Oeps! Eend start niet meer!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Let er wel op dat als je een 123 installeert (zeer aanbevolen) je de fan er niet meer van af hoeft te halen. Je loopt dan de kans dat de radiator te veel vervuilt waardoor de motor minder goed gekoeld wordt. Met alle ongunstige gevolgen van dien (inclusief een vastloper).
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Bij de “specialist” geweest. Hij belt me net op, het ligt aan de carburateur, deze zit met kit aan elkaar geplakt. Waarop mijn reactie was dat de carburateur met nieuwe pakkingen in elkaar zit en er zéker geen kit aan te pas gekomen is. Maar dat lieg ik dus blijkbaar. Zijn ontsteking is het niet volgens hem, want het zijn de “originele” valeo contactpunten en condensator.
Hij wil het wel nakijken, de ontsteking, maar dat kost dus wéér geld.
Even met de eendengarage gebeld. De carburateur is goed, want die werkt perfect mits de ontsteking niet weigert. Hij zegt, het is 100% de ontsteking.
Eendengarage stelt voor hun eigen ontwikkelde ontsteking erin te zetten… 159 eu, en nog een 25 eu extra voor contactpunten.
Ik wil gewoon iets wat werkt, maakt me niet uit of het contactpunten zijn of wat dan ook. Hij rijdt nu nog maar 75 km/h en constant back fires. Dus hij staat stil en mijn vriendin gaat met de fiets werken in de regen.
Tips?
Hij wil het wel nakijken, de ontsteking, maar dat kost dus wéér geld.
Even met de eendengarage gebeld. De carburateur is goed, want die werkt perfect mits de ontsteking niet weigert. Hij zegt, het is 100% de ontsteking.
Eendengarage stelt voor hun eigen ontwikkelde ontsteking erin te zetten… 159 eu, en nog een 25 eu extra voor contactpunten.
Ik wil gewoon iets wat werkt, maakt me niet uit of het contactpunten zijn of wat dan ook. Hij rijdt nu nog maar 75 km/h en constant back fires. Dus hij staat stil en mijn vriendin gaat met de fiets werken in de regen.
Tips?
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Je kunt de geplaatste handel eens zelf stellen. Zijn wel goede handleidingen voor, ook hier op het forum.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969
Ami 8 Break 1969
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Ja, kun je het niet gewoon zelf afstellen?
Die condensatoren zijn er wel berucht om dat ze zelfs nieuw niet goed functioneren.
Zelf zou ik er al elektronische ontsteking in gezet hebben.
Werkt altijd en nooit meer puntjes afstellen, ook geen gedoe met condensatoren.
Die condensatoren zijn er wel berucht om dat ze zelfs nieuw niet goed functioneren.
Zelf zou ik er al elektronische ontsteking in gezet hebben.
Werkt altijd en nooit meer puntjes afstellen, ook geen gedoe met condensatoren.
- dimi_v
- Regelmatige poster
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 28 jul, 2018 08:33
- Locatie: Omgeving Breda
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Ben toch wel nieuwsgierig waar je geweest bent...
Ik wil deze ook niet afvallen, maar de stelligheid waarmee deze mensen soms zaken beweren en willen verkopen heb ik ook mijn bedenkingen bij. Die elektronische ontsteking slaat volgens mij helemaal nergens op voor dat geld. Zelfde soort ontwerp als bekende Velleman kit met stoere praat dat deze meer kan schakelen dan de 4A die de K2543 aankan.... ik heb “nieuws” want de eindtor van dit ontwerp kan theoretisch tot 15A schakelen maar het koellichaam van de kit red dat niet. Koop voor paar euro grotere versie, bouw dit in een aluminium behuizing en een bypass schakelaar en ingebouwde condensator dan heb je iets wat verdacht veel op de “zelf ontwikkelde” set uit Eindhoven lijkt.Eendengarage stelt voor hun eigen ontwikkelde ontsteking erin te zetten… 159 eu, en nog een 25 eu extra voor contactpunten.
123 is echt héél wat anders en efficiënter. Ik zou iig niet voor de ontsteking van Eindhoven gaan. Als zij het zo goed weten, waarom hebben zij hem dan niet even gesteld voor je? Half uurtje werk ivm verwijderen van onderdelen zoals de fan voor een geroutineerd sleutelaar.
2CV6 - 206cc - Megane estate
en nu ook een Peugeot 504
en nu ook een Peugeot 504
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Voor de DGnition betaal je 140-150 euro rn je kunt het zelf installeren geen contactpunten meer nodig.
Die Eendengarage met die schreeuwerige website heb ik ook weinig mee.
Die Eendengarage met die schreeuwerige website heb ik ook weinig mee.
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Ja je beland wel in het gedoe. Als de ene specialist wat van de andere vind......
Maar even terug. Je hebt de ontsteking laten vervangen. Vervolgens prima gereden?
Pas daarna zelf gaan sleutelen met carbu en kleppen?
Dan is je onsteking prima. Kan wel defect maar die kans is zo klein..
Neemt niet weg, gewoon DG of 123 erin wel het beste. Die andere spullen geloof ik ook niet in.
Kun je niet even carbu lenen? Al lijkt me dat nu niet het meest logische want doet wel iets.
Heb je de primaire sproeier er nu uit gehaald?
Kleppen, je zegt weinig aan bij gesteld. Wat was het en wat heb je ervan gemaakt?
En je hebt ook op de linker cilinder maximaal klep uit, dan rechts stellen. En vica versa.
