Project 2cv6 van rood naar wit

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door wusten-fuchs » vr 13 mar, 2020 17:38

sim  en  andere verzinkte      july 2019 002.JPG
sim  en  andere verzinkte      july 2019 002.JPG
geen lak , geen roest niks poetsen gwoon rijden :D
Bijlagen
sim  en  andere verzinkte      july 2019 013.JPG
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » za 14 mar, 2020 09:52

Tja verzinkt, apart en dat had me een hoopwerk gescheeld, maar mijn vrouw kennende, had ik haar daar geen plezier mee gedaan. :wink:
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door mansvelste » za 14 mar, 2020 19:49

Inderdaad, een klassieker moet glanzen.

Motor ziet er fantastisch uit Rob, wat 'n juweeltje, maar ik herken die luchthapper niet er bovenop. Hoort dat wel?

groet
Theo

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » za 14 mar, 2020 20:23

Dat is van de turbo Theo :) :) dat hadden ze in jouw tijd nog niet :roll:
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
IVARIO
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 330
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door IVARIO » za 14 mar, 2020 23:06

Geweldige restauratie en dito verslag, Robert, bedankt!

De finishlijn komt zo zoetjesaan in zicht, maar gelukkig heb je alweer een projectje op stapel staan, las ik. Je moet natuurlijk wel bezig blijven...
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » ma 16 mar, 2020 17:23

IK heb de beste deuren uitgezocht die ik nog had. Gelukkig roestvrij maar wel met wat deukjes hier en daar. Alles geschuurd en geplamuurd en geschuurd.
Kijken of ze morgen in de spuitplamuur kunnen.

Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door schermer » ma 16 mar, 2020 19:55

Nog even over je vraag wat betreft de kabelboom en de draden die je nu over hebt. Heb je nu toevallig het kleinere special dashboard en is deze kabelboom toevallig voor het club dashboard? De 2 grijze draden zouden voor de clignoteur kunnen zijn. Het stekkertje met daaraan 2 draden is dat misschien voor het testen van het remvloeistofniveau. Of eventueel voor de voltmeter, het 2e stekkertje is dan voor de benzinemeter. Meten is weten.

Verstuurd vanaf mijn SM-J600FN met Tapatalk


Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » ma 16 mar, 2020 20:32

Hi schermer, de koets is van 1985 met het grote dashboard. Ik heb dezelfde dradenboom teruggezet en bij het dashboard is alles aangesloten. Het knipperlichtrelais en de ruitenwissermotor zijn evenals de remlichtschakelaar ook aangesloten. Meer zit er niet in geloof ik. Ik moet de lampenboom plaatsen en dan zie ik wel wat niet functioneert, Bedankt voor het mee denken.

Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » di 17 mar, 2020 18:07

Het mooie weer van vandaag gebruikt om de deuren in de filler te spuiten. Ik hoop dat de temperatuur even zo blijft dan heb ik ze misschien einde van de week in de lak.

Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4963
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door AZL57 » wo 18 mar, 2020 12:21

Je zult de plastic dashbordkap en evt voorruit ontwaseming eruit moeten halen dat vergemakkelijkt de ruit montage.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Erikjan » wo 18 mar, 2020 13:02

Je gaat lekker, mooie spuitcabine :)
Heb je ook afzuiging in of gaat het zo prima?

Ben benieuwd wil mijn eend ook zelf gaan spuiten in mijn schuur.
Is plastic ophangen voldoende ?

Heb het eerder gedaan maar dan in een gehuurde spuitcabine.

