gezocht: eigenaar van Blauwe Dyane 1967 import Frankrijk, verkocht 2012

Forumregels
Start je onderwerp met "Gezocht: ". Dit vergroot de herkenbaarheid van je advertentie.
Als je het item hebt gevonden, verander de titel naar "Gevonden: " of geef het door aan een beheerder, dan sluiten we de advertentie.
Na drie maanden wordt een advertentie ***gesloten*** ,na zes maanden wordt uw advertentie ***verwijderd***tenzij u meldt dat deze nog actueel is.....
Plaats reactie
gromsound
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 apr, 2003 12:13
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

gezocht: eigenaar van Blauwe Dyane 1967 import Frankrijk, verkocht 2012

Bericht door gromsound » do 6 feb, 2020 19:34

Hallo collegas,

Lang geleden in 1995 vond ik met wijlen mijn beste kameraad een oerdyaantje op de franse
sloop. Baladuretje dus geen papieren, ''voor onderdelen - export'' mocht ie wel mee op de kar.

In 2012 ging mijn maat verhuizen vanuit Oude Tonge en is het pakket verkocht aan een optimist.
Ik stond erbij dat ie verkocht werd, heb ter plekke nog flink reclame staan maken.
Het is dat ik destijds zelf geen plek had anders had ik hem zelf wel overgenomen.

Het is een middelblauw 21pk dyaantje van 1967, bumperbeugeltjes achterop, linkerachterscherm is
lichtgroen en rechtsvoor plakt een wit/oranje bloemsticker op de zijkant.

De auto is tot op heden niet weer opgedoken, ik zou best graag weten hoe het ermee staat.
Kent iemand de eigenaar? Zo ja kan je die even inseinen? Mijn email: gromsound(at)yahoo(punt)com

Dank voor de aandacht.
Andre.
Bijlagen
dy67.jpg
dy67.jpg (43.83 KiB) 2194 keer bekeken
Laatst gewijzigd door gromsound op za 15 feb, 2020 12:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Re: Wie kocht dit oerdyaantje in 2012?

Bericht door Twécévé » wo 12 feb, 2020 11:41

Ik zou het kenteken noemen. Meer kans op een reactie. Ook als de eigenaar over paar jaar via google zoekt op het kenteken.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: Wie kocht dit oerdyaantje in 2012?

Bericht door deusjevo » do 13 feb, 2020 08:51

Heeft de auto überhaupt wel een kenteken gekregen?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Re: Wie kocht dit oerdyaantje in 2012?

Bericht door Handjes » do 13 feb, 2020 12:44

Twécévé schreef: wo 12 feb, 2020 11:41 Ik zou het kenteken noemen. Meer kans op een reactie. Ook als de eigenaar over paar jaar via google zoekt op het kenteken.
En de topictitel aanpassen naar iets wat beter in Google gevonden worden ;) . Bijvoorbeeld "Blauwe Dyane 1967 gekocht in 2012, import Frankrijk, eigenaar gezocht"
La vie est belle.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Wie kocht dit oerdyaantje in 2012?

Bericht door Twécévé » vr 14 feb, 2020 10:35

Ik ben ook wel benieuwd waar mijn eerste auto is gebleven. Nog geen jaar gehad omdat het chassis knikte en ik heb deze augustus 2001 bij BCC ingeruild voor mn huidige 2cv. Volgens rdw.nl bestaat het kenteken nog, wordt de auto nog steeds omschreven als een Dyane maar is de kleur blauw. Rijdt deze idd nog rond als Dyane of is het een blauwe Burton geworden? Laatste tenaamstelling is van september 2002 en met geldige APK. Dus in goede handen gekomen lijkt het.