Alles aan een kant dus meten en stellen is niet goed. Dan snel over doen.
Maar even terug. Je hebt de ontsteking laten vervangen. Vervolgens prima gereden?
Pas daarna zelf gaan sleutelen met carbu en kleppen?
Dan is je onsteking prima. Kan wel defect maar die kans is zo klein..
Neemt niet weg, gewoon DG of 123 erin wel het beste. Die andere spullen geloof ik ook niet in.
Kun je niet even carbu lenen? Al lijkt me dat nu niet het meest logische want doet wel iets.
Heb je de primaire sproeier er nu uit gehaald?
Kleppen, je zegt weinig aan bij gesteld. Wat was het en wat heb je ervan gemaakt?
En je hebt ook op de linker cilinder maximaal klep uit, dan rechts stellen. En vica versa.
Alles aan een kant dus meten en stellen is niet goed. Dan snel over doen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Als ik jou was zou ik niet langer aan een dood paard blijven trekken in discussies met de zgn "2CV specialist" over de ontsteking. Dat bedrijf ga je mijden als de pest. Bite the bullet, geef wat extra geld uit en koop een 123 ontsteking. Het plaatsen en stellen is een eitje. Daarna nooit meer gedoe met de ontsteking.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Re: Oeps! Eend start niet meer!
hebben jullie aandelen 123/dg ofzo
Ik zou eerst zelf nog eens proberen te stellen, alle stappen nog een keer goed nalopen. En als dat niet helpt kan je er altijd nog geld tegenaan gooien.
Ik zou eerst zelf nog eens proberen te stellen, alle stappen nog een keer goed nalopen. En als dat niet helpt kan je er altijd nog geld tegenaan gooien.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969
Ami 8 Break 1969
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Als je in de buurt van Rotterdam woonde dan kan ik je puntjes stellen.
tweeceevees zijn leuk!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Nee, ik heb geen financieel belang bij omzet van 123, maar ik ga voor 1) betere ontsteking bij elk toerental en 2) gemak. Je benzineverbruik vermindert ook. Je hoeft ook (bijna) nooit meer een bobine te vervangen.
Uiteraard kan je ook doorrijden met een gewone ontsteking. Daarvan moet je dus niet vergeten de afstelling regelmatig te controleren en bij te stellen, maar de voordelen van een 123 zijn voor mij groter dan het blijven rijden met puntjes.
Uiteraard kan je ook doorrijden met een gewone ontsteking. Daarvan moet je dus niet vergeten de afstelling regelmatig te controleren en bij te stellen, maar de voordelen van een 123 zijn voor mij groter dan het blijven rijden met puntjes.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Het gaat mij inderdaad ook vooral om het gemak.
Ik heb een paar auto's rijden en rijd vrij veel, dan heb ik niet veel interesse om steeds met die contactpunten te prutsen.
Ik heb een paar auto's rijden en rijd vrij veel, dan heb ik niet veel interesse om steeds met die contactpunten te prutsen.
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Samenvattend:
Eendengarage heeft hun ontsteking erin gezet (hoop korting gekregen). Eendengarage garandeerde me dat het de onsteking was. Als dit niet zo zou zijn dan zou ik er niet voor hoeven betalen. Dus om maar van het gekloot af te zijn en weer gewoon te kunnen rijden dit gedaan. Et voila, de eend rijdt weer als een trein. Dus het waren enkel de contactpunten.
De andere specialist claimde dat ik de carb met kit in elkaar heb gezet en dat ik de veroorzaker was van de problemen en niet zij. Mijn voorstel was de carb uit elkaar te halen en mij de kit aan te wijzen maar dat deden ze niet. Als ze moesten onderzoeken wat het probleem was moest ik maar gewoon betalen (70eu / uur).
Nadat de eenden garage de onsteking heeft vervangen, terug naar de specialist die de contactpunten vervangen had. Na een hoop gedoe een deel van het geld terug gekregen. Hun fout toegeven konden ze echter niet... Jammer.
Al met al, rijdt nu weer perfect en nergens meer last van. Probleem opgelost.
Daarbij geleerd dat ook de nieuwe Valeo contactpunten gewoon rotzooi zijn.
Eendengarage heeft hun ontsteking erin gezet (hoop korting gekregen). Eendengarage garandeerde me dat het de onsteking was. Als dit niet zo zou zijn dan zou ik er niet voor hoeven betalen. Dus om maar van het gekloot af te zijn en weer gewoon te kunnen rijden dit gedaan. Et voila, de eend rijdt weer als een trein. Dus het waren enkel de contactpunten.
De andere specialist claimde dat ik de carb met kit in elkaar heb gezet en dat ik de veroorzaker was van de problemen en niet zij. Mijn voorstel was de carb uit elkaar te halen en mij de kit aan te wijzen maar dat deden ze niet. Als ze moesten onderzoeken wat het probleem was moest ik maar gewoon betalen (70eu / uur).
Nadat de eenden garage de onsteking heeft vervangen, terug naar de specialist die de contactpunten vervangen had. Na een hoop gedoe een deel van het geld terug gekregen. Hun fout toegeven konden ze echter niet... Jammer.
Al met al, rijdt nu weer perfect en nergens meer last van. Probleem opgelost.
Daarbij geleerd dat ook de nieuwe Valeo contactpunten gewoon rotzooi zijn.
Re: Oeps! Eend start niet meer!
Hoeza! Goed om te horen, maar wat een gedoe zeg.
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969
Ami 8 Break 1969