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » wo 18 mar, 2020 18:58

Vandaag niks met spuiten, het was toch te koud geweest om de spuitplamuur door te harden. Ik heb de deuren nu maar binnen gezet.
Ga de deuren ook liggend spuiten dan kan ik ze beter laten vloeien
@erikjan, Ik heb twee waslijnen gespannen en daar overheen afdekplastic. Bij het spuiten van de laatste laklaag maak ik de vloer ook nat. Ik heb verder geen afzuiging, Heel belangrijk is goed licht. Ik heb bij de kringloop 4 halogeen bouwlampen van 500 W gekocht en voor elk een standaard gemaakt, die heb je echt nodig.
Belangrijk is welke kleur je kiest, bij wit valt een stofje niet op, bij donkere kleuren wel. Je kunt donkere kleuren ook dik spuiten en dan schuren en polijsten maar dat is veel werk en enige ervaring is daar gewenst .
Gebruik 2 K verf, dat droogt snel,. Ik koop alles bij Ludwiglacke op ebay.de . Voordat de eindlaag aangebracht wordt, schoonmaken met siliconenentferner en dan met kleefdoekjes net voor het spuiten nog eens afnemen.Je hebt ook een goede compressor nodig en waterafscheider, vergeet niet regelmatig de tank af te laten
Als je het nog nooit gedaan heb dan raad ik het af, je moet echt wel wat ervaring hebben om een bevredigend resultaat te krijgen.

@AZL57 kan zijn dat het makkelijker is om de dashboardrand er uit te halen, zover was ik nog niet, maar het zijn maar een paar schroeven
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

Gebruikersavatar
RobertF
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 559
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 17:20
Locatie: Z-Limburg
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door RobertF » do 19 mar, 2020 19:13

Deuren vandaag nog maar eens in de zon gezet om uit te harden. De buiten temperatuur is nog te koud om te spuiten. Er is nog genoeg ander werk te doen,

Afbeelding
2CV6 Club 1989 na 1,5 jaar afgerond en RDW goedgekeurd, zie viewtopic.php?f=34&t=15814

mansvelste
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 8 sep, 2019 20:25

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door mansvelste » vr 20 mar, 2020 10:19

Vakwerk Rob,

Jij weet, ik heb ook erg veel (ongezond) gespoten en het is inderdaad erg moeilijk om zonder lopers (zakkers) te spuiten als het te koud is.
Een beroepsspuiter zou dat helemaal niet kunnen wat wij doen, die zijn gewend bij hele hoge temperatuur te spuiten met snel drogende zware lampen zodat lopers de kans niet krijgen om uit te zakken.
De carrosserie is door de warmtelampen dan al flink voorverwarmd zodat de lak onmiddellijk vast slaat met 'n zeer korte vloeitijd. Zij verdunnen de lak ook iets meer dan wij.
Wat ik meestal doe is het paneel toch gewoon rechtop spuiten zodat er geen sinaasappelhuid effect ontstaat en na het spuiten het paneel snel plat leggen om lopers te voorkomen.

Wat ook kan voor de minder ervaren spuiter is: de panelen liggend spuiten meerdere keren achter elkaar en steeds tussen elke keer de lak even wat laten aandrogen. totdat er een dikke laag lak op zit. Vervolgens de panelen een paar dagen laten drogen bij de verwarming, dan de boel voorzichtig opschuren met waterproof 600 gewikkeld rond een plamuurrubber om geen doorschuurplekken te krijgen en daarna met waterproof 1000. Dan ontvetten en afwrijven met stofdoek zoals Rob beschreef en dan het spul nog een keer dunnetjes in de glans spuiten. Dit is omslachtig, maar als je onervaren bent heb je geen keus en het resultaat kan prachtig zijn.

groet

Theo

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2059
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Re: Project 2cv6 van rood naar wit

Bericht door Erikjan » vr 20 mar, 2020 12:58

Bedankt voor de tips.

het spuiten van een eend opzich heb ik al eerder gedaan alleen was dat in een gehuurde spuitcabine.
Nu heb ik een mooie grote schuur en wil ik het graag thuis proberen.

Mijn compressor is wel goed denk ik. Heb er 2 gekoppeld. Waardoor ik 150Liter tank heb en netto luchtopbrengst van
400l/m. Ontvochtiger komt er zeker tussen.

De gezondheid is ook belangrijk van een kennis autospuiter heb ik goedekwaliteit spuitmaskers gekocht die na een aantal werkuren moeten weggegooid. Die worden ook gebruikt voor stage of personeel wat tijdelijk in dienst is.
Kosten wel wat maar zijn echt goed. Ook als je met een spuitbus bezig ben je ruikt zelfs de verflucht niet meer.
En natuurlijk handschoenen en een overall.

Ik ben waarschijnlijk pas eind zomer toe aan spuiten dan hoop ik dat het wat warmer is.

Succes nog ff met de laatste loodjes.

Plaats reactie