig, middelmatige toeren prima, bij vollast begint hij te "klapperen", ba-ba-bam, tijdens het rijden was dit ook het geval. Als je dus hoger in toeren ging deed hij daar niets meer.
Gr,
Marc
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Als hij stationair niet lekker draait, dan zou het probleem ook nog kunnen zitten in de afstelling van je carburateur.
Dus stationair en CO afstellen.
Dus stationair en CO afstellen.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969
Ami 8 Break 1969
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Hoi Vincent,
Ik ben "nieuw" met carburateurs. Altijd injectie auto's gereden. Als je het CO stelt, heeft dan dan ook invloed op de hogere toeren? Dan zou hij nu dus te arm moeten lopen. Heb daar echter niets aan gesteld bij het schoonmaken van de carburateur.
Marc
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Iets wat ik in een ander topic vond klinkt exact hetzelfde als mijn probleem. Ik kan echter niet reageren omdat het topic gesloten is.
"Bij plankgas begint de motor een beetje te hikken en komt ze niet echt aan de top, (in 3e versnelling niet verder dan 5500 toeren. Is opzich genoeg zou je zeggen maar het was veel beter, makkelijk tot 6000 toeren. Ik heb nu de originele sproeier er weer ingezet (87.5 ipv 90) dit verbeterde de zaak wel, maar bij plankgas gaat de boel nog steeds een beetje hikken. Top is nu +/- 100.
Volgend probleem dus, iemand een idee.
Vlotterhoogte is goed, carb en sproeiers zijn schoon, kleppen net nagekeken en bij gesteld (heel klein beetje maar)." BRON: viewtopic.php?t=2174
Iemand die dit wat meer zegt? Zelf heb ik de sproeiers niet vervangen, enkel schoongemaakt.
Net de 2CV garage paar dorpen verderop gebeld. Hij zegt: Zal wel iets met de carburateur zijn, koop maar een nieuwe.... Erg kort door de bocht mijn inziens.
"Bij plankgas begint de motor een beetje te hikken en komt ze niet echt aan de top, (in 3e versnelling niet verder dan 5500 toeren. Is opzich genoeg zou je zeggen maar het was veel beter, makkelijk tot 6000 toeren. Ik heb nu de originele sproeier er weer ingezet (87.5 ipv 90) dit verbeterde de zaak wel, maar bij plankgas gaat de boel nog steeds een beetje hikken. Top is nu +/- 100.
Volgend probleem dus, iemand een idee.
Vlotterhoogte is goed, carb en sproeiers zijn schoon, kleppen net nagekeken en bij gesteld (heel klein beetje maar)." BRON: viewtopic.php?t=2174
Iemand die dit wat meer zegt? Zelf heb ik de sproeiers niet vervangen, enkel schoongemaakt.
Net de 2CV garage paar dorpen verderop gebeld. Hij zegt: Zal wel iets met de carburateur zijn, koop maar een nieuwe.... Erg kort door de bocht mijn inziens.