in 3de versnelling vast

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

in 3de versnelling vast

Bericht door RobertF » do 10 okt, 2019 12:36

Mijn bak staat vast in de derde versnelling, geen beweging in te krijgen. Kon hem met de koppeling in starten en in zijn 3 naar huis gereden , zonder rare geluiden. Ik denk dan ook dat het te maken heeft met het schakelmechanisme. Bak uitgebouwd en een andere erin.

Die bak ligt nu al enkele jaren op zolder en ik wil hem nakijken en in mijn project inbouwen omdat die een achteruitrijlichtschakelaar heeft.
Weet iemand waardoor die vast zit in het schakelmechanisme en waar moet ik op letten als ik het open maak
Graag advies.
Robert
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4961
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: in 3de versnelling vast

Bericht door AZL57 » do 10 okt, 2019 14:20

Je kunt ook alleen de achterdeksel vervangen als het je alleen te doen is om het achteruitrij systeem. Anders de deksel eens van de bak af halen en kijken wat er aan de hand is. Mogelijk een afgelopen schakelring of defecte vork?
diverse Citroens, wat anders.

VincentK
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 20 jul, 2018 12:21
Locatie: Enschede

Re: in 3de versnelling vast

Bericht door VincentK » do 10 okt, 2019 14:50

Iets soortgelijks ook gehad na te hard achteruitrijden. Bleek een borgring die los was gekomen en een schakelmechaniek dat inelkaar was gezakt. Kon in zijn 3 naar de lokale eendengarage die het zonder problemen weer terugbracht naar de goede staat,

Even openmaken en het probleem zou meteen zichtbaar moeten zijn. Succes!
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969

Plaats reactie