Driepuntsgordels achterin monteren
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Re: Driepuntsgordels achterin monteren
als ik een tip mag geven; Ik heb het ook op die manier in mijn eend gelast (inderdaad nav een gesprek met de heren van die ene garage net over de grens), alleen heb ik dat beugeltje gebruikt waar de voorste gordel mee aan de bodemplaat/dorpel vastzit, ipv zelf een montagepunt fabrieken. Ik heb er helaas geen foto van maar het ziet er bijna gelijk uit als op de laatste foto in dit topic. Alleen hoef je dan niet zelf dat bevestigingspunt te maken
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Re: Driepuntsgordels achterin monteren
Even voor de Belgische rijders, dit mag bij ons niet gedaan worden als ze dit opmerken bij de keuring is dat een rode kaart. (verbod tot verkeer).
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Driepuntsgordels achterin monteren
Gordel voor de keuring even verwijderen dus
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Re: Driepuntsgordels achterin monteren
met welk argument dan??? als het niet verplicht is hoeft het er niet in te zitten... als je in belgie een rol wc papier op je hoedenplank legt is het dan ook afkeur??? echt België... Mooi land, aardige mensen, maar de wegen en de apk.....
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Re: Driepuntsgordels achterin monteren
Ik belgie moet de auto voldoen aan de type goedkeuring.
Dingen als bandenmaten mogen niet of beperkt afwijken.
Je zou kunnen stellen dat het daardoor qua voertuigen veiliger is omdat ze conform homologatie zijn, en niet een samenraapsel van onderdelen dir toevallig passen.
Als de rdw/keuringsstations hier hetzelfde principe er op na zouden houden zouden er ook veel auto's van de weg verdwijnen.
Dingen als bandenmaten mogen niet of beperkt afwijken.
Je zou kunnen stellen dat het daardoor qua voertuigen veiliger is omdat ze conform homologatie zijn, en niet een samenraapsel van onderdelen dir toevallig passen.
Als de rdw/keuringsstations hier hetzelfde principe er op na zouden houden zouden er ook veel auto's van de weg verdwijnen.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Driepuntsgordels achterin monteren
Je zou maar een elektrisch ruitensproeierpompje hebben ingebouwd..... Of een after market mistlamp.....
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: Driepuntsgordels achterin monteren
Tja, dan wordt het weer te veilig op de Belgische wegen
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Re: Driepuntsgordels achterin monteren
Jammer dat mijn opmerking belachelijk wordt gemaakt.
Ik wil gewoon info geven zodat personen die dit willen maken voor een Belgische wagen niet teleurgesteld zijn na al het harde werk.
Het gaat niet om kleine dingen zoals een elektrische ruitensproeier, dat mag uiteraard wel.
Maar als je gordelpunten gaat lassen op plaatsen die daar niet voor ontworpen zijn krijg je hier wel degelijk problemen.
En maar goed ook, een gordel punt zo maar ergens lasten geeft een vals gevoel van veiligheid en kan zelfs kwetsuren erger maken. Zo heb ik ook al mensen gezien die achter de zetel een buis lassen, die wil je niet in je nek krijgen als je langs achter wordt aangereden.
Ps mistlampen (achteraan) zijn al jaren verplicht in Belië, zolang er een CE keuring op zet, mag je dat plaatsen dat is niet anders dan in nederland.
Ik wil gewoon info geven zodat personen die dit willen maken voor een Belgische wagen niet teleurgesteld zijn na al het harde werk.
Het gaat niet om kleine dingen zoals een elektrische ruitensproeier, dat mag uiteraard wel.
Maar als je gordelpunten gaat lassen op plaatsen die daar niet voor ontworpen zijn krijg je hier wel degelijk problemen.
En maar goed ook, een gordel punt zo maar ergens lasten geeft een vals gevoel van veiligheid en kan zelfs kwetsuren erger maken. Zo heb ik ook al mensen gezien die achter de zetel een buis lassen, die wil je niet in je nek krijgen als je langs achter wordt aangereden.
Ps mistlampen (achteraan) zijn al jaren verplicht in Belië, zolang er een CE keuring op zet, mag je dat plaatsen dat is niet anders dan in nederland.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Re: Driepuntsgordels achterin monteren
al weer een oud topic, maar zie nu de notificatie pas.
Was niet de bedoeling om jou belachelijk te maken, maar ik vind de belgische "APK" regels wel echt een beetje te ver gaan. Ik snap jou punt enerzijds, maar ach, je hebt ook iets in je nek als je bagage achterin hebt.
In dit geval (gordel) kun je stellen dat het inderdaad niet goed gemonteerd zou kunnen zijn. klopt. maar in een auto waar destijds ook weinig cashtests ed zijn gedaan en de gordel voor vastzit aan een buisje met een diameter van ca 25mm met een wanddikte van misschien net een mm, zit de achtergordel verdomd goed vast en is zeker een verbetering tov niets of alleen een heupgordel. een 2cv is sowieso een hopeloze auto als het om een ongeluk.
In dit soort gevallen (een spoiler die nooit officieel geleverd is mag bijvoorbeeld ook niet) vind ik de Belgische regelgeving echt gewoon betuttelend. De burger heeft niets te zeggen ook als ie dat met de beste kennis en bedoelingen heeft gedaan en de keurmeester is de koning, terwijl ik daar (in NL dan) toch echt wel heel wat prutser bij heb gezien.
Nuja, ik ben wat dat aspect aangaat blij dat ik niet in Belgie woon (waarmee ik absoluut niet wil beweren dat hier alles beter is)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction