Project 2cv6 van rood naar wit
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Vandaag op zoek naar de zoveelste remklauw. Wat mij opviel was dat ik een remklauw had met een gat erin die niet afgeperst was. Wat blijkt dat bij het schoonmaken met de roterende staalborstel het gat ontstaan is en niet bij de ingang van de leiding maar bij het schroefdraad van de bout waar de handrem hendel om scharniert. Het blijkt dat het materiaal daar flinter dun is.
Maar het goede is dat de klauwen dus goed zijn en gewoon gebruikt kunnen worden. Ik heb er nu 4 schoon en het is nu gewoon ook voor de andere een revisie setje te bestellen en dan heb ik een gereviseerde set in de aanbieding.
Wat blijkt is, dat het toch allemaal heel veel tijd kost en een werkelijk goed gerestaureerde eend onbetaalbaar wordt. En dat dit een erg vieze bezigheid is. Ik kan niet met handschoen aan werken zoals de monteurs van tegenwoordig doen, dat betekent dat ik minstens een half uur nodig heb om ze weer schoon te krijgen. Zo, ik heb dus nu mijn set klaar voor montage. Zoals al gezegd zijn er twee types wat de verbinding van de remklauwhelften betreft met en zonder pijpje . Je hebt er dus een verschillende dichtring voor nodig, denkt daaraan bij de bestelling
Maar het goede is dat de klauwen dus goed zijn en gewoon gebruikt kunnen worden. Ik heb er nu 4 schoon en het is nu gewoon ook voor de andere een revisie setje te bestellen en dan heb ik een gereviseerde set in de aanbieding.
Wat blijkt is, dat het toch allemaal heel veel tijd kost en een werkelijk goed gerestaureerde eend onbetaalbaar wordt. En dat dit een erg vieze bezigheid is. Ik kan niet met handschoen aan werken zoals de monteurs van tegenwoordig doen, dat betekent dat ik minstens een half uur nodig heb om ze weer schoon te krijgen. Zo, ik heb dus nu mijn set klaar voor montage. Zoals al gezegd zijn er twee types wat de verbinding van de remklauwhelften betreft met en zonder pijpje . Je hebt er dus een verschillende dichtring voor nodig, denkt daaraan bij de bestelling
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Wat een vies gedoe , gatver!!!! alles zit onder het vet bij het monteren van nieuwe hoezen op de aandrijfassen. ,Een rot werk om die erop te krijgen vooral die van het glijstuk.
Assen gemonteerd en de remklauwen en nieuwe schijven. Nu de leidingen aansluiten en het systeem vullen en ontluchten
Assen gemonteerd en de remklauwen en nieuwe schijven. Nu de leidingen aansluiten en het systeem vullen en ontluchten
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 429
- Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
- Locatie: stevensweert
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
mooi werk. ziet er goed uit.
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Geen probleem die hoes te monteren met een speciaal tooltje en de oude eraf knippen. Mooi werk en het kan inderdaad een zooi zijn.
diverse Citroens, wat anders.
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Moeten die hoezen aan de binnenzijde (dus waar ze naar elkaar toe zitten) niet los zitten, dus zonder tiewrap oid? Ik wil deze binnenkort ook aanpakken.RobertF schreef: ↑do 5 mar, 2020 19:42 Wat een vies gedoe , gatver!!!! alles zit onder het vet bij het monteren van nieuwe hoezen op de aandrijfassen. ,Een rot werk om die erop te krijgen vooral die van het glijstuk.
Assen gemonteerd en de remklauwen en nieuwe schijven. Nu de leidingen aansluiten en het systeem vullen en ontluchten
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969
Ami 8 Break 1969
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Top, dankjewel.
Blijft een mooi project om te volgen Robert!
Blijft een mooi project om te volgen Robert!
AK-400 1974
Ami 8 Break 1969
Ami 8 Break 1969
-
- Heavy user
- Berichten: 3023
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Om die hoezen te monteren heb je geen speciale tool nodig.
Je schuift ze er zo op als de as uit elkaar ligt.
De middelste keer ik eerst binnenstebuiten en dan trek je hem er zo op. Dan weer terugduwen, draait ie vanzelf weer om.
Je schuift ze er zo op als de as uit elkaar ligt.
De middelste keer ik eerst binnenstebuiten en dan trek je hem er zo op. Dan weer terugduwen, draait ie vanzelf weer om.
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
@Vincent
Alleen de ashoes op het schuifstuk (de middelste) moet aan de dunne aszijde kunnen schuiven er zit wel een tiewrap op maar die kan nog schuiven, niet te strak.
@Thijs, Ik heb ook geen speciaal gereedschap hiervoor. De oude buitenste hoezen snij ik open aan de aszijde zo gaan ze er makkelijk af, de nieuwe schuif je er zo op,
De middelste doe ik de kleine opening binnenste buiten en dan over de vertanding schuiven, dan met een stokje van binnen uit de rand weer terug duwen, maar het is dan toch een gedoe om de grote opening over het andere stuk te krijgen, Je handen zitten vol met vet en dat glijdt, uiteindelijk lukt het wel maar het is wel een vieze bende.
Alleen de ashoes op het schuifstuk (de middelste) moet aan de dunne aszijde kunnen schuiven er zit wel een tiewrap op maar die kan nog schuiven, niet te strak.
@Thijs, Ik heb ook geen speciaal gereedschap hiervoor. De oude buitenste hoezen snij ik open aan de aszijde zo gaan ze er makkelijk af, de nieuwe schuif je er zo op,
De middelste doe ik de kleine opening binnenste buiten en dan over de vertanding schuiven, dan met een stokje van binnen uit de rand weer terug duwen, maar het is dan toch een gedoe om de grote opening over het andere stuk te krijgen, Je handen zitten vol met vet en dat glijdt, uiteindelijk lukt het wel maar het is wel een vieze bende.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Zo weer een paar onderdeeltjes klaar voor montage, de remschijfkoelers en de verwarmingspotten.
Omdat we ook een beetje aan het milieu moeten denken, hoewel de kilometers die er mee gereden zullen worden een niet te meten hoeveelheid uitstoot op het totaal zullen produceren, maar ja Fransje T en Rob J. willen het en zo heb ik al mijn >50%. Daarom worden er twee katalysatoren van HJS gemonteerd.
Omdat we ook een beetje aan het milieu moeten denken, hoewel de kilometers die er mee gereden zullen worden een niet te meten hoeveelheid uitstoot op het totaal zullen produceren, maar ja Fransje T en Rob J. willen het en zo heb ik al mijn >50%. Daarom worden er twee katalysatoren van HJS gemonteerd.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 184
- Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Katalisatoren!!!
Dat was vroeger wel anders.
Nog nooit zo'n grondige opbouw van 'n eendje gezien.
Dat wordt een kostbaar karretje voor zijn vrouwtje, maar de vergulde liefde van Rob voor Inneke kent geen "financiële" grenzen.
groet
Theo
Dat was vroeger wel anders.
Nog nooit zo'n grondige opbouw van 'n eendje gezien.
Dat wordt een kostbaar karretje voor zijn vrouwtje, maar de vergulde liefde van Rob voor Inneke kent geen "financiële" grenzen.
groet
Theo
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Heb 2 vragen weet even niet meer hoe het heeft gezeten
Het rempotje komt dat met dekseltje aan de voorzijde (dat denk ik) of an de achterzijde, schutbordzijde?
Bij het schutbord komen 3 draden uit de dradenboom met een stekker , waar is die van? Spanningsregelaar maar waar zat die??
Het rempotje komt dat met dekseltje aan de voorzijde (dat denk ik) of an de achterzijde, schutbordzijde?
Bij het schutbord komen 3 draden uit de dradenboom met een stekker , waar is die van? Spanningsregelaar maar waar zat die??
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814
- Chris54
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2016 14:15
- Locatie: Zuidlaarderveen
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
De stekker is van de spanningsregelaar, zit met hulpstukje op de accu
Citroen 2CV6 bwjr 1989
- Chris54
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2016 14:15
- Locatie: Zuidlaarderveen
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Heb even gekeken, bij mij zit het dekseltje aan de kant van het schutbord
Citroen 2CV6 bwjr 1989
- RobertF
- Veelvuldig poster
- Berichten: 559
- Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
- Locatie: Z-Limburg
- Contacteer:
Re: Project 2cv6 van rood naar wit
Bedankt Chris , dekseltje schutbordzijde. De kabels voor de spannngsregelaar zijn te kort voor de accu, daar zat die bij mij vroeger ook. Ik geloof dat die op het schutbord onder het zekeringkastje hoort bij de late modellen. Ik heb die waarschijnlijk jaren geleden gedemonteerd, omdat ik hem nodig had.
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814