Goede spuiter gezocht!
Goede spuiter gezocht!
Heeft iemand een tip voor een goede spuiterij in Noord-Brabant. Mijn besteleendje is aan een nieuw kleurtje toe en het valt niet mee! Alle tips zijn welkom
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 30 dec, 2012 03:11
- Locatie: Heusden
Je zou het gewoon zelf kunnen doen. Vooral het voorwerk is belangrijk. Dan rollen met industrielak, zelf spuiten is ook niet moeilijk, moet je wel even je garage helemaal afplakken met plastic. Ik heb mijn eend gespoten met een compressor en spuit van de lidl, kan ook gewoon met industrielak/machinelak, dat is iets gemakkelijker dan 2 componenten autolak.
Geen zin in of te moeilijk? Je zou eens kunnen informeren waar eendenspul is esbeek hun eenden laten spuiten.
Geen zin in of te moeilijk? Je zou eens kunnen informeren waar eendenspul is esbeek hun eenden laten spuiten.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Beginner
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 25 jun, 2018 15:33
- Locatie: Vogelenzang
Re: Goede spuiter gezocht!
Bij mijn 2CV die in 2001 na twee jaar noeste arbeid door mijn vrouw en mij te zijn gerestaureerd en daarna professioneel is gespoten beginnen helaas toch weer een paar plekken onderhuids te broeien en de beitel moet er in en wat laswerk waardoor een klein deel er aan moet geloven .
Dat snijdt natuurlijk door je ziel maar het moet. Ik wil zoveel mogelijk zelf voorbereiden maar daarna weer professioneel op drie plaatsen laten spuiten. ( dorpel vóór, Achter tussen de achterlichten, voorbumper en een spatbord.
Lokale spuiters hebben er blijkbaar geen trek in. Te lastig , te druk etc. Ik begrijp het niet want het hoeft niet voor niets.
Weet iemand een goede spuiter die een beetje meedenkt en flexibel is ? ( geen spuitbusjes gepruts) , bij voor keur Noord- of Zuid Holland
Dat snijdt natuurlijk door je ziel maar het moet. Ik wil zoveel mogelijk zelf voorbereiden maar daarna weer professioneel op drie plaatsen laten spuiten. ( dorpel vóór, Achter tussen de achterlichten, voorbumper en een spatbord.
Lokale spuiters hebben er blijkbaar geen trek in. Te lastig , te druk etc. Ik begrijp het niet want het hoeft niet voor niets.
Weet iemand een goede spuiter die een beetje meedenkt en flexibel is ? ( geen spuitbusjes gepruts) , bij voor keur Noord- of Zuid Holland
Ervaren eendrijders sinds 1975
Re: Goede spuiter gezocht!
Ik heb voor mijn gewone auto wel eens wat laten bijwerken door Rob vlaar autoschade in de goorn/Berkhout. Die deed niet moeilijk en in zijn hal stonden nog meer aparte projecten. Zoals een boot en nog wat oldtimerspul.
Re: Goede spuiter gezocht!
Ook een leuke optie is de heining doe het zelf garage in Amsterdam. Daar is een spuitcabine en mag je het zelf doen. Volgens mij kun je er ook verf op kleur laten mengen.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Goede spuiter gezocht!
Uit de ervaring met verschillende deelrestauraties van eenden weet ik, als je ergens een rot stuk uithaalt en vervangt je een jaar later een stukje verderop dezelfde rottigheid hebt. Als je het goed wilt doen dan moet je alles vervangen heb ik geleerd en dat heb ik deze keer gedaan zie project van rood naar wit. Het 0,8mm plaat werd ook vervangen door 1mm zincor plaat. Dan is een goede 2K epoxy primer aan te bevelen. Ik begrijp niet waarom je met 600 waterproef alles fijn slijpt om het vervolgens te rollen. Een goede voorbewerking is alles, filler en plamuur dan slijpen en eventueel weer plamuur en filler. Goed alles vetvrij maken met siliconenverwijderaar en vervolgens met kleefdoekjes afnemen. Zelf spuiten is niet ieders ding, je hebt toch wel enige oefening nodig, apparatuur en moet weten wat je doet, welke spuitdruk, welke spuitopening welke hoeveelheid verf, welke viscositeit en dan is de omgevingstemperatuur ook nog belangrijk.
Ik heb afdekfolie 4X12m gebruikt om een cabine te maken, de vloer voor het spuiten nat maken en ik heb een ventilator afzuiging in de deur gemaakt. Heel belangrijk is goed licht van alle zijden. Ik heb een 100W looplamp in mijn hand om bij te lichten.
Als je zoveel werk in het voorwerk hebt zitten dan moet je ook voor een goede 2K lak gaan, deze is bestendiger dan een 1K en droogt sneller waardoor je minder kans op stof in de lak hebt. Na het spuiten natuurlijk nog de holle ruimtes behandelen. Ik koop de lakken bij Ludwig lacke op ebay.de , goedkoop en hele goede verf met super glans.
Ik heb al verschillende autos gespoten en elke keer is het weer spannend en het resultaat is wisselend, omdat je toch onder minimale omstandigheden bezig bent. Deze week was het mooi warm weer en windstil en toen drupte er twee druppels zweet van mijn voorhoofd in de verf, dat is dan balen.
Spuiters doen het niet graag, omdat ze in dezelfde tijd meer verdienen aan een schadeauto. De meeste beginnen al helemaal niet aan een auto die je zelf hebt voor gewerkt, want als een jaar later de roest er weer doorkomt wie is er dan schuld? en dat gezeur willen ze niet. Een auto goed laten maken is heel veel werk en daarom gewoon duur.
Ik heb afdekfolie 4X12m gebruikt om een cabine te maken, de vloer voor het spuiten nat maken en ik heb een ventilator afzuiging in de deur gemaakt. Heel belangrijk is goed licht van alle zijden. Ik heb een 100W looplamp in mijn hand om bij te lichten.
Als je zoveel werk in het voorwerk hebt zitten dan moet je ook voor een goede 2K lak gaan, deze is bestendiger dan een 1K en droogt sneller waardoor je minder kans op stof in de lak hebt. Na het spuiten natuurlijk nog de holle ruimtes behandelen. Ik koop de lakken bij Ludwig lacke op ebay.de , goedkoop en hele goede verf met super glans.
Ik heb al verschillende autos gespoten en elke keer is het weer spannend en het resultaat is wisselend, omdat je toch onder minimale omstandigheden bezig bent. Deze week was het mooi warm weer en windstil en toen drupte er twee druppels zweet van mijn voorhoofd in de verf, dat is dan balen.
Spuiters doen het niet graag, omdat ze in dezelfde tijd meer verdienen aan een schadeauto. De meeste beginnen al helemaal niet aan een auto die je zelf hebt voor gewerkt, want als een jaar later de roest er weer doorkomt wie is er dan schuld? en dat gezeur willen ze niet. Een auto goed laten maken is heel veel werk en daarom gewoon duur.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814