Heb bij deze auto eigenlijk alleen maar herinnering aan regen en sneeuw. Foto spreekt voor zich. Maar gezien het feit dat ik de auto in augustus heb weggedaan moet ik er toch ook een zomer mee gereden hebben. Ik heb echter geen enkele herinnering dat ik ooit met open dak heb gereden. Ik woonde toen net als mn broer nog thuis. Hij had een 2cv6, om niet na te apen heb ik toen voor Dyane gekozen. Daarna alsnog voor 2cv6 gegaan omdat ik die toch echt leuker vond dan een Dyane: de koplampen waar je op zit te kijken, de motorkap die je er zo af kunt schuiven, het feit dat het hele front er in no time af kan, de klapraampjes (schuifraampjes waren irritant) en de ventilatieklep onder de voorruit. De eend is mooi van lelijkheid, de Dyane alleen maar lelijk zeg maar. Leuke aan Dyane was het: ‘o ja die bestond vroeger ook nog-moment’ wat veel mensen hadden.

Afbeelding

gromsound
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 apr, 2003 12:13
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Re: Wie kocht dit oerdyaantje in 2012?

Bericht door gromsound » za 15 feb, 2020 12:42

Hi Guys,

Ok titel aangepast als jullie denken dat het helpt.

Ding heeft voor zover mij bekend geen NL kenteken gekregen (kan ook niet zonder GC het was een baladuretje he, alle nummers moesten eruit en daarom heb ik het F nummer niet vermeld dan krijgt iemand misschien problemen), is zo verkocht als pakket om een NL chassisdonor bij te zoeken. Daarom kan ik hem dus ook niet op de gebruikelijke manier opsporen. Mijn enige hoop is dat iemand in des eigenaars vriendenkring (al dan niet virtueel) dit ziet en hem even inseint. En nee ik zit zeer bewust niet op asocial media, alleen op hobbyfora. Het heeft geen haast.

Overigens niet zo handig dat er nu nog iemand mbt een totaal andere auto mee gaat liften in deze persoonlijke advertentie, een eigen oproepje met kentekenummer in de titel is voor iedereen beter te vinden toch? Sommige andere fora hebben er een verzameltopic voor ''waar is mijn oude trouwe [barrel naar keuze] gebleven?''

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Re: gezocht: eigenaar van Blauwe Dyane 1967 import Frankrijk, verkocht 2012

Bericht door deusjevo » za 15 feb, 2020 17:39

Als hij geen kenteken heeft gekregen is je Dyaantje waarschijnlijk als onderdelen donor geëindigd.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Re: gezocht: eigenaar van Blauwe Dyane 1967 import Frankrijk, verkocht 2012

Bericht door Twécévé » za 15 feb, 2020 21:56

Afzonderlijk topic ‘waar is mn trouwe ouwe barrel gebleven’ is wel een leuk idee eigenlijk.

gromsound
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 apr, 2003 12:13
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Re: gezocht: eigenaar van Blauwe Dyane 1967 import Frankrijk, verkocht 2012

Bericht door gromsound » zo 16 feb, 2020 13:39

nou wat let je! is elders een redelijk succes met veel historische fotos uit de pre apekool barreltijd. overigens wel een erg leuke winterfoto van je Ex, is dat Jaune Cedrat (als de gele special ZDZ)?

trouwens het blauwe oerdyaantje is nooit van mij geweest hoor, heb slechts mijn beste kameraad meegeholpen bij het ophalen. en ik heb een keer een modelletje voor zijn verjaardag gemaakt met exact de kenmerken van deze, incl dat groene achterscherm en de bloemsticker :D altijd leuk.

Mijn specialiteit is eigenlijk om volkomen afgeschreven autos -die niemand ziet zitten- alsnog uit het graf te trekken en weer keurig gerestaureerd liefst op origineel NL kenteken op de weg te zetten voor een nieuw leven. Dat is al 3x gelukt met Atypes (Spoteend, Gele ZDZ, AMI6) dus als die man gestrand is of nooit begonnen had ik het graag overgenomen. ook een beetje om dat verhaal eens mooi af te sluiten, ik heb de eerste foto van op de franse sloop ook nog:
oerdy_1995.jpg
zie de ruitstickertjes, het is hem echt.

Plaats reactie